Lastiklerin havasi neden iner?

Nazarnet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar.
Pazartesi günü 4 adet yeni WinterContact™ TS 860 lastikleri yetkili serviste balans ayari yaptirarak taktirdim.
Jantlari ikinci el aldim Opelin orjinal jantlaridir tahminim uzun süre lastiksiz acikta kalmis ve cok kirlenmis görünürde büyük bir catlagi yok.

Bugün aracin basina gittigimde bütün lastiklerin havasi inmisti tekrar hava vurdum bir kapali garaja kaldirdim büyük ihtimal havalari tekrar bosalacaktir.

Lastiklerin bazilarindan belirgin sekilde hava kacirdigini duyabiliyorum bugün servise gidemedim bizim buralarda bütün servisler kapali bugün yarin kesin gidecegim.

Sizden ögrenmek istedigim bütün lastiklerin havasi neden inmistir hepsinin birden patlamasi biraz düsük gibi gözüküyor?
Diger ögrenmek istedigim sey ise yeni aldigim lastikler havasiz jantin altinda kalmasindan dolayi büyük bir zarar görmüsmüdür?
 

CARBON95

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2012
Mesajlar
327
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İki sebebi var.

1 siboptan kaçırır. Ustalar sibop kaçağını tükürükle bulurlar. Bibopa biraz tükürük sürdükten sonra balon yapıyorsa sibopun değişmesi gerekir.
2 Yanaklardan Kaçırır. Jantın lastikle temas eden yeri kir pas tutmuşsa hava kaçırmasına sebep olur.

Hiç bulunamazsa zaten usta havasını şişirip su dolu havuza sokar ve kaçağı bulur. Janların üzerinde 1ve ya 2 gün durmakla lasiklere bişey olmaz.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tecrübe ile sabit bir sebep daha var sıfır lastikler üzerinde barkodlar olur jantın iç kısmına denke gelen.işte o barkodların janta temas ettiği yerlerden hava kaçırabiliyor bir sebep bulamazsanız o barkodları çıkarsınlar lastiğin havası indirilip kenardan açılıp temizlenecek
 

Nazarnet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tecrübe ile sabit bir sebep daha var sıfır lastikler üzerinde barkodlar olur jantın iç kısmına denke gelen.işte o barkodların janta temas ettiği yerlerden hava kaçırabiliyor bir sebep bulamazsanız o barkodları çıkarsınlar lastiğin havası indirilip kenardan açılıp temizlenecek

Barkod konusunu ilk defa ögreniyorum olur da bir sebep bulamazlarsa bu konudan bahsedecegim. Öneriniz icin tesekkür ederim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
İkinci el jantlar uzun süre kullanılmadığı ve kirli bırakıldığı için jant kenarlarında (lastikle temas eden yerler) bir takım pislikler kalmıştır. Keşke lastikleri takmadan evvel detaylı bir şekilde jantların kenar temizliği yapılsaydı. Jant kenarlarının üzerinde kalan pislikler fazla pütürlü ise temizlik amaçlı ince bir zımpara geçilebilir. Bana göre sizin lastiklerin dördününde aynı anda inmesinin nedeni jant kenarlarında oluşan bu kirlerdir.
Benim başıma gelen bir durumdan da bahsedeyim. Kullanılan jantlar saç jant ise, sibopların janta takıldığı deliklerin etrafında zamanla pas oluşabiliyor, bu kısımda oluşan en ufak bir pas bile lastik havasının inmesine neden oluyor. Benim aracımın jantının sibop yuvasında çok küçük de olsa böyle bir pas vardı, lastiğin havası en fazla 3-4 gün kadar dayanıyordu. Oranın pasını iyice temizleyip yeniden boyamak suretiyle bu dertten kurtuldum.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
zımparadan sonra birde ilaç sürdürün
 

Nazarnet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İkinci el jantlar uzun süre kullanılmadığı ve kirli bırakıldığı için jant kenarlarında (lastikle temas eden yerler) bir takım pislikler kalmıştır. Keşke lastikleri takmadan evvel detaylı bir şekilde jantların kenar temizliği yapılsaydı. Jant kenarlarının üzerinde kalan pislikler fazla pütürlü ise temizlik amaçlı ince bir zımpara geçilebilir. Bana göre sizin lastiklerin dördününde aynı anda inmesinin nedeni jant kenarlarında oluşan bu kirlerdir.
Benim başıma gelen bir durumdan da bahsedeyim. Kullanılan jantlar saç jant ise, sibopların janta takıldığı deliklerin etrafında zamanla pas oluşabiliyor, bu kısımda oluşan en ufak bir pas bile lastik havasının inmesine neden oluyor. Benim aracımın jantının sibop yuvasında çok küçük de olsa böyle bir pas vardı, lastiğin havası en fazla 3-4 gün kadar dayanıyordu. Oranın pasını iyice temizleyip yeniden boyamak suretiyle bu dertten kurtuldum.

Bugün servise gitme firsatim oldu belirttiginiz gibi bu durumdan bahsettiler ve 4 saat zaman alacagindan yapmadiklarini sadece takip verdiklerini havasinin inecegini tahmin ettiklerini belirttiler saka yaptiklarini sandim ama ciddiydiler sonuc araci servise biraktim yapin bana öyle haber verin diyerek ayrildim ama sunu ögrendim ki Almanya'da Opel servislerinde paranla rezil oluyorsun.
Biri klimaya gaz basar vidayi sikmayi unutur gaz geri bosalir öteki lastigi takar zimparalamaz digeri kendi yagi degistirir 1 hafta sonra aracinizin yagi degismesi gerekir der cileden cikariyorlar insani.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Demek ki Opel servisleri genelde hep aynı durumda :(
 
Üst