Özel yetkili ne olursa olsun dikkatli olmak lazım.Alttakiler benim şahsi yorumlarımdır.
Özeli yetkilisi kar amacli kurumlar, biraz dikkatli olmakda fayda var. Gözü kapalı teslim etmeyin.
Özel serviste dikkat edilecekler.
Bence kendi parçanız ile gidin. Artık internet var, online hersey gelir. Kaliteli parça alın başınız agrimasın, gm, bosch vs. Rutin bakım parçalarını paket de yapıyorlar artık.
Muhtemelen buna gerek yok, bu daha kaliteli vs. vs. bi ton hikaye dinlersiniz. Pek şaşmıyor genelde.
İngilizlerin atasözü aklınızın bir kenarında olsun "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" .
Bir şeyin hem ucuz hem kaliteli olmasını beklemeyin. Olmayacak, o ufak istisnalar kaideyi bozmayacak
Normalde bir şey gerekince parça 10 lira, işcilik 4 lira denir. Artık herkesin cebinde telefon var. Arattığında o parça aslında 8 lira olduğunu görebilirsiniz. Şaşırmıyorum artık.
Öncesinde fiyat konuşmak için gittiğim bir servis disk değişmesi gerektiğini söyledi. Bakım zamanı disk ile gittiğimde (muhtemelen değişmesi gerektiğini söylediğini unuttu, ) disk bir sonraki bakıma kadar idare eder dedi. Kendi elindeki diski satmak istiyordu bariz.
Serviste her ne yapılırsa mutlaka başında durun. Başında durulan iş ile başında durulmayan iş cidden farklı malesef. Özellikle rutin işleri daha yeni öğrenen ögrenme aşamasındaki kişilere veriyorlar. Çok acemi çıraklar gördüm malesef. Aracı servise bırakıp , sanayideki meşhur tostcuda, kokereçcıde yemeyin aracınızı bekleyin. (illa vardır her sanayi de bu, standart tost kokoreç işte anlam yüklemeyin

).
Adam diske sprey sıkıyor, ne işe yarıyor diyosun fikri yok. Robota baglamis.
Başta 3 lira denip 5 lira çıkarmayı yetkili servisler yapardı, özellerinde bir farkı kalmadı artık. Yetkilide sizden baştan onay alınır hiç olmazsa, özelde oldu bittiye getiriliyor. Baştan konuşun, ona göre para getirdim bile diyebilirsiniz. Kart-nakit başta konuşun. Hafta sonu gittiğinizde biraz daha az özen olabilir, hafta içi gitmeye çalışın.
Ustanın çok konuşması çok bilgili olduğu anlamına gelmiyor. Müşterinin bilgili olanını bazıları pek sevmez.. Her dediğine he diyecek müşteri onlar için daha makbuldur nedense.
Örneğin Kayış değişimi belli kilometre de değişmesi gerektiği kitapcıkda yazıyorsa değiştirtin. Usta dıştan bakıp kayışın sağlam olduğunu söylerse (ki kesin der) pek dinlemeyin. Kendiniz ekstra bir masraftan yırtmış sanmayın. O kayış dıştan sağlam görünse bile yapısı sertleşmiş olacak, çıkanla yeniyi bir karşılaştırın göreceksiniz. Onu çeviren mekanizmalara uzun vadede zarar verir. Bir bakım ötelettirler bana ordan biliyorum. Ötelemek gereksizdi. Ucuzda üstelik. Hafta sonu bir çok müşteri geldiği için onunla uğraşmak istemedi.
Yetkili servisde dikkat edilecekler.
Baştan mümkünse mail ile birkaç servisten fiyat alın. Elinizde bu mailin olması iyidir. Orjinal alırsanız buralarda da kendi parçanızla gidebilirsiniz. Ama alacağınız rutin filtrelere garanti sonrası düşük fiyat verirler zaten. Araç tesliminde bu bedel hariç herhangi bir şeyi kabul etmeyeceğiniz belirtin. İlla bir eksik gedik çıkacaktır. Hazır geldik yaptirayim bari demeyin. Mutlaka başka yerden fikir alın. Yaptıracaksanızda ciddi pazarlık yapabilirsiniz. Bi müdürüne sorsun onay alsın,klasiktir
Bu kişiler vergileri verir sigorta yapar, biraz fark olmasını makul karşılayın. Burada da acemi vs. olabilir, biraz da şans malesef. (bir servisde termostatın 3 vidasından 2 sini takıp su sizdırmasına sebep olduğunu gördüm.)
Şuradaki videoya da göz atabilirsiniz, tecrübesizseniz faydası olacaktır.
https://www.opelforum.net/threads/servislerle-ilgili-hos-bir-video.732/#post-5588
Yaş ilerledikce bakım sıklığını biraz azaltmanız yolda vs. kalmanızı azaltacaktir.
Benim bir sonraki gidişim yetkili servise olacak. Opel de şu ana kadar 3 özel (rutin bakım), 1 yetkli (rutin bakım) 1 de araç sorunu sebebiyle özel servise gittim.