Kilometre Düşürme & Orjinal Kilometre

Bu konuda Avrupa'da nasil bir yontem vardir, bilen arkadaslar biraz bilgilendirirse seviniriz.. Yani km dusurumus bir araci satin alan kisi sonradan bunu anlarsa ne olur?

avrupada boya veya değişen olup olmaması hiç önemli değil hatta araba alıp satılırken bunlara çoğu zaman bakılmaz sorulmaz bile. ama yürüyenidaha doğrusu şasi, motor elektronik iyi kontrol edilir.

aslında bizdeki şorun şu bence.
benboya ve değişen konusunda takıntılı değilim ama ustadan ostayada fark var şimdi.
usta var bir temiz boya yapıyor ne diğer parçalarla uyumu sırıtıyor ne diğer aksamlara zarar veriyor. yada aynı şekilde değişen parçayı eskisi gibi aynı şekilde takıyor.
ama usta var mesela eşimin aracının tamponu boyayan usta. araba bordo tampon koyu kırmızı bariz fark var. sonra ortadan geçen siyah şeridi iyi maskeleyememiş oraya boya akmış. bazı yerlerde boya kalın gelmiş akıp iz yapmış. şimdi böyle bir şeyle karşılaşırsam bende istemem.

3ay önce bir bmw 520i satın aldık sahibi arabada 3parçada boya var dedi 3usta baktı 2si hiç boya yok dedi. 1i bunu boyayanın elini öpmek gerek dedi.

bence sorun burda işini seven hayırlı para kazanmak isteyen ustaların elinden çıkan araçlar değer kaybetmiyor. ama 3-5 kuruş fazla kazanmak için çamurluk civatasının pulunu düzgün takımayan klipsi yerine hizalamayan adam arabanın değerinide düşürüyor. adam oturmayan tamponu söküp yeni klips takmamak için dıştan perçin bile atıyor.
 
avrupada boya veya değişen olup olmaması hiç önemli değil hatta araba alıp satılırken bunlara çoğu zaman bakılmaz sorulmaz bile. ama yürüyenidaha doğrusu şasi, motor elektronik iyi kontrol edilir.

aslında bizdeki şorun şu bence.
benboya ve değişen konusunda takıntılı değilim ama ustadan ostayada fark var şimdi.
usta var bir temiz boya yapıyor ne diğer parçalarla uyumu sırıtıyor ne diğer aksamlara zarar veriyor. yada aynı şekilde değişen parçayı eskisi gibi aynı şekilde takıyor.
ama usta var mesela eşimin aracının tamponu boyayan usta. araba bordo tampon koyu kırmızı bariz fark var. sonra ortadan geçen siyah şeridi iyi maskeleyememiş oraya boya akmış. bazı yerlerde boya kalın gelmiş akıp iz yapmış. şimdi böyle bir şeyle karşılaşırsam bende istemem.

3ay önce bir bmw 520i satın aldık sahibi arabada 3parçada boya var dedi 3usta baktı 2si hiç boya yok dedi. 1i bunu boyayanın elini öpmek gerek dedi.

bence sorun burda işini seven hayırlı para kazanmak isteyen ustaların elinden çıkan araçlar değer kaybetmiyor. ama 3-5 kuruş fazla kazanmak için çamurluk civatasının pulunu düzgün takımayan klipsi yerine hizalamayan adam arabanın değerinide düşürüyor. adam oturmayan tamponu söküp yeni klips takmamak için dıştan perçin bile atıyor.


iyi ustada makine olur zaten eski 90 lılardaki gibi göz kararı boyaları birbirine karıp boyanın rengini tuturmaya kalkamzlar boya makinleri vardır her aracın kapı içinde yada kaput altında boya kodu yazar o kodu makineye girer makine o rengi kendi yapar rengi tutturma gibi bir sıkıntı olmaz.. genelde o tip ustalar boya kutusunun içinde deneme yanılma göz kararı ile boyayı tuturmaya çalışır o yüzden araba bordo olur tampon kırmızı olur falan..
 
selam arkadaslar arkadasin birisi avrupada nasil bu olaylar demis ben sze aciklayayim avrupada olay km dusurmek dusurtmek suctur bunu yapanlar ve yaptiranlar suc islemis sayilir ve hapsi boylar bunun icin kimse bu isi yapmaz avrupada araba ucuz onun icin insanlarda bu sorun olmuyor fazla burda araba alůirken en cok deniz ulkesi arbalarini ve kisin cok tuz kullanan ulkelrere dikkat ederler ornek italya arabalari ordan gelen ikinci eller genelde cok hasar gorurler alman arabalri daha az hasar gorurler mesela istanbul arabalari daha cok yipranir bence uzun yolda kullanilan arba 500000 km de de olsa fazla yipranmamistir ama o istanbul trafiginde ki 50000 km yapmis araba cok yipranmistir yanlismiyim arkadaslar
 
iyi ustada makine olur zaten eski 90 lılardaki gibi göz kararı boyaları birbirine karıp boyanın rengini tuturmaya kalkamzlar boya makinleri vardır her aracın kapı içinde yada kaput altında boya kodu yazar o kodu makineye girer makine o rengi kendi yapar rengi tutturma gibi bir sıkıntı olmaz.. genelde o tip ustalar boya kutusunun içinde deneme yanılma göz kararı ile boyayı tuturmaya çalışır o yüzden araba bordo olur tampon kırmızı olur falan..

boya ustalarının çoğunda makine yoktur. sizin dediğiniz ancak servislerde yada büyük boyahanelerde olur. boyayı satan yerlerde makine vardır. sizin kodunu ve grmajını söylersiniz onlar hazırlar verir. boyayı göz kararı tutturma işi çoktan tarih oldu. artık boyalar eskisi gibi 2-3 bileşenden oluşmuyor. daha geçen hafta chev. captiva için sedefli beyaz boya yaptırdım içine 13 farklı renk girdiler buna siyah ve mavi dahil.

arabanız eğer 10 yıllıksa boyada bir miktar solma olmuştur. eğer orjinal boya koduna göre işlem yaparsanız yeni boyanan yer canlı eski yerler solgun kalır. iyi usta işte burda ortaya çıkar boyanın ton farkını ayarlar. ben kendimde boya işi ile hobi olarak uğraştığım için biliyorum. tabancanın boyanacak yüzeye yakınlığı uzaklığı, kompresörün bastığı havanın basıncı, boyanın kalitesi ve markası bile boyanın tonuna etki eder.

tabi şuda var bazı ustalar diyelim tampon boyanacak boya tonu anlaşılmasın diye tampondan boyamaya başlayıp tabancayı giderek uzaklaşarak çamurluğun ucana doğruda boya püskürtüyor. yanı boyanacak parçanın hemen yanındaki kısmada 2-3cm uzaktan boya atılıyor üzerine pasta cila atınca aslında boya tonu farklı olmasına rağmen göz yanılması sonucu yumuşak geçiş olduğundan bu anlaşılmıyor. bunu çoğu yetkili serviste uyguluyor. sonra satarken sizin haberiniz yok oysaki çamurluk uçları boyalı çıkıyor.
 
cevalar ıcın tesekkur ederım arkadaslar, az cok bu ıslerden anlıyorum, arabam suanda 120 bınde ama ben zannetmıyormkı 5 yıllık dızel bır araba bukadar dusuk km de olsun =). bı sıkıntısı yok, sadece meraktan sordum belkı servıste falan gercek kmsı cıkar dıye, yoksa 400000 olsa da, tamamı degısmıs olsa da onemlı degıl, hızlanınca saga sola cekmesın tıtremesın, yamuk yurumesın, motoru da sorun cıkarmasın gerısı onemlı degıl, satıcagımda da 3 kurus ucuza satmısım ne onemi var :=).
 
boya ustalarının çoğunda makine yoktur. sizin dediğiniz ancak servislerde yada büyük boyahanelerde olur. boyayı satan yerlerde makine vardır. sizin kodunu ve grmajını söylersiniz onlar hazırlar verir. boyayı göz kararı tutturma işi çoktan tarih oldu. artık boyalar eskisi gibi 2-3 bileşenden oluşmuyor. daha geçen hafta chev. captiva için sedefli beyaz boya yaptırdım içine 13 farklı renk girdiler buna siyah ve mavi dahil.

arabanız eğer 10 yıllıksa boyada bir miktar solma olmuştur. eğer orjinal boya koduna göre işlem yaparsanız yeni boyanan yer canlı eski yerler solgun kalır. iyi usta işte burda ortaya çıkar boyanın ton farkını ayarlar. ben kendimde boya işi ile hobi olarak uğraştığım için biliyorum. tabancanın boyanacak yüzeye yakınlığı uzaklığı, kompresörün bastığı havanın basıncı, boyanın kalitesi ve markası bile boyanın tonuna etki eder.

tabi şuda var bazı ustalar diyelim tampon boyanacak boya tonu anlaşılmasın diye tampondan boyamaya başlayıp tabancayı giderek uzaklaşarak çamurluğun ucana doğruda boya püskürtüyor. yanı boyanacak parçanın hemen yanındaki kısmada 2-3cm uzaktan boya atılıyor üzerine pasta cila atınca aslında boya tonu farklı olmasına rağmen göz yanılması sonucu yumuşak geçiş olduğundan bu anlaşılmıyor. bunu çoğu yetkili serviste uyguluyor. sonra satarken sizin haberiniz yok oysaki çamurluk uçları boyalı çıkıyor.

demeye çalışdığım şu ustada o makine yoksa bir şekilde daha büyük bir boyahanede makinede o boyayı yaptırtıyor yada boyayı aldığı yerde neticede eskisi gibi göz kararı yapılmıyor işin özü o .. eski yeni boya farkı için ise o ayarı yapıcak usta çok zor genelde hangi ustaya giderseniz abi yeni boya farkı olur parlar zamanla oturur falan der.. hatta bazıları boya farkı olmasın diye aracı komple bel altı boyar.. dikkat ederseniz çok araba ilanlarında bel altı boyalıdır yazar bizde yıllar önce bir c200 vardı iki kapıyı göcük çizik vardı yaptıralım dedik usta bu iki kapıyı boyarsak aracı komple belden aşağı boyamamız lazım yoksa yeni boya arabada sırıtır belli olur demişdi.. bizde bel altı komple boyatmışdık..
 
demeye çalışdığım şu ustada o makine yoksa bir şekilde daha büyük bir boyahanede makinede o boyayı yaptırtıyor yada boyayı aldığı yerde neticede eskisi gibi göz kararı yapılmıyor işin özü o .. eski yeni boya farkı için ise o ayarı yapıcak usta çok zor genelde hangi ustaya giderseniz abi yeni boya farkı olur parlar zamanla oturur falan der.. hatta bazıları boya farkı olmasın diye aracı komple bel altı boyar.. dikkat ederseniz çok araba ilanlarında bel altı boyalıdır yazar bizde yıllar önce bir c200 vardı iki kapıyı göcük çizik vardı yaptıralım dedik usta bu iki kapıyı boyarsak aracı komple belden aşağı boyamamız lazım yoksa yeni boya arabada sırıtır belli olur demişdi.. bizde bel altı komple boyatmışdık..

ilk mesajınızda yazdıklarınızdan farklı bir anlam çıkıyor.
sorun makine değil zaten dediğim gibi ustalıkta. benim tamponu boyayan usta eski boya ile yenisi arasında ton farkı olması normal ama üzerinden bir yaz geçsin içindeki kızllık biraz uçar renk farkı ortadan kalkar olmadı ben bir ton koyusuna gene boyarım demişti. işi bildiğimden hiç inandırıcı gelmedi ama hem vakit yoktu hemde araba lazımdı işi büyütmek istemedim.
aslında adam kendisiyle çelişti. demekki komple arabayı boyatmış olsam bir yaz üstünden geçince boya solacak ve araba kötü bir hale gelecekti. ama dediğim gibi usta var birde zanaatkar var. ikisi farklı şeyler.
sanayide 1000tl ye komple araba boyayan ustada var, 2500tl den boyayanda.
 
haklısın kısmet biraz araştırma biraz tecrübe birazda şans işi ..
 
Geri
Üst