jant ebatı, ofset, et değeri ilişkisi ???

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Offset jantın tam ortasından geçtiği varsayılan çizginin poryaya (montaj yüzeyine) olan mesafesidir.Doğal olarak jant genişletildiğinde jantın ortadan geçtiği varsayılan çizgide yeni jantın ortası olacağı için aynı offset değeri için her iki yandan eşit genişleme olacaktır.
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yanı 14inç/6j/et20 janta göre, 15inç/8j/et20 jant 2.5 cm kadar daha dışarı ve içeri genişleyecek.o zaman bu et değerleri ofsete görede değişiklik arz etmekte.peki tamamen orjinal corsa c ye takabilecegimiz 15inç lik maksimum ofset vede et degeri kaç olabilir acaba?
ben corsa c de bu konuda çok sorun yaşadım.
şuanda ET35 6,5J 15inch jantlarım var. orjinal yaylarımla sorun yaşamadım ama 5cm takınca sürtme yaşadım.
ET değeri, jantın içte kalan göbek kısmının iç yanağa olan mesafesidir. yani jantın kliperine değen nokta ile, jantın arkada kalan kenarı mesafesi.
et değeri nekadar düşerse dış yanak çamurluktan okadar dışarı çıkar. doğru orantılı olarak iç yanakta amortisörden uzaklaşır. ET değeri yükseldikçe lastik amortisöre yakınlaşmaya başlar. örneğin;
195/50/R15 ET49 6,5ınch lastik jant takımı takan bir araç,
195/50/R15 ET20 6,5inch lastik jant takan araçtan 3-4cm kadar daha dar yere basar.

en ideali orjinal jant ölçüsünde olan ET49 değeridir. ama ET38- ET42 de sorun yaşatmıyormuş. yay takmayı düşünmüyorsanız ET35 de olur. 15'' 6,5j de tabi bu dediklerim.
 
Son düzenleme:
Üst