LPG motora ek yuk bindiriyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fleet14
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Motor ustalari, LPGcileri cok sevmez. Cok sevdigim, saydigim motor ustam, Range Roverimiza LPG takarsak, contayi degistirmek zorunda kalacagimizi soyledi...

LPG motora ek yuk bindiriyor. Motor omrunu, ozellikle silindir kapak ve subap yataklarini yuksek sicakliklara maruz birakiyor

http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf
 
bu sonuçlar ve kullanıcı tecrübleri yinede lpg'nin en ekonomik yakıt olduğu gerçeğini değiştirmez.

5 yıl boyunca yaklaşık olarak 50000km lpg ile yol yaptım ki bunun çoğunluğu şehirler arası yollardadır, lpg kaynaklı hiç bir motor arızası yaşamadım 2000 model vectra cdx aracımda.

bunların yanında ne ciddi derecede performans kaybı vardı ne de başka birşey...
 
Motor ustalari, LPGcileri cok sevmez. Cok sevdigim, saydigim motor ustam, Range Roverimiza LPG takarsak, contayi degistirmek zorunda kalacagimizi soyledi...

LPG motora ek yuk bindiriyor. Motor omrunu, ozellikle silindir kapak ve subap yataklarini yuksek sicakliklara maruz birakiyor

http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf

bu konudan sonra karar verdim mehmet beyin LPG satışına ruhsat alamadığı akaryakıt istasyonu var bu ne kadar LPG alehine konu sevdası anlamıyorum :confused:

Peki kabul ettik, valfi conta zarar gördü ama bakın verdiğiniz dokuman ne diyor...

"Since LPG burns cleaner with less carbon build-up, oil contamination, engine wear is reduced and the life of some components such as piston rings, bearings are much longer than with gasoline. The high octane of LPG also minimizes wear from engine knock."

Kısaca TR çevirisi "LPG daha temiz yandığından düşük karbon salınımı yapar, motor yıpranması (wear) azalır ve bazı motor parçalarının ömrü artar segmanlar, pistonlar vs vs benzine göre daha uzun ömürlüdür. Ayrıca yüksek oktan sayısı sayesinde motor sarsıntısı ile oluşan yıpranmayı minumuma düşürür..."

Şimdi bu yazının içerisineden sadece kötü olanları alıp lanse ederek insanları yanlış yönlendirmek neden. Subap hasarı ile oluşan tam yıpranmanın maliyeti opelin LPG ye özel ürettiği subap ve subap yatakları serviste 3950 TL dir. Benim gibi 100 bin rakamına gelen birinin sağladığı kar ile bu rakam devede kulak kalıyor...
 
Son düzenleme:
Ayrıca düzletme seçeneğimiz aktif değil 2 gündür o yüzden bunu eklemeliyim :D

Bu verdiğiniz dokümanı daha önce okumuştum hatta bu forumda bol bol alıntı yaptığınız bir arkadaş daha önce paylaşmıştı ancak bu araştırmanın tam doğruluğundan şüphelerim var. Burada yazmak çok uzun zaman alacak... bir mühendis olarak bu tip uzun süren ve 1000 saat motor araştırması yapılmış bir yazıda sadece 2 adet resim ile bir şeyler ispat edilemiyor. Yine yazının en zayıf noktası araştırma yapılan araçların soğutma sistemlerinin durumları çok detaylandırılmamış, bence bir araçta conta yanmasına sebep LPG den çok iyi çalışmayan soğutma sistemidir. Neyse bunu uzatmak istemiyorum... Ayrıca 800 cc lik küçük bir motorun kullanılmış olması ayrıca bir başka soru işareti ve hatta bu motorun test öncesi hangi durumda olduğu mesela bu 1000 saat öncesi motorun kaç saat çalışmış olduğu, soğutma sisteminde nasıl bir sıvı kullanıldığı vs vs gibi bir çok soru aklıma geliyor.

özetlemek gerekirse ben LPG li araçlarda bu subap hasarlarının daha çok yanlış giden AFR ayarından kaynaklandığını düşünüyorum, iyi bir ayar ve güzel bir bakım ile uzun km ler sorunsuz binilecek LPG li araçlarımız oluyor.

Bir başka OPEL forumunda işi yüksek devirli türbinler olan bir arkadaş uzun soluklu bir araştırma yapıyor değerler paylaşıyor. Ekzost gazı sıcaklıkları dahil LPG ve benzin karşılaştırması oraya da bakmanızı tavsiye ederim.

Paylaştıkları değerlerde Astra H 2006 Cosmo Z16XEP motorda (25 bin km dir LPG li) benzinde egzost gazı sıcaklığı 577 iken, LPG de 575 çıkmış, nerde kaldı şimdi bu yazının gerçekliği...
 
LPG montaji sirasinda sogutma sivisi regulatore baglaniyor. Bu islem yuzunden aslinda LPG aracin hararetini dusurmesi lazim. Bir nevi arac ici kalorifer gibi motor isisini aliyor. Maalesef, regulator baglantilari ve kacaklari olabiliyor. Bu bende kalorifer donus hortumunun, regulator girisinde asiri sIkIlmasIndan oldu. Sonra da devridaim bypass hortumunda bir kacak oldu. Sistem LPGye gecmiyordu, sonra anlasildi ki, sistemde su kalmamis...Neyse,
arac Ford idi ve hararet yapmadi. Su hortumlarini muhakkak degistirmek ve kontrol etmek lazim.


Bir de regulator bozulunca, sogutma suyuna LPG kacagi olusuyor ve sogutma sistemi basinci anormal artiyor. Bu da sogutma sistemini zayif bir noktasindan patlabiliyor. LPG montaji sonrasinda sogutma sisteminin zafiyeti olabilecegini dusunuyorum. Bu sebeple regulator kalitesi cok onemli. Mesela Atiker firmasinin regulatoru 40,000km omur biciliyormus.

Egsoz sicakliklari, yakit ve yukle orantilidir. Ozellikle, LPG sisteminin regulatoru kifayetsiz kaliyorsa, yeterince isinmamis LPG yari sivi yari gaz halinde gelirse, o sicakliklari artirabilir.

Bu yazidaki aleti bilmem de, kapali dongude, benzin enjektor sinyal uzunlugu degisiyor, LPG solenoidleri kontrol ediyor. Ancak tam yuklenmede, fakir karisim olabilir, ama benzin sistemi tam yuklenmede %20 zengin karisim verir. Acik devrede LPG sistemi %10 dan fazla fakirse ancak problem olabilir. Bunun icin Opcom programi ile BLM ve INT degerlerini kontrol etmekde fayda var. Eger degerleri benzinle calistirirken izlersek 128 olmasi lazim. LPG sistemi biraz fakirse kapali donguden degerler 135-140 arasi olacaktir. Zannedersem, Opcomda degerler belli limitlerin ustune cikinca motor ariza lambasi yakiyor. Motor ariza lambasi yaniyorsa, zaman gecmeden sebebini ogrenmekte fayda var.


uAyrıca düzletme seçeneğimiz aktif değil 2 gündür o yüzden bunu eklemeliyim :D

..

özetlemek gerekirse ben LPG li araçlarda bu subap hasarlarının daha çok yanlış giden AFR ayarından kaynaklandığını düşünüyorum, iyi bir ayar ve güzel bir bakım ile uzun km ler sorunsuz binilecek LPG li araçlarımız oluyor.

Bir başka OPEL forumunda işi yüksek devirli türbinler olan bir arkadaş uzun soluklu bir araştırma yapıyor değerler paylaşıyor. Ekzost gazı sıcaklıkları dahil LPG ve benzin karşılaştırması oraya da bakmanızı tavsiye ederim.

Paylaştıkları değerlerde Astra H 2006 Cosmo Z16XEP motorda (25 bin km dir LPG li) benzinde egzost gazı sıcaklığı 577 iken, LPG de 575 çıkmış, nerde kaldı şimdi bu yazının gerçekliği...
 
benim aracımda egt göstergesi mevcut. turbo çıkışındaki sıcaklığı ölçüyor. benzindede lpgdede ne kadar basarsam basayım sıcaklık 800 dereceleri geçmiyor... bence sıcaklık farkı yok...
 
Fayda maliyet gerçeği ortada.
 
3 gün önce 2004 polo 1.4 75 aracımızı sattık. Ekspertizde dynoda 75 hp lik araba LPG ile çalışırken testte 76 beygir verdi. 83 bin km tüpte kullanılmış bir araçta bir arıza olmadı. Bunda ince ayarların , filtre değişimlerinin ve arada bir benzinde kullanmanın etkisi büyük.
Bugüne kadar da 14 bin tl gibi bir kar etmişim LPG dolayısıyla ve motorda bırakın yıpranmayı fazla beygir veriyor.

Ama opel tüpte gaddar değil. Subapları çok daha hassas. Bizim polonun motoru taş gibiymiş helal olsun.
 
470 binde ticari eramızı sattık aracı 55 binde almıştık lpg ne zaman takıldı bilinmiyor ama o kadar km kullandık her gün.bakımı bilen bilir lpg filtresini bile taksilerde 90 100 bin olmadan değişmiyor kimse ne zaman tıkanır çok yakar sıkıntı olur o zaman anca.bana göre hiçbi zararı yok.35 bindir de sıfırdan beri ben kendim cıvıc aracımda kullanıyorum o kadar zorlarım baştan beri kesici vs neler yapmadım ki araba bilir ne çektiğini.bence zararı yok.şimdiki ticari de 70 binde alındı onda da lpg vardı geldiğinde şuan 300 binde.yakacıkta isteyen gelip bakabilir toyota var durakta ticari oda 690 binde şuan bi ay sonra çıkcak yaştan dolayı ticariden.
 
lpg şehir içi traafikte motoru fazla ısıtır dikkat ederseniz contra yakmış araçlar genelde şefir içi çok kullanılmış araçlardır, ben aracımda şehir içi hariç 100 derece üstü sıcaklık görmedim şimdiye kadar uzun yokda genelde 95 derece şehir içi trafikte 110 dereceleri bulabiliyor.önceki aracomı 50 bin km lpg ile kullnadım sorun yaşamadım uzun yol sayaılır yolum zaten.
 
Geri
Üst