Kontak kapalıyken yanan aku şarj lambası

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracı çalıştırdığımda aku lambasi sönüyor buraya kadar herşey normal ancak aracı stop edince aku lambasi yaniyor araci kitledigimde ayni sekilde yanmaya devam ediyor taaki calisana kadar calistirdigimda aku lambasi sönüyor

Yani aracı çalıştırdığım da aku lambasi yanmaya devam etse şarj dinamosu diyicem ama tam tersi stop.edince aku lambasi yaniyor garip bi durumla.karsi karşıyaydım yorumlarınızı bekliyorum .
 
Son düzenleme:

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Kendi kendime cevap yazıyorum
Merhaba emrah bey sanırım aracınızda elektrik kacagi var akü lambanizin kontak kapalıyken yanmasının nedeni şarj dinamosundan konjektrolerin bozuk olmasından ya da sistemdeki diğer kaçaklardan kaynaklanabilir öncelikle şarj dinamo kablosunun çıkarıp kontrollere burdan başlanabilir teşekkürler kendim .
 

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Daha sonra aracınızın sol altinda bulunun sigorta kutusundaki sigortaları tek tek sökerek kontrol edebilirsiniz daha sonra aracınızın motor bölümünde 2 adet röle kutusu birisi akünün önünde diğeri arkasında buraya bakıp tek tek kontrol edin (kontrolden kasit multi metreyle yada basit ampul yontemiyle olcum yapmaniz )
Daha sonra aracın ana sigorta kutusu var akünün hemen arkasında orayı kontrol edin en son tesisatı kontrol edin ) tekrar buraya yazın bakalım
 

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler kendim kontrol edip gelişmeleri yazacağım:D
 

byburcx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2020
Mesajlar
32
Tepki puanı
1
Puanları
8
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Emrah aracında kesinlikle elektrik kaçağı var akü lambasının kontak kapalıyken yanmasının nedeni şarj dinamosundan konjektörlerin bozuk olmasından yada sistemdeki farklı bir kaçaktan kaynaklanabilir. Öncelikle şarj dinamo kablosunun çıkarıp kontrole ordan başlayabilirsin.

Daha sonra aracın iç kısmında sol alt cebin orda bulunun sigorta kutusundaki sigortaları tek tek sökerek kontrol edebilirsin. Aracın motor bölümünde 2 adet röle kutusu göreceksin birisi akünün önünde diğeri arkasında buraya bakıp tek tek kontrol et yani kontrolden kastım multimetreyle yada basit ampul yöntemiyle ölçüm yapman. Bunları yaptıktan sonra aracın ana sigorta kutusu var akünün hemen arkasında orayı kontrol et. En son tesisatı kontrol et, yada hiç uğraşma bir elektrikçiye git o hepsini 30-40 bilemedin 50 liraya halleder.. :D
 

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Burç yapacak elektrikçi bulsam inan 50 100 değil 200 vericem elektrikciler öküzün trene baktığı gibi bakıyor Kaputun içine, bende ne yapayım mecbur kaldım kendim.bakiyorum sorunum %90 ihtimalle şarj dinamosu şarj ediyor ama stop.edince 1 saatte aku pert aracımda ayni zamanda 5 amper.elektrik kacagi var bu kadar.güçlü enerjiyi ancak şarj dinamosu çeker . Bütün sigortaları soktum rolelere varana kadar hepsini soktum teker teker değil komple bir-tek şarj kaldı.
 

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Sorun dedigim gibi elektrikçiler garip garip baktılar ama ben buldum şarj dinamosu diyot ve konjektör degisince duzeldi. Kacak yok sorun yok .
 
Üst