Kaputta sealer çekmesi

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Selam Arkadaşlar,

Az önce izmit buluşmasında farkettiğim kaputumun birkaç yerinde kendiliğinden oluşmuş yumruk çapındaki hafif göçmelere konusunda uzman bir usta ile baktık.

Görür görmez aynı hafif göçükten simetrik olarak birkaç tane daha buldu ve buna 'sealer göçmesi' dedi.

Anlattığına göre bu göçme özellikle alman arabalarında renault ve honda da oldukça sık görülüyor.Kaputu titreşime karşı altında destekleyen çubuklara sert çekomastik benzeri bir yapıştırıcı ile yapıştırıyorlar.Bu da farklı sıcaklıklarda kaputa bağlandığı yerlerde kaputu içten çekerek göçük oluşturuyor.
Çözümü ise titreşimi göze alarak bu bağlantıyı falçata ile kesmek.Fakat alman markalarında bu malzeme çok sert olduğu için kesilmesi çok zormuş.

Gözümü fazla rahatsız etmediği için işlem yaptırmadım.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Kaputta sealer çekmesi

Ne kötü bir durum; kaputla destek çubuklarının ya genleşme k.sayıları farklı ya da farklı ısılara maruz kaldıklarından (motor) bu duruma neden oluyor.
 

thejazz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Kaputta sealer çekmesi

Aynı durum polisajda da ortaya çıkabiliyor. En kötüsü de bazı ustalar ısınmış bölgeyi soğutmak amacıyla su puskurtuyorlar ve kaputta deformasyona yol acabiliyorlar.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Kaputta sealer çekmesi

Bugün servise yağmur sensörü kapağı içine OGS cihazı taktırmaya gittiğimde aracı kaporta ustalarına da gösterdim.
Bu araç %90 dışarıdan darbe almış, kendi kendisi sealer den çekme yapmaz, hiç de görmedik dedi.

Bunun üzerinde Honda'dan yıllarca deneyimi olan uzman ustama geri döndüm.Kaput altı izolasyonu söktü.Göçüğün altına baktığından tam merkezinde sahiden bir sealer gördü.Daha sonra diğer taraftaki daha ufak göçüğün altına da baktı, orda da sealar var.Sonra kaput altından hafifçe kuvvet uygulayıp çekti, sahiden göçükler tam bu sealer çevresinde büyüyüp küçüldü.Daha sonra iç taraftan hafif darbelerle 2 dakika içinde 2 göçüğü de mükemmel biçimde düzeltti.

Sonucu servisteki ustalar ile paylaştım.Demek ki dış darbelerin her ikisi de sealer a gelmiş,şeklinde yorumladılar.

Mantık olarak da arabanın iç parçaların etkisi ile şekil değiştirmemesi gerekir.Fakat onlarca arabada sealer çökmesini bizzat teşhis ettim ve düzelttim diyen ustaya da haksızsın diyemem.
 
Üst