katalitik konvertör ve fazla yakma

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba!
geçtiğimiz bir iki yıl içinde 99 model 1,2i 16v x12xe motor corsa b aracımda bazı elektronik motor sorunları yaşadım. bu sırada tabiki araçta çok yakma verimsiz yanma ve kurumlanma sorunları oluştuğu kanısındayım. çok şükür şimdi o sorunları aştım. ancak yakıt sarfiyatını eski haline geri getiremedim. motor düzün çalışıyor, herşey denendi, değiştirildi, carbon clean yapıldı, egzoz değerleri olması gerektiği gibi. ama halen araç eskisine nazaran yaklaşık % 15 fazla yakıyor.

en son fazla yakma nedeni olarak katalitik konvertörü kafaya taktım. yani, sorunlu dönemde kurumlu düzensiz yanmalarda tıkanmaya yüz tutmuş olabilir mi? zira çok yakmanın yanında, hafif yokuşlarda bile sanki arabada arkada üç kişi var gibi çıkıyor isteksiz yani. acaba diyorum katalitiğin yerine düz borumu takmalı, susturucu mu takmalı veya katalitiğin içini mi boşaltmalı. benim amacım ses falan değil sarfiyatı azaltmak. diyorum ki, katalitikle oynayıp ta daha berbat etmeyelim, ses gürültü veya daha da çok yakma, ya da arıza ışığı yakma durumu olmasın. katalitiğin sadece girişinde lamda sensörü var. ne tavsiye edersiniz. bunu temizlemenin bi yolu yok sanırım. araç 99 binde. katkıda bulunanlara şimdiden teşekkürler.
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kat. iptali yaparsanız araç daha fazla yakar ama motoru rahatlatır buda size artı 2 3 beygir arası artış sağlar. lambda sondasına cihaza bağlatıp kontrol ettirin ... katalitik konvertör tıkalı olursa çekişten düşme olayı olabilir yeni nesil araçlarda iki sensör var biri lamda sondası diğeri oksijen sondası sizde tek var ve katalitik konvertör arızalı olduğunda arıza lambası yakmayabilir . lamda sondası sökülüyor ama özel bi aparat lazım sanırım normal ingiliz anahtarıyla sökülmüyor... ustanız ne diyor peki bu soruna ?
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
merhaba!
geçtiğimiz bir iki yıl içinde 99 model 1,2i 16v x12xe motor corsa b aracımda bazı elektronik motor sorunları yaşadım. bu sırada tabiki araçta çok yakma verimsiz yanma ve kurumlanma sorunları oluştuğu kanısındayım. çok şükür şimdi o sorunları aştım. ancak yakıt sarfiyatını eski haline geri getiremedim. motor düzün çalışıyor, herşey denendi, değiştirildi, carbon clean yapıldı, egzoz değerleri olması gerektiği gibi. ama halen araç eskisine nazaran yaklaşık % 15 fazla yakıyor.

en son fazla yakma nedeni olarak katalitik konvertörü kafaya taktım. yani, sorunlu dönemde kurumlu düzensiz yanmalarda tıkanmaya yüz tutmuş olabilir mi? zira çok yakmanın yanında, hafif yokuşlarda bile sanki arabada arkada üç kişi var gibi çıkıyor isteksiz yani. acaba diyorum katalitiğin yerine düz borumu takmalı, susturucu mu takmalı veya katalitiğin içini mi boşaltmalı. benim amacım ses falan değil sarfiyatı azaltmak. diyorum ki, katalitikle oynayıp ta daha berbat etmeyelim, ses gürültü veya daha da çok yakma, ya da arıza ışığı yakma durumu olmasın. katalitiğin sadece girişinde lamda sensörü var. ne tavsiye edersiniz. bunu temizlemenin bi yolu yok sanırım. araç 99 binde. katkıda bulunanlara şimdiden teşekkürler.
sizin araç ta katalik manifolt ile birlikte iptal edemezsiniz sadece içini boşaltabilirisn buda sorun çıkarır debriyaj balatası nasıl kaçırıyor olabilir belki
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yok tansu usta katalizör manifoltla beraber değil ayrı. artı debriyaj yok arabada otomatik.
 

joniyev

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kurban Bayramında Katalitik beni yolda bıraktı,Debriyaj balatası yandı...Bir sürü problem yaşadım.. Daha sonra katalitiğin içini boşalttırdım.Araba rahatladı.Daha önceden arabada çekiş düşüyordu Ekzoz arıza ışığı arada bir yanıyordu ama bilgisayarda tech2 de bir arıza göstermiyordu.Demek ki sorun gerçekten ekzoz sisemi ile alakalı imiş !Ustalar hep egr,ateşleme sistemi,kurum vb.gibi şeylerden kaynaklandığını söylüyorlardı !Fakat sorun katalitikten kaynaklanıyormuş,bana bayağı pahalıya maloldu !Katalitik dolmuş,bilseydim önceden bu sorunu hallederdim.Yola çıkacam diye de titizlenip gerekli bakımları yaptırmıştım ama korktuğum başıma geldi,hiç yolda kalmayan arabam yolda kaldı...Neyse sağlık olsun ! Sizde katalitiği bir kontrol ettirin,gerekirsede katalitiğin içini boşalttırın,pek öyle yakıt tüketimindede çak fazla bir artış farkedilmiyor.
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
peki sizin araç kaç binde. katalitik neden tıkandı acaba. çünkü 200 binde olup katalitik sorunu çıkarmayan da var. insan tereddüt ediyor. bir de katalizörün içini boşaltınca yerine susturucu kondu mu. konmadıysa ses yapmadı mı boş haliyle.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
253
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aracınızın arızalanan katalitik konvertörü nedeniyle atık gazlar, egzoz sistemi zorlanarak dışarıya atılmaktadır. Bu, aracın çekiş gücünü düşüren ana unsurlardan biridir. Kurşunsuz benzinle çalışan motorların egzoz ana manifold çıkışına çok yakın konumlandırılmış olan katalitik konvertörlerin arı kovanına benzeyen iç yapıları atık gazların dışarıya atılmalarını biraz kısıtlayarak 900 dereceye varan bir ısı üretir ve bu ısıyla oluşan reaksiyon sonucu zararlı egzoz gazlarının büyük bölümü zararsız gazlara ve su buharına dönüşür. Ancak bu işlemin verimli ve uzun ömürlü olması için benzinin gerçek anlamda dünya standartlarında olması gereklidir.
Yakıt kalitesini ve oktanın standartlara uyumlu olmaması sonucunda konvertörün içinde oluşan ısı daha da yüksek düzeylere çıkıp arızalanmalara neden oluyor. Katalitik konvertörünüzü iptal ederek bir miktar hava kirliliğine neden olacaksınız; ancak kalitesiz yakıt ve çalışmayan konvertörle de aynı kirliliğe zaten sebep oluyorsunuz. Katalitik konvertörü iptal ederken üzerine veya çok yakınına takılı olan lambda sensörünün yine aynı konumda monte edilmesi ve sağlıklı çalışmasını sağlamalısınız. Bu işlemlerden sonra da yine kurşunsuz benzin kullanmanız gerekir. Bu iptal işlemi sonrasında aracın çekiş gücü artacağından yakıt tüketimi de düşecektir.

ALINTIDIR

Katalitik konvertörü iptal edenler çevre kirliliğinin artmasına sebep oldukları için çocuklarının/torunlarının ömürlerinden çaldıklarına inanmaktayım. Son yıllarda yaşadığımız küresel ısınmadan kaynaklanan sorunlardan şikayet etme hakkımızın olması için bizler de cüzdanımızı değil çevreyi korumak zorundayız. İleride durum daha da kötüleşirse cüzdanlarımızdaki paranın çevre kirliliğini önlemeye bir faydasının olmayacağı kanısındayım.
 
Son düzenleme:

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Aracınızın arızalanan katalitik konvertörü nedeniyle atık gazlar, egzoz sistemi zorlanarak dışarıya atılmaktadır. Bu, aracın çekiş gücünü düşüren ana unsurlardan biridir. Kurşunsuz benzinle çalışan motorların egzoz ana manifold çıkışına çok yakın konumlandırılmış olan katalitik konvertörlerin arı kovanına benzeyen iç yapıları atık gazların dışarıya atılmalarını biraz kısıtlayarak 900 dereceye varan bir ısı üretir ve bu ısıyla oluşan reaksiyon sonucu zararlı egzoz gazlarının büyük bölümü zararsız gazlara ve su buharına dönüşür. Ancak bu işlemin verimli ve uzun ömürlü olması için benzinin gerçek anlamda dünya standartlarında olması gereklidir.
Yakıt kalitesini ve oktanın standartlara uyumlu olmaması sonucunda konvertörün içinde oluşan ısı daha da yüksek düzeylere çıkıp arızalanmalara neden oluyor. Katalitik konvertörünüzü iptal ederek bir miktar hava kirliliğine neden olacaksınız; ancak kalitesiz yakıt ve çalışmayan konvertörle de aynı kirliliğe zaten sebep oluyorsunuz. Katalitik konvertörü iptal ederken üzerine veya çok yakınına takılı olan lambda sensörünün yine aynı konumda monte edilmesi ve sağlıklı çalışmasını sağlamalısınız. Bu işlemlerden sonra da yine kurşunsuz benzin kullanmanız gerekir. Bu iptal işlemi sonrasında aracın çekiş gücü artacağından yakıt tüketimi de düşecektir.

ALINTIDIR

Katalitik konvertörü iptal edenler çevre kirliliğinin artmasına sebep oldukları için çocuklarının/torunlarının ömürlerinden çaldıklarına inanmaktayım. Son yıllarda yaşadığımız küresel ısınmadan kaynaklanan sorunlardan şikayet etme hakkımızın olması için bizler de cüzdanımızı değil çevreyi korumak zorundayız. İleride durum daha da kötüleşirse cüzdanlarımızdaki paranın çevre kirliliğini önlemeye bir faydasının olmayacağı kanısındayım.
savaş abi sana bu konuda katılmayacak arkadaş yoktur eminim en azındandan lpg li araç kullanarak bunu bi nebze olsun telafi etmeye çalışıyoruz çevre kirliliği konusunda:)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
253
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
savaş abi sana bu konuda katılmayacak arkadaş yoktur eminim en azındandan lpg li araç kullanarak bunu bi nebze olsun telafi etmeye çalışıyoruz çevre kirliliği konusunda:)
Elimizden geldiği kadarıyla bir yerlerden başlamak lazım. Bizim evde 4 adet çöp torbası mevcut. (normal çöp, kağıt, plastik,cam atıklar için ayrı ayrı) Pilleri normal çöpe atmam, komşum motor yağını kendisi değiştiriyormuş, atık yağı ne yapıyorsun diye sorduğumda yere döküyorum dedi. Yasak olduğunu, çevreyi kirlettiğini söyledim, önceleri bozuldu, sonra hak verdi. Yıllar evvel ozon tabakası delinmiş dediklerinde güldük, dalga geçtik. Acısı ağır ağır çıkmaya başladı. Daha da çıkacağı kesin.
 
Üst