Lpg geçişi hakkında

kartalucar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
265
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
arkadaslar zavolli marka lpg takılı (96vectra) arabayı çalıstırıyorum ilerliyorum arka koltugun oradan '''tak '''' diye bir ses geliyor biraz sonrada araba lpg ye geçiyor...bu sesin lpg ye gecerken cıktığını anlıyorum ....fakat aynı marka lpg nin olduğu bir cok arkadasımla konustum onlar böyle bir sesi duymamışler...siz böle bir sey yasadınız mı??
 
bazen bende arka koltukta otururken ve arac sessiz iken duyuyorum ama çok nadir ve rahatsız edice derecede değil..
 
o bende de oluyor her zaman nedir ki acaba? bilen var mı?
 
benim usta motor ısısı düşük dereceye ayarlanırsa lpgye geçişler sıkıntılı olur demişti
lpg ye geçiş ısısını 40-44 dereceye ayarlattırın belki bundan olabilir
 
belki benzin filitresinin sesi olabilir./astranın filtresi arka taraftaydı.)belki benzin kestiği anda filtreden ses geliyor olabilir...
 
bende sıralı olmayan sistem takılı, hiç proplem ve ses yok. Giderken yada boş viteste, gaza basınca hemen geçiyor.
 
benim usta motor ısısı düşük dereceye ayarlanırsa lpgye geçişler sıkıntılı olur demişti
lpg ye geçiş ısısını 40-44 dereceye ayarlattırın belki bundan olabilir
arkadaşa katılıyorum.Benim lpg yi takan usta şu anda 25 dereceye ayarladım ama kışa doğru gel 40 derece yapalım demişti.Lpg ye geçişte zorlanma olabilir.
 
40 derecede cok benzın yakarsın arkadasım tahmınımce
bende 10 dereceye ayarlı gectıkten sonra hıc tekllemıyor rolantı yuksek ototmatık dusuyor..
 
selam kartal uçar.o ses koltuğun arkasından deil,lpgnin tankından geliyo. bu ses dediğin gibi lpgye geçerken geliyor bunun nedeni ise deponun içinde bi parça varmış benzinden lpgye geçerken ses yapıyomuş bunu benim takdırdğım yer söylemişti.bazen benim arabadada yapıyo.önemli bişey deilmiş.

bana da aynı şey söylendi...
 
Yukarıda pekçok şey yazılmış, ancak "tık" sesinin neden kaynaklandığını açıkça kimse yazmamış, hatta "muhtemelen sorunu! tam izah edemediği için, gereksiz yere lpg ye geçiş ısısını yükselttiren de olmuş". Aksi takdirde bu sesi yok etmek için ısı dereceleriyle oynayan usta "usta" değildir. Peki bu "tık" sesi ne?
Bu ses tank üzerinde bulunan valften (lpg yi, gerektiğinde kesen ve açan vandan) gelmektedir. Eğer bu ses gelmiyorsa asıl o zaman sorun var demektir. Zira "tık" yada "tak" sesi gelmiyorsa iki ihtimal vardır.
1- Valf açmıyor. Sorun değil araç sadece lpg ye geçmez.
2- Valf hep açık kalıyor. İşte şimdi sorun. Çünkü araç normal olarak lpg ye geçer ve siz normal kullanmaya devam edersiniz.
Peki sorun nerede? Eğer açık kalırsa araç lpg ye geçer ve normal çalışır. Ancak stop ettiğinizde de valf açık olduğundan motor bölümündeki valfe kadar, bütün borularda basınçlı gaz bulunur. Bu da daha fazla para ödeyerek taktırdığınız sistemdeki (ek maliyetli) emniyet sistemini kullanmıyorsunuz demektir. Ayrıca motor bölümündeki valf de açarken ses çıkarır, fakat çoğu kere motor sesinden duyulmaz.
(Yukarıdaki bilgiler BRC Sq 24 için yazılmıştır. Diğer sistemlerde bu valf ses çıkarırmı çıkarmaz mı bilgim yok.)

LPG’ye geçis sartları;
• Soguk çalıstırılan motorda, LPG’ye geçis için istenen uygun sartlar olustuğunda,
motor LPG’li çalısmaya geçer. Geçis öncesinde, sistemde bulunan elektro-valflerin
açılma sesi duyulur. (BRC Sq24 Kullanım Kılavuzu'ndan alıntıdır)


Yukarıdaki bazı yazılara cevap olması dileğiyle..
-Diğer taraftan bildiğim kadarıyla eski sistemlerde tank üzerinde, aracın stop edilmesiyle birlikte gaz çıkışını kesen (motor bölümündeki eloktro-valf dışında) ikinci bir emniyet sistemi, yani valf yoktu.
-Benzin filtresi sadece benzini süzer, yakıt kesici özelliği yoktur.
-Bu ses işitilmiyorsa, arıza dışında özellikle stepne yerine takılan tanklarda bu ses içeriye ulaşmayabilir.
 
Geri
Üst