Selamünaleyküm.
Bu yazıda LPG'li araçlarda sıkça karşılaşılan bir arızadan bahsedeceğim.
Bu arıza LPG'li araçlarda kronik olarak lanse edilen arıza ışığı mevzusudur.
Arkadaşlar öncelikle -biraz Candan Mühendislik mottolarına benzeyecek ama- doğru ürün, doğru montaj ve doğru ayar ile LPG sistemlerinde kronik bilinen problemlerin önü alınabilir. Özellikle yüksek devirlerde, yüksek hızlarda ve yük durumunda yanan arıza lambalarına bakıldığında genelde "zayıf egzoz, zengin/fakir karışım" gibi hatalarla karşılaşıyoruz.
Bu noktada yapmamız gereken ilk hamle LPG sistemini devre dışı bırakarak (sigortadan ya da lpg düğmesinden) aracı tamamen benzinli kullanımda tecrübe etmektir. Eğer tamamen benzinli kullanımda araçtaki problemler ortadan kalkıyorsa sorunun -büyük bit ihtimalle- LPG kaynaklı olduğuna emin olabiliriz. Sonrasında LPG sistem montajı ve ondan önemlisi LPG ayarı düzeltilmelidir. Lakin bahsettiğimiz LPG ayarı aracın başında rolanti vaziyetinde beş dakikada yapılan otomatik kalibrasyon değil elbette. Bahsettiğimiz LPG ayarı sürüş halinde, yol üzerinde ve bazen birkaç saat sürebilen LPG yol ayarı; namıdiğer AFR ayarıdır.
Bu noktada sizlere LPGAYARI.com ve GAZAYARI.com 'u tavsiye edebilirim.
Bu ayar ile aracın farklı yükler altındaki benzin enjeksiyon haritası detaylı olarak okunur ve LPG sistemine aktarılır. Bu sayede karışım uyarıları, oksijen sensörü arızası, egzoz hataları bertaraf edilir. Bu ayar neticesinde kronik denilen şu muhtemel problemler de giderilmiş olur:
Selametle.
Bu yazıda LPG'li araçlarda sıkça karşılaşılan bir arızadan bahsedeceğim.
Bu arıza LPG'li araçlarda kronik olarak lanse edilen arıza ışığı mevzusudur.
Arkadaşlar öncelikle -biraz Candan Mühendislik mottolarına benzeyecek ama- doğru ürün, doğru montaj ve doğru ayar ile LPG sistemlerinde kronik bilinen problemlerin önü alınabilir. Özellikle yüksek devirlerde, yüksek hızlarda ve yük durumunda yanan arıza lambalarına bakıldığında genelde "zayıf egzoz, zengin/fakir karışım" gibi hatalarla karşılaşıyoruz.
Bu noktada yapmamız gereken ilk hamle LPG sistemini devre dışı bırakarak (sigortadan ya da lpg düğmesinden) aracı tamamen benzinli kullanımda tecrübe etmektir. Eğer tamamen benzinli kullanımda araçtaki problemler ortadan kalkıyorsa sorunun -büyük bit ihtimalle- LPG kaynaklı olduğuna emin olabiliriz. Sonrasında LPG sistem montajı ve ondan önemlisi LPG ayarı düzeltilmelidir. Lakin bahsettiğimiz LPG ayarı aracın başında rolanti vaziyetinde beş dakikada yapılan otomatik kalibrasyon değil elbette. Bahsettiğimiz LPG ayarı sürüş halinde, yol üzerinde ve bazen birkaç saat sürebilen LPG yol ayarı; namıdiğer AFR ayarıdır.
Bu noktada sizlere LPGAYARI.com ve GAZAYARI.com 'u tavsiye edebilirim.
Bu ayar ile aracın farklı yükler altındaki benzin enjeksiyon haritası detaylı olarak okunur ve LPG sistemine aktarılır. Bu sayede karışım uyarıları, oksijen sensörü arızası, egzoz hataları bertaraf edilir. Bu ayar neticesinde kronik denilen şu muhtemel problemler de giderilmiş olur:
- Aşırı fakir ya da zengin karışım kaynaklı yüksek egzoz ısısına maruz kalan supapların erimesi problemi bertaraf edilir.
- Yine aynı kaynaklı katalitik konvertör arızalarının önüne geçilir.
- En önemlisi ya da en güzeli de aracınız benzin performasına, hatta bazen daha iyisine kavuşur. Son hızı ve gaz tepkileri iyileşir.
- "LPG'li araç arıza yakar abi" şeklinde normalleştirilmeye çalışılan, "o zaman arıza yakmayanlarda mı sıkıntı var?" sorusunu akla getiren bir cevapla benim gibi arızalarınız silinerek uğurlanabilirsiniz. Sonra yine tekrarlayacaktır. Bittecrübe sabittir.
- Veya kuvvetle muhtemeldir ki çıkan oksijen sensörü arızasının çözümü adına ya sensör temizlenip takılır ya da değiştirilir. Halbuki sensör vazifesini doğru yapıyor LPG'nin ayarsızlığını haber veriyor. Siz ise görevini hakkıyla yaptığı için onu sürgün etmiş oluyorsunuz.
- Ya da arızanın kaynağı motor mekaniğinde aranarak gereksiz masraflar çıkarılabilir. Olmayan arızayla uğraşarak sinirlerinizin bozulması da cabası.
- Son olarak makul bir usta LPG'li araçların benzinde kullanılıp denenmesini tavsiye edecektir; ta ki arızanın kaynağı anlaşılıp ona göre detaya inilsin.
Selametle.
Son düzenleme: