Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

ecelnico

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bugun klima son kademe de açık iken birincisi tam aracı park ettim stop etti ikinci stop ise kalkış esnasında oldu. Daha önce başıma gelmedi yeni yeni klimayı açıp kullanmaya başladım bu sene. uzun suredir kullanmayınca devrini nimi ayarlayamadım. ( Ayak alışkanlıgı ) yoksa başka bir sebebi olabilir mi?
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

Aracınızın motorunu belirtmemişsiniz, dolayısıyla aynı motor mu bilmiyorum. Ben 1.4T kullanıyorum ve özellikle motor soğukken ve klima güçlü bir şekilde üflüyorken araç rölanti devrine düştüğünde motorun zorlandığını hissediyorum. Örneğin araç gidiyorken debriyaja basıp devrin 800 civarına düşmesini beklersem, devir 800 civarına geldiğinde klima üflemesi bir anlık azalıyor gibi oluyor ve sonra toparlıyor. Bu noktada sanki motor stop edecekmiş gibi zorlanıyor.

Geçen yaz havaların çok sıcak olduğu bir dönem, aracım 1 hafta içinde bu şekilde motor rölanti devrine düştüğünde 5-6 kez stop etti. Servise götürdüğümde hiçbir şey bulamadılar (aksini beklemek hayalperestlik olurdu zaten ama ben görevimi yapayım dedim). O gün bu gündür bu sorunla tekrar karşılaşmadım, bu yüzden de çok kafamı takmıyorum. Ama havaların ısındığı şu günlerde de motor çalışma sıcaklığına gelene kadar rölanti devrine düştüğü anda klimanın güçten kesilmesi olayı ile yine karşılaşmaya başladım.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

ecelnico link' Alıntı:
arkadaşlar bugun klima son kademe de açık iken birincisi tam aracı park ettim stop etti ikinci stop ise kalkış esnasında oldu. Daha önce başıma gelmedi yeni yeni klimayı açıp kullanmaya başladım bu sene. uzun suredir kullanmayınca devrini nimi ayarlayamadım. ( Ayak alışkanlıgı ) yoksa başka bir sebebi olabilir mi?

Benim geçen başıma geldi, aracı çalıştırıp yola çıktım yeşil ışık fasıla verdiğinden yetişmek için 1. viteste hızlandım ve sağa döneceğim için debriyaja bastım, araç yüksek evirden birden rölantiye düşünce stop etti.

Bu araçlar rölanti düzeyindeyken motora binen elektrik yükünden çok etkileniyorlar bence, mesela gece iç aydınlatmaları yakıp herhangi elektrikli donanımı kurcalayın, cam açıp kapayın vs iç aydınlatmaların titrediğini görürsünüz.
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

aynı olay benimde başıma geldi, klima açıkken hele birde yol bayırsa en az 1700-2000 devirle aracı kaldırmak gerekiyor(1,3 için konuşuyorum). bu arada klimayı muhakkak yaz kış belli aralıklarla çalıştırın, usta tavsiyesi...
 

thejazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

Özellikle 1. viteste, dur kalklarda araç yük altına girdiği zaman, sistem klima kompresörünü devre dışı bırakıyordu Corsalarda. Aynı şekilde Astralarda da bu şekilde çalışıyor diye biliyorum. Özellikle klima sirkülasyon devrinin yüksek olduğu durumlarda ve motora güç gerektiği anlarda klima kompresörü anlık devre dışı bırakılıyor sistem tarafından.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

xylent link' Alıntı:
..........................................Ben 1.4T kullanıyorum ve özellikle motor soğukken ve klima güçlü bir şekilde üflüyorken araç rölanti devrine düştüğünde motorun zorlandığını hissediyorum. Örneğin araç gidiyorken debriyaja basıp devrin 800 civarına düşmesini beklersem, devir 800 civarına geldiğinde klima üflemesi bir anlık azalıyor gibi oluyor ve sonra toparlıyor. Bu noktada sanki motor stop edecekmiş gibi zorlanıyor.

Durum aynı bu şekilde, bende ilk defa oldu.

Klimanın otomatik moddaki havalandırma şiddetini aracın konfor ayarlarından "düşük - orta - yüksek" seçeneklerinden "yüksek" yerine "orta" ya almak da bir çözüm olabilir, yüksek hava sıcaklığı aracın beygir gücünde azalmaya bu da rölantide iyice zayıflamasına yol açmış olabilir vs vs ...
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

ilginç ben aracın rolantisi normal değerlere inince klimayı son ayar açıyorum son bir haftadır ve otomatik olarak rolanti değeri yükseliyor 900 dd ye kadar çıkıyor ve sıkıntısını kendi kendine geçiriyor :)bu arada aracım otomatik ve 1.6T.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

ulas79 link' Alıntı:
ilginç ben aracın rolantisi normal değerlere inince klimayı son ayar açıyorum son bir haftadır ve otomatik olarak rolanti değeri yükseliyor 900 dd ye kadar çıkıyor ve sıkıntısını kendi kendine geçiriyor :)bu arada aracım otomatik ve 1.6T.

Ulaş sabah işe giderken deneme maksatlı max. da çalıştırdım dediğin gibi oldu, rölanti devrini yükseltti.

Sorun şurda; klimayı max. çalıştırıyorsun ve arabayla yüksek devire çıkıp debriyajla vites değişirken devri rölantiye kadar düşürüyorsun, motor rölantinin de altına düşüp geri toparlıyor bende bu şekildeyken birkez stop etti.
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

Tolga KARACA link' Alıntı:
Ulaş sabah işe giderken deneme maksatlı max. da çalıştırdım dediğin gibi oldu, rölanti devrini yükseltti.

Sorun şurda; klimayı max. çalıştırıyorsun ve arabayla yüksek devire çıkıp debriyajla vites değişirken devri rölantiye kadar düşürüyorsun, motor rölantinin de altına düşüp geri toparlıyor bende bu şekildeyken birkez stop etti.
anladım Tolga ben otomatik vites kullandığım için d konumuna getirdiğimde rölanti otomatik yükseliyor o yüzden sıkıntı çıkarmıyor.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klimanın 1. viteste iken araca etkisi

bu araçta klasik atmosferik 1.6 lar gibi bir güçten düşme olmuyor giderken hissettirmiyor 1.4t için söylüyorum ama kalkışta bir etkisi oluyor ve stop etme eğilimine giriyor ama ilk binişte aracı soğutmak için yüksek seviyelerde çalışırken bunun biraz önlemek için aracın dışardaki havayı almama tuşuna basabilirsiniz böyle alınca daha rahat soğutuyor aracı bunu da eski accord da öğrenmiştim auto modda low a falan alınca böyle soğutamam der gibi dışardan hava almayı keser içerdeki daha serin havanın sirkülasyonunu yapar işi bitince kapatırdı
 
Üst