Yukarıda pekçok şey yazılmış, ancak "tık" sesinin neden kaynaklandığını açıkça kimse yazmamış, hatta "muhtemelen sorunu! tam izah edemediği için, gereksiz yere lpg ye geçiş ısısını yükselttiren de olmuş". Aksi takdirde bu sesi yok etmek için ısı dereceleriyle oynayan usta "usta" değildir. Peki bu "tık" sesi ne?
Bu ses tank üzerinde bulunan valften (lpg yi, gerektiğinde kesen ve açan vandan) gelmektedir. Eğer bu ses gelmiyorsa asıl o zaman sorun var demektir. Zira "tık" yada "tak" sesi gelmiyorsa iki ihtimal vardır.
1- Valf açmıyor. Sorun değil araç sadece lpg ye geçmez.
2- Valf hep açık kalıyor. İşte şimdi sorun. Çünkü araç normal olarak lpg ye geçer ve siz normal kullanmaya devam edersiniz.
Peki sorun nerede? Eğer açık kalırsa araç lpg ye geçer ve normal çalışır. Ancak stop ettiğinizde de valf açık olduğundan motor bölümündeki valfe kadar, bütün borularda basınçlı gaz bulunur. Bu da daha fazla para ödeyerek taktırdığınız sistemdeki (ek maliyetli) emniyet sistemini kullanmıyorsunuz demektir. Ayrıca motor bölümündeki valf de açarken ses çıkarır, fakat çoğu kere motor sesinden duyulmaz.
(Yukarıdaki bilgiler BRC Sq 24 için yazılmıştır. Diğer sistemlerde bu valf ses çıkarırmı çıkarmaz mı bilgim yok.)
LPG’ye geçis sartları;
• Soguk çalıstırılan motorda, LPG’ye geçis için istenen uygun sartlar olustuğunda,
motor LPG’li çalısmaya geçer. Geçis öncesinde, sistemde bulunan elektro-valflerin
açılma sesi duyulur. (BRC Sq24 Kullanım Kılavuzu'ndan alıntıdır)
Yukarıdaki bazı yazılara cevap olması dileğiyle..
-Diğer taraftan bildiğim kadarıyla eski sistemlerde tank üzerinde, aracın stop edilmesiyle birlikte gaz çıkışını kesen (motor bölümündeki eloktro-valf dışında) ikinci bir emniyet sistemi, yani valf yoktu.
-Benzin filtresi sadece benzini süzer, yakıt kesici özelliği yoktur.
-Bu ses işitilmiyorsa, arıza dışında özellikle stepne yerine takılan tanklarda bu ses içeriye ulaşmayabilir.