Katalizör İptali sonrası yakıt artması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Zurbahan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Zurbahan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
Geçen hafta aracın (Astra F 98 Gls) altından gelen zırıltı ve yığılma nedeniyle servise gittiğimde katalizörden kaynaklandığını ve değişeceğini söyledir. Bende hemen yakınında bulunan Egzozcuya giderek durumu anlattım. Katalizörün tıkalı olduğunu ve değişmesinin gerekli olduğunu o da teğet etti ve çok pahalı olduğu için katalizörü çıkarıp yerine orta susturucu takıldı.

Değişim sonrası sorunlar ise;

- Ciddi ses artışı meydana geldi,
- Şehiriçi 12 Lt Lpg yakan araç 15 Lt yakmaya başladı. 3 defa depo doldurdum hep aynı yakıt tüketimi. Yol aynı trafik aynı.

Brc Sıralı Lpg mevcut. sorun olmuştur diye Brc servisinde kontrol ettirdim. Sorun yok.
Ayrıca gecen hafta ağır bakımları da yapıldı. yani bakımlar tam.

Yakıtı düşürmek için katalizör gereklimi? Tavsiyeleriniz nelerdir?
 
normal olan şeyler başınıza gelmiş.. katalizörü taktıgınızda normale dönecektir.
 
cevap için çok tşk ederim.

ben bazı konularda yakıtın değişmeyeceği hatta düştüğünü okumuştum, onun için emin olmak istiyorum, ucuz bir parça değil ama yakıt düşmezse bi farkı kalmayacak.
 
ben astramdaki 2 adet katalizörü birden söktürdüm düz boru yaptırdım yakıtta fark olmadı... ortalama yine aynı yol bilgisayarında.. bence rahatlayan eksoz cıkışı yüzünden lpgye yeni bir ayar yaptırılabilir diye düşünüyorum. sonuçta tıkalı haliyle arasında bariz bir fark vardır şuan motorun çalışmasının...
 
Cevap için teşekkürler
İlk mesajda belirttiğim gibi LPg de bilgisayara bakılıp kontrol edildi, ondan sonrada ölçüm yaptım yakıt aynı şekilde değişmedi.
 
Cevap için teşekkürler
İlk mesajda belirttiğim gibi LPg de bilgisayara bakılıp kontrol edildi, ondan sonrada ölçüm yaptım yakıt aynı şekilde değişmedi.

yanlış anlamayın beni ama lpgnin ayarına bilgisayar ekranından bakıp bu ayar iyi diyebilecek ben pek usta bulamadım bu güne kadar... yani onlar tamam bu ayar iyi diyorlar ama hakikaten o ayar o motorun tam verimli çalışmasını sağlamaya çoğu zaman yetmiyor maalesef...
sıralı sistemde herkeze önerim aynıdır. araç benzine alınmalı taze benzin konmalı depoya. araç beyni yakıt değerlerini sıfırlaması açısından resetlenmeli( bazı arabalarda akü kutup başı sökülür sökülmez bazılarında yarım saat sökük vaziyette yada tech2 yada opcomla arıza sildirme) sonrasında araç günlük normal ve birazcık performanslı şekilde bence en az 50 km kullanılmalı ki yakıt ateşleme haritası düzgün ince ayarını yapsın (stft ltft denen değerler tam bi otursun) sonrasında lpg kalibrasyonuna hiç lpgde çalıştırmadan gidip ustayada anlarsa bu durumu anlatmalı...
lpg ayarının benim bildiğim en sağlıklı ve düzgünü bu şekilde olur...
 
bende chipten sonra iptal ettirdim.en fazla 5 kuruş farkeder
 
aracınızı düşük devirlerde kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla. kat iptalinden sonra biraz daha yüksek devirlerde kullanın. bence kat iptali nedeniyle yaşanan alt devirlerde performans düşüşünü gaza daha çok basarak telafi etmeye çalışıyor olabilirsiniz. hele ki takılan orta susturucu gereğinden fazla büyük ve akıcı ise.

misal normalde 2500de vites yükseltiyorsanız 3000'de yükseltin bundan sonra. hem gaza daha az basmış olursunuz hem de motor kurum bağlamaz :)
 
yok hocam otomatik vites aracım. Ayrıca Performans düşüklüğü değil aksine iyileşmesi oldu. hatta bugun biraz sevmeye başladım bu olayı :) yani istesem bu kadar iyi olmazdı, yakıtıda sineye çekecez gibi duruyor.

Ya tıkanıklık nedeniyle çekişi çok kötüydü normale döndü, ondan bu kadar hissediyorum yada ciddi olarak iyileşme var. ama 10 bin km falan yaptım bikaç aydır. hiç bu kadar iyi tepki vermiyordu araç...
 
Geri
Üst