Lpg taktirsam mi? Kararsizim..yardim..

ersin500

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2010 model 1.2 benzinli 111. Yil opel corsa d aracim var. Benzin fiyatlari yükseldi ve giderekte artiyor. Taktirip taktirmama konusundada kararsizim. Arabam 5 aylik, çekişten düşer mi, problem çikar mi, ne kadar tasarruf sağlar emin değilim. Serviste brc marka tüp takiyorlarmiş fiyat 1600 tl. Siz benim yerimde olsaniz ne yapardiniz.fikirlerinizi paylaşirsaniz sevinirim.teşekkürler
 

opelciyim58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2010
Mesajlar
1,397
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Corsalarla İlgili Pek Bir Bilgim Yok Ama 2010 Model Bide Zaten Lpg Fiyatı Benzin Fiyatına Yaklasıyor NerdeySE Yerinizde Olsam Taktırmam :)

Hatırlatma;

Opelim.net'e üye olan kullanıcılar, kendini ÜYE ARŞİVİ başlığı altında tanıtmak zorundadır. Aksi takdirde açtığı konular ve mesajlar silinecek gerekirse kullanıcıya uyarı verilecektir. Forumda yazılan mesajlardan, tamamen mesaj sahibi sorumludur. Şahısların yazdıkları mesaj ve yorumlardan dolayı www.opelim.net hiçbir sorumluluk kabul etmez.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
1200 cc.lik bir araç için LPG bence gereksiz. Ama aracınızı çok sık kullanıyorsanız karar sizin.
 

turank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
1,524
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
6-7 ay önce lpg taktırdım. 1.88 civarıydı. şimdi 2.28 tl

şimdi olsa taktırmazdım....
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
(Aslında forumu araştırsanız benzer araç için taze bir konu var. Oraya aşağıdakini yazmıştım, buraya kopyalıyorum)

O araca kaliteli bir kit takmak lazım. Her kit ile iyi çalışmaz. Bu durumda 1600-1800 TL gözden çıkaracaksınız. Sonrasında sızdırmazlık muayene vs masrafları ile 2000 TL yi bulacak. Bugünkü zamlı otogaz fiyatları, ısınma sürecindeki benzin ile birlikte kilometredeki tasarrufunuz 8 kuruş gibi olur. Sistem sorun çıkarmaz ise 25.000 km de amorti eder. Tercih edeceğiniz kit kesinlikle 4 ayrı enjektörlü olsun ve emme manifoldunda benzin enjektörlerine çok yakın yerden kısa hortumlarla monte ettirin. Hacim küçük olduğundan silindirlerin yakıtı tam alabilmesi çok önem kazanıyor.

Buna göre hesaplayın.
Dizel aracım haricinde bende de 2008 modeli var aynı aracın. Çok kullanmadığım için LPG sektöründen gelmeme rağmen taktırmadım. Senede 25000 km yapmıyorsanız tavsiye etmem.
Ama yaptırmaya karar verirseniz bilin ki bu araçla uyumlu çalışacak çok az kit var. Baştan garanti isteyin ve ilk 1000 km içinde geri dönüp ayara 1'den fazla kez baktırmak zorunda kalırsanız düzelecek diye beklemeyin ve hemen söktürüp paranızı geri alın...

Ek olarak sizinki bir de 2010 model. Yeni araç alıp LPG taktıran arkadaşları anlamakta zorluk çekiyorum. Madem yeni araç aldınız ve ekonomik olsun istiyorsunuz, o zaman aynı markanın ekonomi amaçlı ürettiği dizel bir modeli tercih edin. Benzin için tasarlanmış ve alanın bunu bilerek aldığı kabul edilen bir aracı modifiye etmek, motor emme manifoldunu delip, aracın board bilgisayarını kandırmak sureti ile değişik bir yakıt ile kullanmak ne kadar iyidir? Unutmayalım LPG sistemleri, elinde zaten benzinli bir aracı olan ve bu aracı ekonomik kullanmak için başka çaresi olmayan kullanıcılar için doğru seçimdir. 0 km araç alacağım ve yakıt ekonomisi istiyorum deyip benzinli almak ve daha araç yola çıkmadan modifiye etmek, hele hele motoru açılmadan evvel LPG taktırmak son derece yanlış bir uygulamadır. Ancak aracınız vardır ve devlet aşırı zamlarla sizi bunu kullanamaz hale getirmiştir. Değiştirip dizel alma şansınız yoktur bu durumda tabii ki LPG. Ama Benzin son 5 senedir aşırı pahalı ülkemizde. Bunu bilerek araç alıp hemen yakıt sistemini değiştirmek mantıklı değildir.
 
Son düzenleme:

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
LPG hiç bir zaman benzini bırakın mazota fiyat olarak yaklaşamaz... LPG'nin üretimine aykırı çünkü bu ;)
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ek olarak sizinki bir de 2010 model. Yeni araç alıp LPG taktıran arkadaşları anlamakta zorluk çekiyorum. Madem yeni araç aldınız ve ekonomik olsun istiyorsunuz, o zaman aynı markanın ekonomi amaçlı ürettiği dizel bir modeli tercih edin. Benzin için tasarlanmış ve alanın bunu bilerek aldığı kabul edilen bir aracı modifiye etmek, motor emme manifoldunu delip, aracın board bilgisayarını kandırmak sureti ile değişik bir yakıt ile kullanmak ne kadar iyidir? Unutmayalım LPG sistemleri, elinde zaten benzinli bir aracı olan ve bu aracı ekonomik kullanmak için başka çaresi olmayan kullanıcılar için doğru seçimdir. 0 km araç alacağım ve yakıt ekonomisi istiyorum deyip benzinli almak ve daha araç yola çıkmadan modifiye etmek, hele hele motoru açılmadan evvel LPG taktırmak son derece yanlış bir uygulamadır. Ancak aracınız vardır ve devlet aşırı zamlarla sizi bunu kullanamaz hale getirmiştir. Değiştirip dizel alma şansınız yoktur bu durumda tabii ki LPG. Ama Benzin son 5 senedir aşırı pahalı ülkemizde. Bunu bilerek araç alıp hemen yakıt sistemini değiştirmek mantıklı değildir.

kesınlıkle katılıyorum. benzınlı alıp lpg takarım mantıgı nasıl bır talıhsızlıktır.. neden benzınlı alırsın o zaman arkadaş. aynı paraya 20-30 bın km leri geçmemış dizelini alsan ne olur sanki. ornegın ben arabayı aldım uzerınden, 35 bin km ve 5 sene geçtı ekonomik dar boğaz beni lpg sistemi taktırmaya sürükledi. yoksa birdaha lpg mi? asla. sorun yaşıyormuyum ? hayır. ama ne gerek var. haaa olurda bir gün keyif için pontiac firebird 98 model gibi bir araba alırsam yine taktırırım. ama gidip de sürekli kullanım için zaten firebird almam. yani işin özü arabayı satıp dizelini tercih etmeniz en doğrusu olur.
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benzinli araç alıp lpg kiti taktırmak mantıksız gelmiyor bana.

Birkere artık sağı solu delmek yok. Orjinali bozulmadan montaj yapılıyor. (En azından BRC'de)

Dizel araç tavsiyesi omuş ama Aynı model bir araçta dizel seçeneği lpg kitinden çok daha pahalıya geliyor.
Örneğin 40bin TLlik benzli bir aracın dizel modeli 44, 45 bin civarinda oluyor genelde.
Ama lpg kiti max 2000 tl masraf çıakrtıyor.

Ek olarak biraz daha geniş bakarsak. Dizel motorun bakımı daha pahalıdır. Daha zahmetlidir. Ve ömrü benzine göre daha azdır.

Ama bunların hepsinin yanında 1200-1400 CC araçlar için yılda 15-20 Bin KM civarı yol yapılmıyorsa LPG montajıda, dizel modelde gereksizdir. Pek bir getirisi olmaz.

Saygılar.
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Benzinli araç alıp lpg kiti taktırmak mantıksız gelmiyor bana. Birkere artık sağı solu delmek yok. Orjinali bozulmadan montaj yapılıyor. (En azından BRC'de) Dizel araç tavsiyesi omuş ama Aynı model bir araçta dizel seçeneği lpg kitinden çok daha pahalıya geliyor.
Örneğin 40bin TLlik benzli bir aracın dizel modeli 44, 45 bin civarinda oluyor genelde. Ama lpg kiti max 2000 tl masraf çıkartıyor.
Ek olarak biraz daha geniş bakarsak. Dizel motorun bakımı daha pahalıdır. Daha zahmetlidir. Ve ömrü benzine göre daha azdır. Ama bunların hepsinin yanında 1200-1400 CC araçlar için yılda 15-20 Bin KM civarı yol yapılmıyorsa LPG montajıda, dizel modelde gereksizdir. Pek bir getirisi olmaz. Saygılar.
Delmeden montaj imkansız. En azından bagaja konumlandırılan LPG deposundan yakıt için motor bölümüne bir hat çekilmesi lazım, bir de deponun bagaja sabitlenme işi var (simit tipi depolarda montaj daha temiz).
Bir de dizel motorların ömrü her zaman için benzinli motorlardan daha fazla olduğu için km başı maliyetleri düşüktür. Evet dizellerin motor bakımları pahalıdır ama servis aralıkları daha uzundur, o nedenle masraflar km ye bölündüğünde ortaya çıkan rakamlar yüz güldürür.
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Delmeden montaj imkansız. En azından bagaja konumlandırılan LPG deposundan yakıt için motor bölümüne bir hat çekilmesi lazım, bir de deponun bagaja sabitlenme işi var (simit tipi depolarda montaj daha temiz).
Bir de dizel motorların ömrü her zaman için benzinli motorlardan daha fazla olduğu için km başı maliyetleri düşüktür. Evet dizellerin motor bakımları pahalıdır ama servis aralıkları daha uzundur, o nedenle masraflar km ye bölündüğünde ortaya çıkan rakamlar yüz güldürür.

Savaş abi o anlamda delme elbet olacak. yok derken; ekipmanalrı tutturmak için delme vs yapiliyor ama Benim demek istediğim manifolt vs delinmeden yapılması. Simit depo dediğin gibi direk yerine oturuyor zaten.

Dizel motorlar esasında evt daha uzun omurlüdür. Mesela ticari araçlar var 1 milyon KM yapiyolar. Ben biraz yuvarlama konuştum. motordan motora değişmekte ömür.

Dediğm gibi benim savunduğum nokta; KM başı toplam masraf kişiden kişiye ve araçtan araca fark etmektedir.
Bunlar analiz edildikten sonra dizel benzin lpg seçimi yapılmalıdır.
herhangi birine direkt yönelmek yanlış olabiliyor bazen.

Saygılar.
 
Üst