Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

OpeLT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
1,104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevabınız için teşekkür ederim.. Allah(cc) işlerinize bereket versin inşallah..:)
 

hitonbul28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arabam astra h 1.6 twinport elegance. Üzerinde omvl marka lpg var. Araç alt devirlerde sabit hızla giderken sürekli titreme yapıo. En son kayseride ayar yaptırdım. Usta bi türlü halledemedi. Enjektörlerin aracı yeterince besleyemediğini söyledi. Ve enjektörlerin içerisinde meme varmış sanırım onları çıkarıp ayar yaptı. Arabada 1-2 gün o titreme olmadı. Fakat tekrar başladı. OMVL markasına bakan GİRESUN a yakın bu işten anlayan biri varmı? Ve sizce bu sorunun nedeni ne olabilir?
Bu arada benzinde bu sorunu yapmıo. Bobin ve bujiler yeni değişti. bu arada bikaç gündür p0171 hata uyarısı alıom
 

f.pala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba ;

lpg dönüşümü sonrası arıza lambasının yanma nedenlerinin başında YAKIT KARIŞIM ORANI ARIZASI gelmektedir.Bu arızanın nedeni lpg kalibrasyonun tam ve doğru şekilde yapılmamasından kaynaklanmaktadır.Aracınızdaki arıza kodu P0171 Fakir yakıt karışım arızası ise bunun nedeni sizin de belirttiğiniz gibi LPG kaynaklıdır.Arıza kodunu bana burdan iletirseniz daha net bir yorum yapabilirim.Selamlar...
arkadaşım bendede aynı şekilde yanıyo ama sorun lpg den becede 2 kere sildirdim arızayı bende yazın sıcaklarda arabayı sıkıştırıca yaptı halada devam ediyo o şekilde kullanıyorum bi zararı olduğunu düşünmüyorum bu arızayı başka arkadaşlardada duydum lpgden olduğunu söylediler
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Merhaba ;

Selenoıd vanalı enjektörlerin içini söküp temizleyip geri taktığınızda eskisinden daha kötü olma ihtimali vardır çünkü sökülüp takıldıktan sonra enjektörlerin debileri değişecektir ,şayet debi ayar makinası ile ayarlanmamışsa yanlış bir iş yaptırmış olursunuz.Aracınızdaki sorunun nedeni lpg enjektörleridir ,doğru oranda ve gerekli hızda lpg yi yanma odasına gönderemediği için tekleme yaşanır ,ayrıca aracın twinport olması sebebiyle emme manıfolt girişlerinde hata yapılmışta olabilir.Bu sebeble tecrübeli bir servise gitmenizi tavsiye ederim.En yakın Ordu'da DAĞŞAN OTOGAZ var ,OMVL bayisi değil ama yardımcı olabilir ya da yönlendirme yapabilir.

P0171 Fakir yakıt karışım arızası ise lpg ayarının yanlış olması ile alakalı.Üzgünüm ki bir çok sorunu aynı anda yaşıyorsunuz.Selamlar....


arabam astra h 1.6 twinport elegance. Üzerinde omvl marka lpg var. Araç alt devirlerde sabit hızla giderken sürekli titreme yapıo. En son kayseride ayar yaptırdım. Usta bi türlü halledemedi. Enjektörlerin aracı yeterince besleyemediğini söyledi. Ve enjektörlerin içerisinde meme varmış sanırım onları çıkarıp ayar yaptı. Arabada 1-2 gün o titreme olmadı. Fakat tekrar başladı. OMVL markasına bakan GİRESUN a yakın bu işten anlayan biri varmı? Ve sizce bu sorunun nedeni ne olabilir?
Bu arada benzinde bu sorunu yapmıo. Bobin ve bujiler yeni değişti. bu arada bikaç gündür p0171 hata uyarısı alıom
 

hitonbul28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bu arada enjektörlerle manifolt arasındaki lpg hortumlarının uzunlukları 40 cm civarı. bu bana uzun geldi. ayrıca enjektörlerin debi ayarları yapıldı. bu işten fazla anlamasam da bana sorun hortumların uzun olması gibi gelio.
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Tabi ki %100 çözümü var fakat bunun için kalibrasyonu (ayarı) yapacak kişinin işi biliyor olması gerek.Aslında hata en başta araçları sadece rolantıde ayar yapmaları ile başlıyor.Araçlar rolantıde 2.00 ms ile 4.00 ms ve 200 mbar ile 400 mbar manifolt basıncı ile çalışır ve siz gaza bastığınızda bu süre 15 ms ile 1000 mbar kadar çıkar (atmosferik motorlarda) .Usta rolantıde sadece aracın rolantı bolumunu ayarlayabilir fakat yapılması gereken enjeksıyon surelerinin tek tek ayarlanmasıdır bunun içinde yola cıkılıp yolda ayar yapılması gerekır .Otokalibrasyonlar hiç bir zaman 0 hata ile ayar yapamaz ,her zaman bir hata oranı vardır ve genelde rolantı bolumunu ayarlayıp geri kalan yakıt harıtası için ortalama bır değer çıkarırlar bu ise tam olarak aracın lpg de ki yakıt ihtiyacını karşılayamaz.Tavsiyem işi bilen bir ustaya gidin ve ayarı bastan yaptırın.Doğru ayar ile arıza lambası kesinlikle yanmaz.Selamlar...

mehmet merhabalar,

açıklamalar gerçekten harika olmuş.
regülatör üzerinden basıncı ayarlarken, en optimum ayar için manifolt basıncına göre mi ayar yapmamız gerekiyor?

yoksa klasik bütün araçlar için rolanti basıncı 1-1.1 bar civarında mı olmalı ?
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Merhaba boss ;

Sıralı sistemlerde regultor basıncının ideal değeri 1.000 mabar ile 1.200 mbar arasıdır(atmosferik motorlar için) .Bu basıncı ayarladıktan sonra hareket halindeyken bu basınç değişkenlik gösterir ve minimum 500 mbara kadar düşer ; bu basınçtan sonra sistem lpg den benzine gececektir.Turbo beslemeli araçlarda 1.400 ile 1.600 mbar idealdir.

mehmet merhabalar,

açıklamalar gerçekten harika olmuş.
regülatör üzerinden basıncı ayarlarken, en optimum ayar için manifolt basıncına göre mi ayar yapmamız gerekiyor?

yoksa klasik bütün araçlar için rolanti basıncı 1-1.1 bar civarında mı olmalı ?
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Merhaba ;

Telefonda görüşmemiz neticesinde gerek enjektör hortumlarınızın uzun olması gerekse emme manifolt girişlerinin yanlış olmasından dolayı bu sorunu yaşıyorsunuz.Selamlar...

bu arada enjektörlerle manifolt arasındaki lpg hortumlarının uzunlukları 40 cm civarı. bu bana uzun geldi. ayrıca enjektörlerin debi ayarları yapıldı. bu işten fazla anlamasam da bana sorun hortumların uzun olması gibi gelio.
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Arkadaşlar LPG Sektörünü yakından ilgilendiren bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Dünya’nın en büyük LPG Sistemleri üretici firması olan BRC; Zavoli ve Tomasetto Achile şirketlerinden sonra Teleflex - GFI şirketini de satın almıştır.
Böylece bu şirketin elinde bulunan Koltec, AG ve GFI markaları da BRC bünyesine katılmıştır.
Bu satın almanın ardından BRC tarafından yapılan açıklamada; Teleflex markasının satın alım kararının ticari bir beklentiyle yapılmadığı belirtildi.
Satın alınan bu firmanın elinde bulunan bazı patentlerin, BRC’ nin yaptığı Ar-Ge çalışmaları neticesinde ürettiği ve ileride piyasaya süreceği direkt likit enjeksiyonlu kitlerin patenti ile çakışabileceği, bu satın alımla birlikte ürünlerin patent alımlarında oluşabilecek olası tatsızlıkların önüne geçildiği belirtilmiştir.
Yeni AR-GE merkezinde geliştirilen bu yeni kitler şu anda yarış arabalarında (Bildiğiniz gibi BRC İspanya ve İtalya’da pist yarışları yapıyor) kullanılmaktadır.
Tartışmasız olarak güç ve performansı benzine göre kat kat arttıran, Euro5 - Euro 6 araçlar için geliştiren bu likit LPG enjeksiyonlu kitleri çok yakında Türkiye’de de kullanmaya başlayacağız.
Benzin enjektörlerinden likit olarak LPG püskürten bu yeni sistemle LPG enjektörleri ve LPG ECU’su ortadan kalkacak, onun yerine aracın mevcut yakıt sistemi aynen LPG için kullanılacaktır.
Devrim niteliğinde olan bu buluşlardaki gelişmelerle ilgili sizleri sık sık haberdar edeceğim.
 
Üst