Klima Rölanti Problemi - 2011 Astra H - tüm forumu okudum, bulamadım

ahmetsahinahmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, başına gelen var mı? bilgi verir misiniz?
En baştan söyleyim, forumlarda genelde klima açıkken kalkışta sıkıntı yaşandığından bahsetmişler. benim sorunum başka.

Aracım 2011 Astra Sedan 1.3 cdti 111.Yıl.

Klimayı çalıştırdığımda ilk aşamada araç rölantideyken herhangi bir sıkıntı yok. yaklaşık 800-900 devir civarında duruyor.

Hareket ettikten sonra boşa alıp rölantiye geçtiğimde devir bir anda 500-600 aralığına düşüyor ve tekrar yükseliyor. Motor tekliyor sanki. Bu anda klima motoru durup tekrar çalışıyor. Dışarda dinlediğiniz zaman tık tık motorun durup kalktığını duyabiliyorsunuz. Yaklaşık her 3-5 saniyede bir oluyor.

Aracı hareket ettirmedende aynı problem yaşanıyor. boştayken arabayı çalıştırıp klimayı açtığımda herhangi bir sorun yok. Ne zaman gaz verip ayağımı çekersem o zaman rölanti dengesizleşmeye başlıyor.

Klima çalışmadığı zaman hiçbir sıkıntı yok. hiç bir dalgalanma olmuyor.

Bugün bütün gün sanayide geçirdim, bakımlara ek olarak bu arızayla ilgili,

-klimanın gazı kontrol edildi.
-Klima kasnağı değişti.

Kasnak değiştikten sonra servisteyken rölantide yine hafif düşüş oluyordu -ama klima motorunu kapatmıyordu en azından. fakat servisten çıkıp 7-8 km mesafe gittikten sonra yine rölanti aşırı düşüp klima motorunu kesmeye başladı.

Bundan yaklaşık 1 ay önce şarj dinamosu ve kayış ile gergi kasnağı değişti.

Aracı 2 senedir kullanıyorum. ilk defa bu yaz böyle birşey geldi başıma.

Servisteki arkadaşlar radyatörü değiştirip denemeyi düşünüyorlar ama bence alakası yok.

Aklıma gelen tüm detayları yazdım.

Başına benzeri birşey gelen arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim. en yakın zamanda video yükleyeceğim.

Teşekkürler
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Aracınızı tech2 ye bağlayın ve klima çalışırken aracınızın klima kompresör çıkış basıncını okuyun , buraya yazın .

Kolay gelsin
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egr ile alakali bir durum , fisini cekmis oldugum egr nin fisini takinca ayni sorunla karailasan arac kendine geldi...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

CeSaR_85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dostum öncelikle geçmiş olsun hemen hemen aynı problemleri yaşadığım 2013 Astra H 1.6 Benzinli aracımı hafta sonu servise götürdüm rolanti devri 790-810 civarlarında geziyordu tech 2 cihazıyla usta 900 e programladı şimdilik o rolanti düşmeleri ve dalgalanmaları yaşamıyorum özellikle "klima açılınca, farları açınca vb güç çeken fonksiyonlarda ki rolanti dalgalanması ve hırlaması geçti bunu bir deneyin derim şu anlık tek dezavantajı rolantide bilg. da 0.6 gözüken yakıt tüketimi 0.8-0.9 civarına çıktı.
 

ahmetsahinahmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınızı tech2 ye bağlayın ve klima çalışırken aracınızın klima kompresör çıkış basıncını okuyun , buraya yazın .

Kolay gelsin

Dün bütün günü sanay,de geçirdim. önümüzdeki hafta tekrar götürüp dediğiniz gibi kontrol edicem. yazarım. teşekkürler.
 

ahmetsahinahmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egr ile alakali bir durum , fisini cekmis oldugum egr nin fisini takinca ayni sorunla karailasan arac kendine geldi...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Egr ile ilgili diğer forumlarda da benzer sıkıntılar okudum. dün opel servisinde bakmışlardı heralde ama tekrar söylerim bunuda. kontrol etsinler.

Teşekkürler
 

ahmetsahinahmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dostum öncelikle geçmiş olsun hemen hemen aynı problemleri yaşadığım 2013 Astra H 1.6 Benzinli aracımı hafta sonu servise götürdüm rolanti devri 790-810 civarlarında geziyordu tech 2 cihazıyla usta 900 e programladı şimdilik o rolanti düşmeleri ve dalgalanmaları yaşamıyorum özellikle "klima açılınca, farları açınca vb güç çeken fonksiyonlarda ki rolanti dalgalanması ve hırlaması geçti bunu bir deneyin derim şu anlık tek dezavantajı rolantide bilg. da 0.6 gözüken yakıt tüketimi 0.8-0.9 civarına çıktı.

benimde aklımda en kısa çözüm olarak bu var ama sonuçta esas problemi göz ardı etmiş olmak istemiyorum. 2 senedir sıkıntısız çalışan klimanın böyle problem vermesi uzun vadede elektrik sıkıntısı yapabilir gibi geliyor bana.

birde diğer far v.s. açıldığında devir dalgalanması olmuyor. sadece klima açıkken yaşıyorum maalesef.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Benzer problemi aracımda yaşadım . YouTube da devir dalgalanmasını sorunun Nasıl çözüldüğünü anlatmıştım , ancak bunu sadece klima açıkken yapıyor oluşu benim videoda anlattığım çözüme uymuyor . Video aşağıda .

https://youtu.be/coQW6OUnCFo

Klima açıkken yaşadığım sorunun çözümü maalesef devir arttırma ile olmamıştı . Çözüm için klima radyatörünün çıkışında ki filtrenin değişimi gerekmişti . Ben bir süre radyatörün önünde biriken böcek sinek vs yi yıkayarak radyatörün soğutma gücünü arttırarak idare ettim . Ancak bir gün İstanbul trafiğinde Ağustos ayında klima basıncı 38bar a çıkıp aracı rölantide stop ettirmeye başladığında olayın bu şekilde çözülmeyeceği aşikar oldu .

İlk aşamada bilginiz için Astra H larda klima normal çalışma basıncı max 28 bar dır. Ancak 19-20 üzerine çıktığında klima komprösürü vınlama yapmaya başlar ve zorlanır . Bu ses gaza bastığınızda artar ancak bıraktığınızda gitmez , bir kez yapmaya başladımı artık sürekli gelir . Hatta o kadar kötü bir sistem yapılmış ki 1.6 larda sıfır km de bile geldiği oluyordu .

Eğer basınç değerini paylaşırsanız size sorunun bu olup olmadığını söyleyebilirim . Yapacak olduğunuz sorun bu ise , klima radyatörünü değişmek çünkü filtre üzerinde geliyor . GM tek filtre var ama ciddi pahalı . Delphi komple radyatör filtre ile gelir daha uygundur .

Ufak bir geliştirme (yaklaşık 1100 TL maliyeti oldu :) ) ile ben çözüme ulaşmayı bırakın aracın nefes almasını ve klima açınca şişmesinin önüne geçtim . Bunun için 1.3 ve 2.0 larda kullanılan 2. Fanı çıkma olarak aldım ... Sıfır radyatör (GM aldım ben :) ) alıp buna torna atölyesinde 2. fan için ayak yaptırdım . Çünkü 1.6 larda bu fan olmadığı için ayaklar yok . 1.3 radyatörü kullanamadım küçük buda yerine olmuyor neyse Custom bir uygulama ayakları yapmak çok daha uyguna geldi ve orijinal oldu .

54ede91701f146f789f9d08452c4b11f.jpg


Şuan klima çalışma basıncı 14-16 bar aralığında ve klimanın aracı sıkması geçti . Çünkü gaz çok daha soğuk olduğunda kompresör çok çok daha rahat çalışıyor . Şişme olmuyor ...

Tabii bu maliyeti biraz yüksek bir çözüm tavsiyem öncelikle radyatörünüzü bir solvent ile güzelce temizlemeniz .

Basınç okuyamazsanız klima açıkken devir dalgalanması olduğunda klima radyatörünü soğuk bir su ile yıkayın bakalım devir normale dönüyor mu ?

Tabii başka sebepleri de olabilir ama klimaysa bağlı çıkacaksa büyük ihtimal bu yukarıda anlattığımdır ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

ahmetsahinahmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benzer problemi aracımda yaşadım . YouTube da devir dalgalanmasını sorunun Nasıl çözüldüğünü anlatmıştım , ancak bunu sadece klima açıkken yapıyor oluşu benim videoda anlattığım çözüme uymuyor . Video aşağıda .

https://youtu.be/coQW6OUnCFo

Klima açıkken yaşadığım sorunun çözümü maalesef devir arttırma ile olmamıştı . Çözüm için klima radyatörünün çıkışında ki filtrenin değişimi gerekmişti . Ben bir süre radyatörün önünde biriken böcek sinek vs yi yıkayarak radyatörün soğutma gücünü arttırarak idare ettim . Ancak bir gün İstanbul trafiğinde Ağustos ayında klima basıncı 38bar a çıkıp aracı rölantide stop ettirmeye başladığında olayın bu şekilde çözülmeyeceği aşikar oldu .

İlk aşamada bilginiz için Astra H larda klima normal çalışma basıncı max 28 bar dır. Ancak 19-20 üzerine çıktığında klima komprösürü vınlama yapmaya başlar ve zorlanır . Bu ses gaza bastığınızda artar ancak bıraktığınızda gitmez , bir kez yapmaya başladımı artık sürekli gelir . Hatta o kadar kötü bir sistem yapılmış ki 1.6 larda sıfır km de bile geldiği oluyordu .

Eğer basınç değerini paylaşırsanız size sorunun bu olup olmadığını söyleyebilirim . Yapacak olduğunuz sorun bu ise , klima radyatörünü değişmek çünkü filtre üzerinde geliyor . GM tek filtre var ama ciddi pahalı . Delphi komple radyatör filtre ile gelir daha uygundur .

Ufak bir geliştirme (yaklaşık 1100 TL maliyeti oldu :) ) ile ben çözüme ulaşmayı bırakın aracın nefes almasını ve klima açınca şişmesinin önüne geçtim . Bunun için 1.3 ve 2.0 larda kullanılan 2. Fanı çıkma olarak aldım ... Sıfır radyatör (GM aldım ben :) ) alıp buna torna atölyesinde 2. fan için ayak yaptırdım . Çünkü 1.6 larda bu fan olmadığı için ayaklar yok . 1.3 radyatörü kullanamadım küçük buda yerine olmuyor neyse Custom bir uygulama ayakları yapmak çok daha uyguna geldi ve orijinal oldu .

54ede91701f146f789f9d08452c4b11f.jpg


Şuan klima çalışma basıncı 14-16 bar aralığında ve klimanın aracı sıkması geçti . Çünkü gaz çok daha soğuk olduğunda kompresör çok çok daha rahat çalışıyor . Şişme olmuyor ...

Tabii bu maliyeti biraz yüksek bir çözüm tavsiyem öncelikle radyatörünüzü bir solvent ile güzelce temizlemeniz .

Basınç okuyamazsanız klima açıkken devir dalgalanması olduğunda klima radyatörünü soğuk bir su ile yıkayın bakalım devir normale dönüyor mu ?

Tabii başka sebepleri de olabilir ama klimaysa bağlı çıkacaksa büyük ihtimal bu yukarıda anlattığımdır ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hocam çok teşekkürler. Dün 2-3 kere gazı çekip geri bastılar o arada klima basıncını kontrol ettiler. normal olduğunu varsayıyorum.

Klima radyatörünü değiştirelim dediler ama bence sorun elektriksel olduğu için önce çıkma v.s. bir parçayla deneyip, eğer olursa ona göre yeni parça arayışına gideceğim.

Sizin yaptığınız çok detaylı işlemler :) ben arabayı seneden seneye bakıma götürüyorum açıkçası :) uğraşacak pek vakit olmuyor. sizin gibi arkadaşlarıda bayaa kıskanıyorum.

Ben haftaya tekrar gittiğimde basınç değerlerini ve klima kompresör çıkış basıncını kontrol edip yazacağım.

Teşekkürler
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hocam çok teşekkürler. Dün 2-3 kere gazı çekip geri bastılar o arada klima basıncını kontrol ettiler. normal olduğunu varsayıyorum.



Klima radyatörünü değiştirelim dediler ama bence sorun elektriksel olduğu için önce çıkma v.s. bir parçayla deneyip, eğer olursa ona göre yeni parça arayışına gideceğim.



Sizin yaptığınız çok detaylı işlemler :) ben arabayı seneden seneye bakıma götürüyorum açıkçası :) uğraşacak pek vakit olmuyor. sizin gibi arkadaşlarıda bayaa kıskanıyorum.



Ben haftaya tekrar gittiğimde basınç değerlerini ve klima kompresör çıkış basıncını kontrol edip yazacağım.



Teşekkürler



Takdir sizin . Elektriksel olduğunu nereden varsaydınız ? Klima sisteminde elektrik olarak sadece 2 parça var .

Neyse size kolay gelsin . Zor bir durumdur ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst