Lastik Basıncı

ylmzmtl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
50
Tepki puanı
10
Puanları
0
Yaş
48
www.ylmzmtl.com
215 50 17 ölçüler için basınç 38 - 40 psi arası değerler yazılmış bunlar çok yüksek, araç 500 kg civarı yükte bile olsa bu değerler yüksek arkadaşlar olması gereken önler 36 arkalar max. 34 psi olmalı
 

NihatChe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
17lik lastiğe ben de 36 basıyordum en fazla ama samimi olduğum lastikçi arkadaş daha fazla tasarruf ve asfalt yol tutuşu için lastiklerin de ömrünün uzun olması için 40 psi basmam gerektiğini söyledi.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
6,180
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
17lik lastiğe ben de 36 basıyordum en fazla ama samimi olduğum lastikçi arkadaş daha fazla tasarruf ve asfalt yol tutuşu için lastiklerin de ömrünün uzun olması için 40 psi basmam gerektiğini söyledi.

40 psi basınca yakıt tüketimide azalacaktır ancak araç biraz süspansiyonlarda sert davranmaya başlayacaktır diye tahmin ediyorum.
 

ylmzmtl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
50
Tepki puanı
10
Puanları
0
Yaş
48
www.ylmzmtl.com
Kesinlikle admine katılıyorum kasislerde zaten spor olan amortisörler daha da sert tepki verecektir. Ama şunu da unutmamalıyız bence basınç yükselince yola temas eden lastik yüzeyinin genişliği de azalır. Bu bize düz yolda hız yapmamızı sağlar yakıtı düşürür. lastik ömrünü uzatır. Ama basınç düşünce de yola tutunma mesafesi artar. yakıtı arttırır lastik ömrünü azaltır.
Özetle;
1- düşük basınç= daha iyi yol tutuş, fazla yakıt, kısa lastik ömrü, yumuşak süspansiyon
2-yüksek basınç= daha fazla hız, daha uzun lastik ömrü, sert süspansiyon
 
Üst