Kule Gergisi???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan The End
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

The End

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar forumda bazı araçların resimlerinde gördüm.. Nedir bu Kule gergisi ne işe yarar? Maliyeti nedir????????
 
150-200 ytl gibi ort bi fiyat verilebilir
 
bende merak ettim arbaya neden takarlar bunu? faydası nedir?
 
İnternet diye bişey var arkadaşlar, malum siz de kullanıyorsunuz.Google'dan bi araştırın siteye yazmadan önce.Bu seferlik yardımcı olmaya çalışayım, ben de google'dan yazdım oaradan çıktı ;)

Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
 
Kaportayı, yani amortisörlerin etrafını güclendirir ve sabitler onun icinde direksyon hakimiyetini yükseltir, ve kaportanın oynamasını önler, bütün spor arabalarında vardır - yoksa olmaz türden...Tabii tek kötü yanı; kaza anında birisi yandan bir camurluga göctügü/girdigi zaman - kulegergisinden dolayı kazanın enerjisi, öbür kuleye aktarılcaktır, yani öbür tarafda zarar görecektir...
@skyeye benden hızlı ve önce yazmıs...
 
skyeye' Alıntı:
İnternet diye bişey var arkadaşlar, malum siz de kullanıyorsunuz.Google'dan bi araştırın siteye yazmadan önce.Bu seferlik yardımcı olmaya çalışayım, ben de google'dan yazdım oaradan çıktı ;)

Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

teşekkürler Erman,varol Google :good:
 
skyeye' Alıntı:
İnternet diye bişey var arkadaşlar, malum siz de kullanıyorsunuz.Google'dan bi araştırın siteye yazmadan önce.Bu seferlik yardımcı olmaya çalışayım, ben de google'dan yazdım oaradan çıktı ;)

Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
araştırmacı dostum paylaşım için sağolasın:good:
 
Arkadaşlar yukarıda verilen bilgilere ek olarak şunları söyleyebilirim (başıma geldiği için); kule gergisi amörtisör kulelerini güçlendiriyor fakat şehir içinde aracın düştüğü çukurlar kule gergisinin verdiği sağlamlıktan ötürü kulelere değilde öncelikle taşıyıcılara zarar veriyor. Daha önce düştüğüm derin bir çukurdan ötürü ön sol taşıyıcıma zarar verdim ve şasicide düzelttirdim, bu esnada arabamda kule gergisi vardı.

Sonuç; kule gergisi yol tutuşu artırıyor, kule sağlamlığını değil. Bilgilerinize.
 
çukurlara dikkat etmek gerekiyosa kule gergisi işi türkiyede sakat
 
Saolun arkadaşlar... Emeğinize sağlık
 
Geri
Üst