Kasislerde fren yapma

bi defa öle bi şahit oldum. opel astra kasisi farketmedi hızla geldi son anda frene bastı. lastikler bi an kitlendi ve kitlendiği anda kasise girdi küt die bi ses geldi. çok kötü şeyler oldu:D:D:D
 
Abi kasisin amacı hızı kesmek falan filan değilmi,hadi gündüz bi nebze, akşamları bilmediğimiz yollarda giderken 30 la bile gitsek o hayvan gibi kasisi görmesek yine araba zarar görebilir.Yani şunu diyorum; yav EY belediyeler EY karayolları Şu kasislere bi uyarı işareti koyun,çukurlara kazılara keza.Bu millet bu kadar mı bu ilgisizliği ve önemsemezliği hakediyor yahu.Hadi arkadaşlar bunu için bi kampanya yapalım.Nası yaparız ne yaparız bilmiyom ama, önerilerinizi sunabilirsiniz.Ne bileyim karayollarına , belediyelere e-mailler atalım falan.
 
kasiste sakın fren yapmaa

kasislerde ve çuklurlarda fren yapmak,o kasisten hızla geçmekten yada çukura düşmektenbence daha tehlikeliii.birincisi amartisörler fren esnasında aracın tümyükünü üzerine alıyor.doğal olarak patlatma ihtimalin doğar.ikincisi lastik ani yığılma neticesinde kasise vurduğunda yanaklardaki çelik teller yada lifler kopabiliyor buda balonlama yada fındıklama denilen lastik sorunlarını doğuruyorr.sen sen ol kasiste ve çukurda fren yapmaaa.
 
aynen dilekler sonsuz kalpler bir olsun önemli olan bu değil mi
 
ya kasise gelmeden frenaj yapıp kasise veya çukura gelince freni bırak veya çok geç gördün frene basmadan devam et.
 
ben kasislerden geçerken utanmasam stop edip geçicem yani o derece yavaş geçiyorum.. kasise gelirken zaten ayağım frende, geçerkende ayağım frende olabiliyo hele yokuş aşağı bi yerse illaki ayağım frende oluyo..ama zaten çok yavaş olduğum için fren yapmanın zararlı olacağını düşünmüyorum..sizce?
 
ben kasislerden geçerken utanmasam stop edip geçicem yani o derece yavaş geçiyorum.. kasise gelirken zaten ayağım frende, geçerkende ayağım frende olabiliyo hele yokuş aşağı bi yerse illaki ayağım frende oluyo..ama zaten çok yavaş olduğum için fren yapmanın zararlı olacağını düşünmüyorum..sizce?

olsun sen yinede ayağını frenden çek kasise gelince.
 
Bir açıklama yapma ihtiyacı da ben hissettim:

Fiziksel olarak aracın tekerini, teker kaymadan döndüren kuvvet teker ile zemin arasında oluşan kuvvettir? Yani aracın tekerleklerine aktarılan döndürme momenti, tekerle zemin arası temas yüzeyinden teğetsel şekilde bir kuvvet doğurur ve aracın ilerlemesini sağlar.

Buraya kadar tekere gelen döndürme kuvveti.

Biz fren yaptığımızda ne yapıyoruz ? Ayağımızı gazdan çekip frene basıyoruz. Yani aracın tekerleklerine daha fazla moment iletmeksizin frenleme yapıyoruz. Dolayısıyla tekerlek arabanın kütlesi ve hızından kaynaklı kinetik enerjinin frenleme ile ısı enerjisine çevrilerek duruyor.

Peki kasislerde durum ?

Kasise girdiğimizde tekere gelen yük faktörü hız ile bağlantılı olarak artar. Eğer tam kasise girerken fren de yaparsanız bir yandan kaliperlerin yada kampanaların diskleri tutmasını sağlamaya çalışırken, diğer yandan kasisteki dinamik yükün yarattığı teker döndürme kuvveti ile de frenle durdurmaya çalıştığınız diski tekrar döndürmeye zorlayacaktır. Yani el freni çekikken gaza basarak gitmeye çalışmak gibi. Tabi bunu hızla geçerken aman frene basayım şeklinde sert fren yaparak gerçekleştirirseniz fren ekipmanlarınıza zarar verirsiniz.

Arabanın fren sırasında öne yığılması, bırakınca önünün kalkması, dolayısıyla altını çarpmayayım falan onlar ikinci plandaki şeyler.

Burada 1. önem verilecek husus kasisin tekeri döndürmeye çalışarak yaratacağı momente karşılık frene basarak bu dinamik yükü direkt fren sistemine bindirmektir. İster frenle girin ister frensiz girin iki durum arasında amortisör durumlarında fark olmaz. Kaliper padlerini yada kampana balatalarına anlık şok darbesi gelmesi burada söz konusu.

Sonuç: Her zaman kasis öncesi yeterli frenleme yapıldıktan sonra frenin bırakılması ve aracın kendi kinetik enerjisiyle ilerleyerek kasisten geçmesinin sağlanmasıdır.
 
olsun sen yinede ayağını frenden çek kasise gelince.


tamamdır üstad öle yapıcam saol...ama ben yinede ön tekerler geçtikten sonra arka tekerler kasise gelene kadar 1 sn de olsa ayağımı frene basar çekerim ona bişey demezsin heralde:D kasislerden yavaş geçiyorumki ilerde göğüsden falan ses gelmesin.. o seslerin çözümü olmuyomuş duyduğum kadarıyla....

burock2000 sizin anlattığınızdanda anladığım şu... fren sıkılıyken yani balatalar falan aktif halde tekeri tutarken kasise girince bu balatalara şok şeklinde yani darbe gibi bişeyler oluyo buda balataların zararına halbuki balatalar serbest konumda olsa bişey olmıycak:)

daha neler neler öğrencez bakalım... saolun üstadlar..
 
Geri
Üst