- Katılım
- 31 Eki 2007
- Mesajlar
- 71
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar merhaba; Öncelikle bu yazımı sabırla okuyacağınız için herkese teşekkür ederim. Deneyim, tecrübelerinize ihtiyacım var. Yarın şuraya git baktır deyin gidicem gerçekten.
02.10.2007 tarihinde 0 km bir Opel Astra Classic 2008 araç aldım. Aracım 1,6 Twinport-Comfort bir araç ve şu an 1200 km de.
Yaşadığım problem aracı aldıktan 2 hafta sonra karşıma çıktı. Aracımı çalıştırmak istediğimde marşa basmama rağmen ateşleme olmadı ve motor çalışmadı. Daha sonra kontağı kapatıp tekrar marşa bastığımda aracın gayet iyi çalıştığını gördüm. ( Bazen de motor boğulmuş gibi ya da hiç çalışmayacakmış gibi yapıyor ve zor da olsa alıyor tabi her zaman değil )
Ama bu durumla ertesi gün yine karşılaşınca aracımı 15 Ekim tarihinde Yetkili Opel servisine götürdüm..Aracı teknik servis bölümüne almadan marşı kontrol ettiler. Tabi aracım orada böyle bir hata vermediği için problem yok, benzinden olabilir OPET veya TOTAL kullanın kurşunsuz 97 oktan alın problem tekrarlamaz şeklinde bir cevap verdiler..
Aracımı aldım ve evime döndüm. Fakat 26 ekim de yine marşa basmama rağmen motor çalışmadı. Bu arada arabayı çalıştırırken gaz pedalına basmıyorum, marş motoruna yük binmesin diye debriyaja basıyorum ( aracın teknik servis kitapçığında yazdığı gibi ) ve ön paneldeki tüm uyarı ışıklarının sönmesini bekliyorum. Bu arada yaşadığım problem de aracın soğuk ve sıcak olması, motor yeni durmuş veya birkaç gündür soğuk bir şekilde olması farketmeden tekrarlanmakta.
27 Ekim sabahı aracımı yine sabah 08:00 de Opel yetkili servisine götürdüm ve sorunu anlattım. Aracı bilgisayara bağladılar tam 3 saat incelediler. Daha sonra oradaki yetkili Master Tech aracın Krank Devir Sensörünü garanti kapsamında değiştirdiklerini artık aracın ilk marşta motoru çalıştırmada sorun yaşamayacığını belirttiler. Aracımı büyük bir sevinç ve iç huzuru ile aldım ve evime döndüm. Daha sonra akşamüstü bir yere gitmek için marşa bastığımda araç maalesef çalışmayı başamaradı..( Ama 1 dak bekledikten sonra marşa bastığımında arabam güzel güzel çalışıyor ki bu da ilginç !!! )
29 Ekim sabahı ki işyerinde mesaim olmasına rağmen aracımı yine ama ümitsiz bir şekilde sabah 07:30 da Opel yetkili servise götürdüm.. Aracımı "Öncelikli Tekrarlı Tamir" kapsamında servise aldılar ve aracımı bir gün boyunca test ettiler. Dediklerine göre aracı tekrar bilgisayara bağlamışlar, sıcak-soğuk marşa basmışlar, eğimde, yokuşta, havada, karada yani her şekilde test etmişler ama problem görememişler. Onları belki problemi göremedikleri için anlıyorum ama marşa bastıktan sonra motoru defalarca çalıştıramayan benim.. Aracım zaten bu çalışmama problemini her zaman yapmıyor yapsa zaten problemi ben bile tespit edeceğim. Ara ara yaptığı ve onlar da göremediği için servis teşhis koyamadığını dile getiriyor.
Erdemir Yetkili Servisin bana önerilerini sıralıyım, açıklamaları içler acısı !!!!!!:
1-Yakıtınız çeyrek depounun altına düşmesin, benzin çalkalanmadan hava yapar ve depoda fazla hava olması aracın çalışmamasına neden olur !!! Yani ben hep full depomu dolaşıcam !!!!
2- Anahtarınızda immobilisier var eğer yüksek gerilim hattı ve radyo frekanslarının yoğun olduğu bir bölgede iseniz aracınız çalışmaz.. Ama ben bu aracımı hep evin önünde baz istasyonunun bile olmadığı bir yerde açık arazide çalıştırıyorum. Yani radar ın yanından geçsem bu araç stop mu edecek !!!!
3- Aracınızı durdurduktan kısa bir süre sonra araç soğumaya geçer ve motorunu ilk marşınızda çalışmayabilir. Ama ben aracımı park ettikten 3 saat sonra da çalıştıramadım. Hatta motor bazen boğulmuş gibi marş almaya çalışıyor ve en sonunda çalışıyor bu da aküye ve marş motoruna zarar vermez mi sormak isterim.!!!!
4- En son gelen bir master tech ise en son ki çalıştırmada motor boğulmuş gibi marş almasını hissedince dediği cümleyi aynen aktarıyorum.. Aracın sanki ( emin değil ) kompresör sorunu var motora segman atmak gerekebilir. Ben artık buna hiçbir şey diyemiyorum 0 motora segman atıldığı hiç görülmüş müdür? sormak isterim.
Tüm bu olaylarda sonra aracımı aldım çünkü aracın başındaki 3 ayrı yetkili ki biri master tech !!! aracın hastalığına teşhis koyamıyordu hatta yorum bile yapamıyordu. En azında deneyimlerinden çıkarımlar yaparak bana mantıklı bir şeyler söyleyebilirlerdi.
Benim problemim şu: Marşa bastığımda zaman zaman ya motor çalışmıyor yada boğulmuş gibi bir tepki verip uzun bir marş süresinden sonra çalışıyor.
Şimdi sormak istediğim problem neyden kaynaklanıyor olabilir.
1-Akü mü?
2-Marş motorumu?
3- Bujiler mi?
4-Ateşleme kiti ( bobini ) mi?
5-Motor beyni mi?
6- EGR valfi ateşleme kiti mi?
7-Benzin mi gelemiyor?
8- Enjektör mü?
9- Kimsenin düşünmediği anahtarı soktuğumuz kontak yeri mi?
10-Ya da onlarca sensör den biri mi?
Saygılarımla !!!!
02.10.2007 tarihinde 0 km bir Opel Astra Classic 2008 araç aldım. Aracım 1,6 Twinport-Comfort bir araç ve şu an 1200 km de.
Yaşadığım problem aracı aldıktan 2 hafta sonra karşıma çıktı. Aracımı çalıştırmak istediğimde marşa basmama rağmen ateşleme olmadı ve motor çalışmadı. Daha sonra kontağı kapatıp tekrar marşa bastığımda aracın gayet iyi çalıştığını gördüm. ( Bazen de motor boğulmuş gibi ya da hiç çalışmayacakmış gibi yapıyor ve zor da olsa alıyor tabi her zaman değil )
Ama bu durumla ertesi gün yine karşılaşınca aracımı 15 Ekim tarihinde Yetkili Opel servisine götürdüm..Aracı teknik servis bölümüne almadan marşı kontrol ettiler. Tabi aracım orada böyle bir hata vermediği için problem yok, benzinden olabilir OPET veya TOTAL kullanın kurşunsuz 97 oktan alın problem tekrarlamaz şeklinde bir cevap verdiler..
Aracımı aldım ve evime döndüm. Fakat 26 ekim de yine marşa basmama rağmen motor çalışmadı. Bu arada arabayı çalıştırırken gaz pedalına basmıyorum, marş motoruna yük binmesin diye debriyaja basıyorum ( aracın teknik servis kitapçığında yazdığı gibi ) ve ön paneldeki tüm uyarı ışıklarının sönmesini bekliyorum. Bu arada yaşadığım problem de aracın soğuk ve sıcak olması, motor yeni durmuş veya birkaç gündür soğuk bir şekilde olması farketmeden tekrarlanmakta.
27 Ekim sabahı aracımı yine sabah 08:00 de Opel yetkili servisine götürdüm ve sorunu anlattım. Aracı bilgisayara bağladılar tam 3 saat incelediler. Daha sonra oradaki yetkili Master Tech aracın Krank Devir Sensörünü garanti kapsamında değiştirdiklerini artık aracın ilk marşta motoru çalıştırmada sorun yaşamayacığını belirttiler. Aracımı büyük bir sevinç ve iç huzuru ile aldım ve evime döndüm. Daha sonra akşamüstü bir yere gitmek için marşa bastığımda araç maalesef çalışmayı başamaradı..( Ama 1 dak bekledikten sonra marşa bastığımında arabam güzel güzel çalışıyor ki bu da ilginç !!! )
29 Ekim sabahı ki işyerinde mesaim olmasına rağmen aracımı yine ama ümitsiz bir şekilde sabah 07:30 da Opel yetkili servise götürdüm.. Aracımı "Öncelikli Tekrarlı Tamir" kapsamında servise aldılar ve aracımı bir gün boyunca test ettiler. Dediklerine göre aracı tekrar bilgisayara bağlamışlar, sıcak-soğuk marşa basmışlar, eğimde, yokuşta, havada, karada yani her şekilde test etmişler ama problem görememişler. Onları belki problemi göremedikleri için anlıyorum ama marşa bastıktan sonra motoru defalarca çalıştıramayan benim.. Aracım zaten bu çalışmama problemini her zaman yapmıyor yapsa zaten problemi ben bile tespit edeceğim. Ara ara yaptığı ve onlar da göremediği için servis teşhis koyamadığını dile getiriyor.
Erdemir Yetkili Servisin bana önerilerini sıralıyım, açıklamaları içler acısı !!!!!!:
1-Yakıtınız çeyrek depounun altına düşmesin, benzin çalkalanmadan hava yapar ve depoda fazla hava olması aracın çalışmamasına neden olur !!! Yani ben hep full depomu dolaşıcam !!!!
2- Anahtarınızda immobilisier var eğer yüksek gerilim hattı ve radyo frekanslarının yoğun olduğu bir bölgede iseniz aracınız çalışmaz.. Ama ben bu aracımı hep evin önünde baz istasyonunun bile olmadığı bir yerde açık arazide çalıştırıyorum. Yani radar ın yanından geçsem bu araç stop mu edecek !!!!
3- Aracınızı durdurduktan kısa bir süre sonra araç soğumaya geçer ve motorunu ilk marşınızda çalışmayabilir. Ama ben aracımı park ettikten 3 saat sonra da çalıştıramadım. Hatta motor bazen boğulmuş gibi marş almaya çalışıyor ve en sonunda çalışıyor bu da aküye ve marş motoruna zarar vermez mi sormak isterim.!!!!
4- En son gelen bir master tech ise en son ki çalıştırmada motor boğulmuş gibi marş almasını hissedince dediği cümleyi aynen aktarıyorum.. Aracın sanki ( emin değil ) kompresör sorunu var motora segman atmak gerekebilir. Ben artık buna hiçbir şey diyemiyorum 0 motora segman atıldığı hiç görülmüş müdür? sormak isterim.
Tüm bu olaylarda sonra aracımı aldım çünkü aracın başındaki 3 ayrı yetkili ki biri master tech !!! aracın hastalığına teşhis koyamıyordu hatta yorum bile yapamıyordu. En azında deneyimlerinden çıkarımlar yaparak bana mantıklı bir şeyler söyleyebilirlerdi.
Benim problemim şu: Marşa bastığımda zaman zaman ya motor çalışmıyor yada boğulmuş gibi bir tepki verip uzun bir marş süresinden sonra çalışıyor.
Şimdi sormak istediğim problem neyden kaynaklanıyor olabilir.
1-Akü mü?
2-Marş motorumu?
3- Bujiler mi?
4-Ateşleme kiti ( bobini ) mi?
5-Motor beyni mi?
6- EGR valfi ateşleme kiti mi?
7-Benzin mi gelemiyor?
8- Enjektör mü?
9- Kimsenin düşünmediği anahtarı soktuğumuz kontak yeri mi?
10-Ya da onlarca sensör den biri mi?
Saygılarımla !!!!