kış aylarında auto mod u ile ısınma

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Konu benim de aklıma takıldı; ev klimaları gaz kullanıp ısıtma soğutma sağlıyorsa otomobil klimaları neden aynı mantıkla soğuturken aynı mantıkla ısıtamaz ki?
 

metlife

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
207
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Tolga KARACA link' Alıntı:
Konu benim de aklıma takıldı; ev klimaları gaz kullanıp ısıtma soğutma sağlıyorsa otomobil klimaları neden aynı mantıkla soğuturken aynı mantıkla ısıtamaz ki?

Tolga Bey bir klimayı hem soğutma hem de ısıtma olarak kullanabilmek için  ilgili klimanın heat pump dediğimiz işlevin teknik tabirle 4 kollu ya da yollu selenoid valfin bulunması gerekir. aksi takdirde klima ya sadece soğutma ya da ısıtma gerçekleştirebilir. çoğu araçta da bu sistem bulunmaz. evlerdeki klimaların farklı olmasının sebebi budur. fakat bu işlevin astrada olup olmadığını bilmiyorum. açıp sistemi incelemek gerekir.
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Geçen benımde aklıma takıldığı ıcın denedım dereceyı en yuksege aldım ve actım ama fazla ısıtmadı, mantıken 16 ıle 28 derece arasında ısıtma ayarı konmuşsa klımayı actıgınızda bu ayarlanmıs derece ısısını ıcerı vermesı gerekmıyor mu? manuel klımada klımayı actıgınızda ve sıcaga cevırdıgınızde motor soguksa bıle sıcak verıyor bu otomatıgın mı bır ozellıgı acep? bugün  ılgımı ceken dıger bır konu:
 Fanı acmadıgım halde uzun yolda motor sıcagını ıcerı vermesınden sıkayet edıyordum, dereceyi 16'ya aldım fan yada klıma acık olmadıgı halde iceri gıren motor sıcaklıgı düştü; klıma acık olmadıgı halde motordan gelen sıcaklıgı arac nasıl dusuruyor anlamadım.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

metlife link' Alıntı:
Tolga Bey bir klimayı hem soğutma hem de ısıtma olarak kullanabilmek için  ilgili klimanın heat pump dediğimiz işlevin teknik tabirle 4 kollu ya da yollu selenoid valfin bulunması gerekir. aksi takdirde klima ya sadece soğutma ya da ısıtma gerçekleştirebilir. çoğu araçta da bu sistem bulunmaz. evlerdeki klimaların farklı olmasının sebebi budur. fakat bu işlevin astrada olup olmadığını bilmiyorum. açıp sistemi incelemek gerekir.

ևok teşekkürler, 90 lı yıllarda çıkan klimalarda özellikle belirtilen "heat pump" ın işlevi buymuş demek ki.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

dreamofice link' Alıntı:
Geçen benımde aklıma takıldığı ıcın denedım dereceyı en yuksege aldım ve actım ama fazla ısıtmadı, mantıken 16 ıle 28 derece arasında ısıtma ayarı konmuşsa klımayı actıgınızda bu ayarlanmıs derece ısısını ıcerı vermesı gerekmıyor mu? manuel klımada klımayı actıgınızda ve sıcaga cevırdıgınızde motor soguksa bıle sıcak verıyor bu otomatıgın mı bır ozellıgı acep? bugün  ılgımı ceken dıger bır konu:
 Fanı acmadıgım halde uzun yolda motor sıcagını ıcerı vermesınden sıkayet edıyordum, dereceyi 16'ya aldım fan yada klıma acık olmadıgı halde iceri gıren motor sıcaklıgı düştü; klıma acık olmadıgı halde motordan gelen sıcaklıgı arac nasıl dusuruyor anlamadım.

Konu dediğim gibi aklıma takıldı, aşağı inip eşimin manuel klimalı Fiat Panda sıyla kendi aracımda klimayı max sıcakta çalıştırayım bakayım ne olacak  :)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Sonuç:

Dışarda hava 15 dereceydi, Panda max. sıcakta ne klimayla ne de klimasız dışardan aldığı havayı ısıtamadan içeri verdi.

Astra da da klimanın bir farkı olmadı ancak ortalama 10. saniyeden itibaren üflediği havayı az da olsa ısıtmaya başladı.
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

acaba 10. sanıyeden sonra hafıf ısıtması motorun ısınmaya baslamasıyla mı alakalı yoksa klımanın kendı ıslevı mı? tekrar analız edıp sonuclandırın lutfen:)
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Ben motordaki soğutma amaçlı dolaşan suyun ısınmadan içeriye sıcak hava verebilen araç duymadım görmedim bilmiyorum. Benim bütün bildğim araçlar kalorifer tertibatında motorun sıcak suyunu kullanır. FArklı bir sistem varsa da ben rastlamadım.

Araçlar optimum işletme ısısına bir an önce gelebilmek ve sıcaklığı orada tutabilmek için termostat denen parçaya sahiptir. Bu parça su belirli bir sıcaklığa gelene kadar (80 derece civarında olur genelde) kendini kapalı tutarak radyatörden motora soğuk su devir edilmesini önler. Böylece motorun işletme sıcaklığına çıkması ve orada durabilmesi için yardımcı olur. Kalorifer sistemi de bu suyu peteklerinde dolaştırarak sıcak hava üretir. Dolayısıyla sistemin sıcak hava üfleyebilmesi için ilk şart motor suyunun termostat sıcaklığına ulaşarak termostatın açılarak su devrini başlatması gerekir. Bu sıcaklığa ulaşmadan önce kaloriferden sıcak hava alamayız. Sıcak ülkeler için üretilen araçlar daha etkin motor soğutması için daha düşük derecelerde açılan termostatlar kullanırlar.

Eskiden araçlar yazın hararet yapmasın diye bu termostat çıkarılır ve motorun her daim su ile soğutulması amaçlanırdı. ;Yada daha düşük derecede açan termostatlar kullanılırdı. Yazlık termostat da denirdi. Bahsettiğiniz önceki aracınızda çok kısa sürede kaloriferden sıcak hava gelmesinin sebebi bu olabilir. Yani o aracınızda boş termostat var ise kalorifer peteğine daha kısa sürede sıcak su gelmeye başlamaktadır. Zira motor suyu işletme sıcaklığına daha gelmeden suyun 40-50 gibi derecelerde bile kalorifer peteklerine gelerek havayı hisedilir bir şekilde ısınmasını sağlamaktadır. Kışın ise bu termostatlar çıkarılarak fabrika çıkış olan ve daha yüksek sıcaklıkta devreyi açan termostatlar takılırdı zira geç ısınan veya bir türlü işletme sıcaklığına gelmeyen motor aptal çalışmamak için daha zengin karışım yapardı ki bu da yakıt sarfiyatı demekti.
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bizde 87 de R12 vardı hiç ısıtmayan ya da hava üfleyemeyen :)) onlara sonraları Çorum kaloriferi diye akıllıca bir sistem takılmaya başlandı, çok da iyi ısıtıyordu gerçekten.

Benimse 2004 de Laguna II aracım vardı ama kliması Astra kadar iyi değildi, klimada en iyi aracım Corolla olmuştu.

Genelde Japonlar özellikle Toyota ve Nissanlardaki klima Avrupa araçlara nazaran çok daha iyi soğuturlar. Bu yüzden aşırı sıcak olan Arap ülkelerinde Japon araçlar özellikle de Toyota çok rağbet görür. Örneğin Dubai'de bir Yaris'in kliması çok daha pahalı olan bir Audi A4 / A6 dan bile daha iyi soğutur. Çoğu Avrupa aracın kliması ki genelde bizim ülkemize satılan araçlardan daha yüksek soğutma gücü olan klimalar (sahra tipi) bu ülkelere gönderilen araçlarda kullanılmasına rağmen Japonlara bu konuda eline su dökemez.

Aynı durum motor soğutmasında da söz konusudur. Japonlar bu ülkelerde hararet sorunu yaşamazken 50 derece gibi sıcaklıklarda Avrupa araçlar hararet sorunu yaşamaktadır. Yine Dubai'den örnek verirsem Toyota Camry taksiler kullanılırdı. Bir ara Peugot 406 lar getirildi ve sürekli kontak kapamadan çalışan bu araçlar hararet sorunuyla bir türlü verimli çalışamadı ve taksi filoları Camry'lerden vazgeçemediler.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: kış aylarında auto mod u ile ısınma

Burock3427 link' Alıntı:
Genelde Japonlar özellikle Toyota ve Nissanlardaki klima Avrupa araçlara nazaran çok daha iyi soğuturlar. Bu yüzden aşırı sıcak olan Arap ülkelerinde Japon araçlar özellikle de Toyota çok rağbet görür. Örneğin Dubai'de bir Yaris'in kliması çok daha pahalı olan bir Audi A4 / A6 dan bile daha iyi soğutur. Çoğu Avrupa aracın kliması ki genelde bizim ülkemize satılan araçlardan daha yüksek soğutma gücü olan klimalar (sahra tipi) bu ülkelere gönderilen araçlarda kullanılmasına rağmen Japonlara bu konuda eline su dökemez.

Aynı durum motor soğutmasında da söz konusudur. Japonlar bu ülkelerde hararet sorunu yaşamazken 50 derece gibi sıcaklıklarda Avrupa araçlar hararet sorunu yaşamaktadır. Yine Dubai'den örnek verirsem Toyota Camry taksiler kullanılırdı. Bir ara Peugot 406 lar getirildi ve sürekli kontak kapamadan çalışan bu araçlar hararet sorunuyla bir türlü verimli çalışamadı ve taksi filoları Camry'lerden vazgeçemediler.

2007 de 156 ve Corolla vardı, 156 nın kliması ne kadar zayıftıysa Corolla da tam tersi o kadar güçlüydü; abartılı bir ifadeyle klima tuşuna bastıktan 3-5sn sonra 40 dereceye yakın dış ısıda araç henüz durduğu yerde sessiz ve yüksek debide bir soğuk hava akımı oluştururken motora bindirdiği yük etkileyici biçimde sıfıra yakındı!
 
Üst