Kurum bağlamış arac ıle ilgili.

dubster978

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Z16xer motor astra hb2009 classıc aracımı çekiş probleminden dolayı yetkili servise götürdüm. Arac 2-3 bın devri arasında normalden yavaş hızlanıyor ve patlak eksoz sesi gibi bağırıyor. Yokuşlarda sağ ön taraftan şıngırtı sesı gelıyor. Arac soğukken sorun yok ama ısındığı zaman kı çabuk ısınıyor. Ses ve çekmiş sorunu yasıyorum. Bu arıza bır gun var bır gun yok.
Yetkili servise götürdüm ; Selenoid valfler, emme eksoz dişlilerinin ve oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini iletti.
1-40 bınde bır araçta, yağ değişim zamanlarına dikkat etmeme rağmen neden selenoid valfler arıza yapar. Arıza yapmadıysa temızlıgı mümkün mudur ?
2-emme ve eksoz dıslılerı neden zarar görebilir.
3-oksijen sensörü arıza bu parçalara bağlantılı mıdır ? Neden arıza yapar ?
4-bu parçaların değişimi aracımın sanki pert olmuş hıssı uyandırdı. Cok önemli arızalar mıdır ? Değişimi sonrasında sorun yasama ihtimalim nedir ?

Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok memnun olurum.
 
Son düzenleme:
40 binde araç yağımı değişir ya?
 
Motor yagı degisimi her 7-8 bın km bır yapıyorum. En son 35 binde motor yağı degısımı yaptım.
 
Motor yagı degisimi her 7-8 bın km bır yapıyorum. En son 35 binde motor yağı degısımı yaptım.

Bende mesaj içinde 40 bin okuyunca şaşırmadım dersem yalan olur.
 
40 binde motor yağı değiştirsem o araba can bulur canıma okur :)
 
Baslikta kurumdan bahsetmissiniz servis incelemesinde kurum temizligi neden yok ya da kurum oldugunu mu dusunuyorsunuz

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yetkili serviste bahsettiğim parçaların ( oksijen sensörü, valfler ve emme eksoz dişlileri ) değişimi önerildi. Fakat ben bunu özel servisime verdim ve kontrol etmesini istedim. Buradan bana iletilen bilgi parçaların değişmesi gerektiği ve aracın kurum balamıs olduğuydu. Sizinde düşündüğünüz gibi neden yetkili serviste bu bilgi verilmedi diye bende düşünüyorum. Ayrıca kurum temizliğinin carbon clean ile azaldığını okumuştum. Bunu özel servisteki ustaya sordugumda cok etkili olmaz bilgisini iletti. :S
 
Aslında bu kurum olayını ben aracın devirsiz kullanılmasına bağlıyorum. Bazı katkı maddeleri var ama ne kadar etti eder bilinmez. Şimdi kurum var diye de aracı açmak ne kadar doğru? oda ayrı bir mevzu. Umarım çok kapsamlı bilgileri olan arkadaşlar yardımcı olurlar.
 
Ustalarimiz daha iyi bilir ama su var ki motor ısınınca yapiyorsa kurum olma ihtimali yuksek hatta supaplarda bile olabilir.ama yinede cok iyi arastirip sorusturup kurum temizligine gidilmeli.basit bir soket temassizligi vs bisey de olabilir

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kıssadan bır soru daha sormak ıstıyorum. Bu şekilde arac satılsa ne kadara satılır. Ya da sıfır araçla takasa girilse mantıklı olurum ?
 
Geri
Üst