lpg yardım

efsane_001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
s.a arkadaşlar öncelıkle aracımda mımgas pro sıralı sıstem var aracın termostat acık kaldığından gecen hafta degıstırdım sorunum aracım ılk çalıştırmada gaza gectıgınde tekleme ve arada gaz yememezlık yapıyor 5-6 km yol gıttıkten sonra böyle bır sorun kalmıyor aracın ısısı 90 dereceyı bulduğunda regülatöre gıden hortumlar ve regülatör sıcak oluyor ama yınede ılk basta tekleme yapıyor sorun neden olabılır
 

alemdarli46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sıralı sistem mi normal mi?

daha sonra her marşta mı yapıyor yoksa sadece motor soğukken mi?

eğer motor soğukken yapıor ise lpg ısı sensöründe olabilir.

lpg regülatörü ile enjektörler arası çok fazla mesafede ise yine yapabilir.

arası max: 20 cm olmalı.
 

cemalgurselkapak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Sıralı Sistem Lpg Tekleme Sebepleri

s.a arkadaşlar öncelıkle aracımda mımgas pro sıralı sıstem var aracın termostat acık kaldığından gecen hafta degıstırdım sorunum aracım ılk çalıştırmada gaza gectıgınde tekleme ve arada gaz yememezlık yapıyor 5-6 km yol gıttıkten sonra böyle bır sorun kalmıyor aracın ısısı 90 dereceyı bulduğunda regülatöre gıden hortumlar ve regülatör sıcak oluyor ama yınede ılk basta tekleme yapıyor sorun neden olabılır



Sıralı Sistem Lpg Tekleme Nedenleri

Sıralı sistem lpg tekleme sorunu hakında kısa bi açıklama yapalım istedik. Sıralı sistemlerde teklemeye neden olan sebepler lpg kaynaklı veya ateşleme sistemiyle iki bölüme ayrılır bu nedenleri aşağıya kısaca anlaşılır biçimde özetledik.

Lpg Sisteminde Teklemeye Neden Olan Faktörler

1- Lpg enjektörlerinden teki veya daha fazlası arızalı ise bağlı oldukları silindire düzensiz lpg yakıtı göndereceği için araçta teklemeye neden olur.

2- Regulatör basıncı düzensiz ise aşırı dalgalanma oluyorsa lpg enjektörlerine düzensiz yakıt göndereceği için tekleme meydana gelir.

3- Lpg elektirik tesisatında gevşeklik oksitlenme gibi faktörlerden lpg de tekleme meydana gelir. özellikle montaj konusunda uzman olmayan kişilerin yaptığı elektirik tesisatı montajında kablo bağlantılarında lehim kullanmadıkları için zamanla kabloların su alması nemlenmesi gibi bir çok faktörden etkilenerek kabloda gevşeme ve oksitlenme meydana gelir. Bu gibi sebeplerden titreşim halinde kablolarda iletkenlik sorunu yaşanır.

4- Nadirende olsa lpg ecu arızası nedeniyle belli devirlerde teklemeye neden olur sorunu net şekilde teşhis etmek için deneme maksatlı ecu takılması gerekir.

5- Sıralı sistemlerde gaz kesici iç filtresi aşırı tıkalı ise teklemeye neden olur. gaz kesici filtrelerini ortalama 30 ile 50 km arasında değişmek gerekir.

6- Lpg regülatörü ısınmıyorsa yani radyatör suyu eksik ve devirdayım düzenli yapmıyorsa motor ısınana kadar sıralı sistem lpg de tekleme meydana gelebilir.

7- Motor suyu kaçağı varsa bu nedenle bazı araçlarda motor suynun hava yapmasına neden olur. Bu sebepten motor belli bi süre su devir daim görevini yapamaz bu gibi durumlarda gaza geçiş ısısı erkene ayarlanmışsa enjektörlere sıvı gaz gideceği için sıralı sistemlerde boğulma tekleme surunu meydana gelir.

8- Lpg enjektör kablolarının çeşitli nedenlerle yanlış dizilmesi sonucu sıralı sistemde lpg de tekleme meydana gelir.

9- Lpg enjektör meme çapı çok küçük veya büyük olursa sıralı sistemde gaz yememe sorunu meydana gelir.

10- Sıralı sistemde motor soğukken tekleme sorunu nun bir nedeni ise özellikle kış aylarında gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanmasıdır.


Ateşleme Sistemi Kaynaklı Tekleme Nedenleri

1- Lpg li araçta buji ve buji kabloları her 50.000 km bir değişmek gerekir aksi halde buji ve kabloları özelliğni kaybettiği için belirli devirlerde tekleme meydana gelir.

2- Lpg li araçta her 100.000 km bir ateşleme bobinnin değişmesi gerekir özellikle alman üretim olan volkswagen, ve opel gurubu araçlarda kısa sürede bobinleri özelliklerini kaybetmekte olup teklemeye neden olmaktadırlar.

3- Ateşleme sistemine ait rpm ve krank sensörü gibi sensörlerin arızalı olması


www.lpgyedekparca.com alıntıdır
 
Üst