Lastik Hava Basınçları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gencer20
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gencer20

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba 2001 Astra G kasa aldım yeni ve araçla ilgili fazla detaylı bilgim yok lütfen maruz görün, lastik hava basınçları ön ve arkaların kaç olmalı verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 
arabanın yakıt depo kapağını aç, orda yazar. yalnız ordaki hava basıncı birimi; avrupanın kullandığı bar dır. türkiyede psi kullanılır. barı psi ye çevirmek için 14.5 ile çarpılır. örnek depo kapağında önler için 2.2 değeri varsa: 2.2x14.5=32 psi eder. bu fabrikanın önerdiği; konforlu lakin yakıtı çoğaltan, lastiğin ömrünü yiyen ayardır. oto lastikçileri, lastiğin ömrü ve ekonomi (yakıt) açısından fabrika ayarlarının 2 ya da 3 fazlasını basarlar. karar senin.

özet geçiyorum, fabrikanın verdiği basıncın psi ye çevrilmişinin 3 fazlası. ben ön ve arkaları 35 yaptım. bu arada ebatlar önemli standart ebadımız 205/55/r16. tşklr iyi forumlar.

dipnot. PSİ

"Pounds per Square Inch,"

İnç kare başına pounds" anlamına gelir ve basınç ölçüm ortak birimidir.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler, sizin bahsettiğiniz gibi yapacağım, iyi forumlar
 
güle güle iyi günlerde kullan. kazasız belasız cezasız sürüşler dilerim.
 
astra g için
3 kişiye kadar: önler 32, arkalar 28
tam yükte: önler 36, arkalar 41 der kapakta. (bunlar dönüştürülmüş hali tabiki)
bu değerler arasında hava basılabilir. ama ben en fazla 35-36 basmıştım. ben şehir içi 32-29 kullanırım, uzun yolda 33-33.
 
Hepsini 32 yap gitsin ki bende zaten bunu yapıyorum ;)
 
Ugur beyde bilir bizim mersinde yol kalitesi tam bir rezalet çoğu yolumuz tarla gibi belediyemiz sağolsun, bu sebebten konfor için araç yüklü olmadığı zamanlarda 28 e kadar düşürüyorum, bir sakıncası olurmu bilmem ama 32 felan yaptığımda çok sert bir süspansiyon ortaya çıkıyor konfor resmen sıfır. malum astraların sert bi süspansiyonu var.
 
arabanın yakıt depo kapağını aç, orda yazar. yalnız ordaki hava basıncı birimi; avrupanın kullandığı bar dır. türkiyede psi kullanılır. barı psi ye çevirmek için 14.5 ile çarpılır. örnek depo kapağında önler için 2.2 değeri varsa: 2.2x14.5=32 psi eder. bu fabrikanın önerdiği; konforlu lakin yakıtı çoğaltan, lastiğin ömrünü yiyen ayardır. oto lastikçileri, lastiğin ömrü ve ekonomi (yakıt) açısından fabrika ayarlarının 2 ya da 3 fazlasını basarlar. karar senin.

özet geçiyorum, fabrikanın verdiği basıncın psi ye çevrilmişinin 3 fazlası. ben ön ve arkaları 35 yaptım. bu arada ebatlar önemli standart ebadımız 205/55/r16. tşklr iyi forumlar.

dipnot. PSİ

"Pounds per Square Inch,"

İnç kare başına pounds" anlamına gelir ve basınç ölçüm ortak birimidir.
alman araçlarında ekseri BAR birimi verir,,burda ingiliz PSİ kullanılıyor...onun için aynen sizin dediğiniz şekilde bakılır...
burda bir örnek yolcu sayısına göre basınc
luftdruckschild-reifen.jpg
 
Bozuk yolların olduğu yerlerde lastik basınçlarınızı fazla düşürmemeye çalışın. Tamam konfor çok kötü olabiliyor ama o çukurların köşelerine çarpan lastiğin içinde yüke karşı koyacak kadar hava basıncı yoksa lastik deforme olup jantla çukur köşesi arasında kalarak yarılabiliyor ya da radyal kuşakları hasar görebiliyor. Bozuk yolda lastiğinizi korumak istiyorsanız ekstra basınç sağlamalısınız.

Genel koşullar için fabrika verilerinin yeterli olduğunu düşünüyorum. Ben önleri 35-36 civarı, arkaları da 36-38 aralığında tercih ediyorum araba boşken. Konforla ilgili bir sıkıntım yok, yol tutuş, yakıt tüketimi, ses gibi gerekçelerim var -daha doğrusu sessizlik benim için süspansiyondan daha büyük konfor. Zaten aracımın yarı ömrü otobanda geçiyor. :)
 
hepsini 32 yapıyorum düşük olduğu zaman direksiyonda sertleşme söz konusu gidişte seste bi gariplik hissediyorum o zaman:) 32 yapınca kuş gibi hafif sessiz geliyor bana
 
Geri
Üst