jant seçimi yapamıyorum :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan NoBLe
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NoBLe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2007
Mesajlar
143
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aracıma 16" jant almaya karar verdim . 55 yanak lastik düşünüyorum e tabi yay da alıcaz kazık gibi bi otomobil istemiyorum bazı arkadaşlar gibi yağmur yağıyo araba kayar demekde istemiyorum çok şey istiyorum ama olurmu sizce hem güzel görüntü hemde konfor güvenlik ??
yaylarda Eibach 5mm azmı düşürür ?
lastik de 195/55/16 düşünüyorum
Sizce nasıl olur astra g sedan a yakışırmı bu jantlar?
jant seçimide KOSEİ K4R
k4r.jpg

VEYA KESKİN KT4
9827911BA04442DDA5EAE55E902462FD.jpg


Sizce nasıl olur bide lastik seçimim ne olmalı ??
 
peki yol tutuşu ve konforu nasıldı ?
 
205/60/16 eski haliydi 215*55*16 ya cevirdik yol tutuşunu arttırdık ama süspansiyondan kaybettik tabiki.. yanak düşünce daha sertleşti ve birazcık takırtı tukurtu oluyordu..
Ama sonuç olarak benim aracım 1650 kg idi.. Buda bir etkendir diye düşünüyorum.
 
kazık gibi olmaması için kaç düşürmemiz gerekiyor ?
 
kazık gibi olmaması için kaç düşürmemiz gerekiyor ?
3 cm den sonra amortisörlerin de değiştirilmesi gerekiyor ,ya sertleştirilmiş,ya da millerinin kısaltılmış olması gerekiyor bu da ne demek aracın esneme kabiliyeti ortadan kalkıyor,aldığınız yayda zaten esnemeye müsait değil hal böyle olunca ince yanak lastik,sert amortisör ve yay,bozuk yollar aracın halini siz düşünün,ben sizin yerinizde olsam ilk etapta 3 cm lik bir yay alır ve takarım lastiklerin durumuna bakarım sonrasında mevcut yukseklıge göre jant ve lastik yanağı tercihimi yaparım böylece aracın konforu da fazla etkılenmez görüntüsü de istediğinize cok yaklasır ...yollarımız kaymak gibi olsa o zaman sorun yok ama köstebek yuvası yollarda o jant,lastik süspansiyon adama kafayı yedirtir ...
 
aynen katılıyorum ön deki yay ları cıkartım orjinal taktım ve amodisorler yoksa kafayı yicekdim davlunbazlar yırtıldı valla malum yollarımız cok bozuk suan rahatım
 
kısaca kendi yaptığım hataları ve maliyetleri yazayım siz kendiniz buradan birşey çıkarırsınız zaten; aracı ilk aldığımda 5 dk sonra lastikçiye gittim orjinal ebatları 15'' olan jantları söktürüp 17'' jant aldım üstüne de 215 40 17 lassa impetus taktırdım,baktım arac yuksek kalıyor ara tara türkiyede yay bulamadım böyle kullanılmaz dedim yayları ısttırarak kısalttım,haliyle yaylar deforme oldu basladı arac kadillag gibi yaylanmaya sonra bu tempoya amortisörler dayanmadı patladı oldu mu arac tam bir beşik sırf yay üstünde gidiyoruz ,baktım olmuyor yay getırttım 3 cm lik yayları takınca bu sefer önlerin sürtme sorunu başladı hay lanet olsun deyip bulgarıstandan tekrar orjimnal yay getirttim taktım beni çıldırtan ince yanak lastiklerimi ve ha babam ön takım ,aks bozan büyük jantları da söktüm onları yok parasına takım olarak satıp 205 50 16 adanalı tabır edılen jant lastıklerı aldım araca tekrar konfor kazandırdım bir nebze ama bu sefer de jant ofset tercıhı aceleden yanlıs oldu sımdı onler yıne surtuyor camurluk sısrtmenın derdındeyım
yapılan masraf
ilk jant lastık takımına 2250 TL,yaylara 350 TL,patlayan 2 takım amortisöre 600 TL,olması gerekenden erken değişen ön takımlara,akslara ortalama 300 TL,tekrar alınan orjinal çıkma yaylara 100 TL,yeni alınan jant lastiklere 1500 TL,şimdi çamurluk şişirme için istenen sırf onler 300 TL diğer sök tak, işçilikTi, rotcusuydu oydu,buydu 500 TL olmustur ...
 
5mm alma yayları bence max 4 mm almalısın 5 çok düşünür... ve 2. jant daha güzel duruyor
 
Geri
Üst