Aslında şanzıman ile ilgili yukarıda yazılanların bir kısmı doğru değil. Öncelikle tiptronic denilen hem manuel hem de otomatik kullanıma imkan sağlayan vites kutusunun adı vw'den geliyor. Bunun opeldeki karşılığı 'active select' şu an için. Her marka kendine göre isim verebiliyor. Tiptronic bir şanzıman türü değildir, özelliktir. Dsg ise çift kavramalı sisteme sahip olan otomatik vites anlamına geliyor ve hızlı vites değişimi gibi artıları var. Dsg'ler de sonuçta tiptronic özelliğine sahip. Easytronic ise çalışma prensibi olarak normal otomatikten daha farklı olup tam tersine manuel temelli bir şanzımandır. Easytornic'in farkı elektronik debriyalı olmasıdır. Her şey manuel gibi ancak vites değiştirirken debriyajı kendi ayırıp tekrar birleştirmektedir. Active select ile easytronic farklıdır. Gerçek otomatik vites karakterine sahip olan active select'tir. Easytronic ise manuel temelli olup vites değişimleri biraz daha yavaştır. Şanzımanların karakterleri ve kaliteleri markadan markaya ve özelliklere göre değişmektedir. Tabii bu isimler eskiden yoktu. Örneğin astra g'lerde astra otomatik diye yalın halde sunuluyordu.
F1 türü denilen şanzıman da otomatik vitese eklenmiş cezbedici ve sportif bir özelliktir aslında. Vites kolundan yaptıgınız artı/eksi değişimlerin direksiyondan da yapılması için oraya bir switch yerleştirilmiştir. Formula 1'de de vitesler bu şekilde değiştirildiği için adı böyledir.
Sonuçta başlık sorusuna dönersek. Manuel, yarı otomatik, tam otomatik olmak üzere 3 çeşit vardır. Bunlar kendi içlerinde özellik olarak markadan markaya değişmektedir.