- Katılım
- 11 Tem 2014
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba,
Benim yaşlı Ascona'nın kalorifer motoru çok gürültülü çalışıyordu. Geçen sigortası bozuldu hiç çalışmaz oldu. Sigortayı değiştirdim. Yine çalışıyor fakat böyle devam ederse bir yerleri yakacağız.
Bu arada Ascona c - Corsa a - Kadette aynı kalorifer motorunu kullanıyor.
Vectra a serisinin motoruda benziyor sanırım rezistansı farklı
Kolları sıvayıp motoru elden geçirmenin vakti geldi.
WD40 veya balata spreyi gibi malzemelerin motora yaradan çok zarar vereceğini öğrendikten sonra sadece kompresör ile hava püskürtüp kuru bir temizleme yapmaya karar verdim. Yıllardan beri duyduğum şu kömür (motor fırçası) değiştirme işini de yaparak merakımı gidermeye çalışacağım.
Daha önce kalorifer motoru açıp temizleyip kömür değiştirme vs. bakımlarını yapmış arkadaşlardan görüş ve önerilerini bekliyorum.
Kömürlerini birebir uyun bulabileceğim bir ölçü var mı? Yoksa kesip biçerek mi uyduracağız.
Belki de bu gürültünün sebebi bir miktar balansta olabilir buna nasıl bir çare bulunuyor bilmiyorum.
Bu arada rezistansın da birinci kademesi arızalı 2 ve 3 çalışıyor aslında yeterli olur ama eğer bulma şansım varsa veya başka modelinki uyuyor ise değiştirebilirim
Rezistansı hakkında da görüşlerinizi bekliyorum.
Aşağıdaki linte konu ile ilgili faydalı bir anlatım bulunuyor.
http://diyaraba.com/fan-motoru-komurlerini-degistirmek/
Benim yaşlı Ascona'nın kalorifer motoru çok gürültülü çalışıyordu. Geçen sigortası bozuldu hiç çalışmaz oldu. Sigortayı değiştirdim. Yine çalışıyor fakat böyle devam ederse bir yerleri yakacağız.
Bu arada Ascona c - Corsa a - Kadette aynı kalorifer motorunu kullanıyor.
Vectra a serisinin motoruda benziyor sanırım rezistansı farklı
Kolları sıvayıp motoru elden geçirmenin vakti geldi.
WD40 veya balata spreyi gibi malzemelerin motora yaradan çok zarar vereceğini öğrendikten sonra sadece kompresör ile hava püskürtüp kuru bir temizleme yapmaya karar verdim. Yıllardan beri duyduğum şu kömür (motor fırçası) değiştirme işini de yaparak merakımı gidermeye çalışacağım.
Daha önce kalorifer motoru açıp temizleyip kömür değiştirme vs. bakımlarını yapmış arkadaşlardan görüş ve önerilerini bekliyorum.
Kömürlerini birebir uyun bulabileceğim bir ölçü var mı? Yoksa kesip biçerek mi uyduracağız.
Belki de bu gürültünün sebebi bir miktar balansta olabilir buna nasıl bir çare bulunuyor bilmiyorum.
Bu arada rezistansın da birinci kademesi arızalı 2 ve 3 çalışıyor aslında yeterli olur ama eğer bulma şansım varsa veya başka modelinki uyuyor ise değiştirebilirim
Rezistansı hakkında da görüşlerinizi bekliyorum.
Aşağıdaki linte konu ile ilgili faydalı bir anlatım bulunuyor.
http://diyaraba.com/fan-motoru-komurlerini-degistirmek/