JANT AGiRLİGİ

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

REC link' Alıntı:
Turbo'nun ilk yüklenmedeki soğuk performansını bile hesaba katacak kadar ince hesapladım. İlk deneme ve ikinci deneme arasındaki turbo'dan oluşacak farkları, keza emilen havanın sıcaklığını bile...

Bunu düşünmeyin, kafanızı yormayın, kısaca şöyle özetleyeyim:

Farklı zamanlarda en az 30 deneme yaptım ve her seferinde aynı noktada başlayıp belirlediğim noktaya vardığımda   dijital hız göstergesi 121 ile 125 km/h arasında değişkenlik gösterirken araca 1 kişi bindiğinde yaptığım denemelerde bu rakamın 116 ile 120 arasında seyrettiğini gözlemledim. Teknik olarak böyle ölçülüyor.

3 deneme bile çok şey ifade edebilecekken minimum 30 denemeden bahsediyorum... Lütfen dene ve sonucu yaz...

֖te yandan; ciddi manada söylüyorum tartışma yaratmak istemiyorum ama araca 1 kişi bindiğinde gaz pedalı tepkilerindeki değişimin hissedilmeyeceğini savunuyorsan lütfen tartışmayalım.

haklısın hatta 10 kg bile farkeder. ama gaz pedalı tepkilerinin değişiceğini hiç sanmıyorum özellikle 1 kişi ile(araç doluyken zaten hissetmeyen yoktur). Denemelerine göre birinin en iyi diğerinin en kötü sonucunu alırsak 121 ve 120 2 si arasında hatta 125 ile 120 arasında olsun hissetmek imkansıza yakın özellikle bahsettiğin tarzda testler yapmadan bunu gerçekten hissetmek çok çok zor.

ancak yine söyliyim 1kg bile farkedicek olsada yarışa katılmayı düşünen yoksa böyle şeylere kesinlikle takılmasına gerek yok. hatta konuyu genişletiyim edition jantı zaten 16" olması lazım ağırlıklar aynı bile olsa 17" jant zaten özellikle yerinden kalkışlarda performans negatif anlamda etkiler o yüzden tartışmaya gerek yok bence
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

astraowner link' Alıntı:
haklısın hatta 10 kg bile farkeder. ama gaz pedalı tepkilerinin değişiceğini hiç sanmıyorum özellikle 1 kişi ile(araç doluyken zaten hissetmeyen yoktur). Denemelerine göre birinin en iyi diğerinin en kötü sonucunu alırsak 121 ve 120 2 si arasında hatta 125 ile 120 arasında olsun hissetmek imkansıza yakın özellikle bahsettiğin tarzda testler yapmadan bunu gerçekten hissetmek çok çok zor.

ancak yine söyliyim 1kg bile farkedicek olsada yarışa katılmayı düşünen yoksa böyle şeylere kesinlikle takılmasına gerek yok. hatta konuyu genişletiyim edition jantı zaten 16" olması lazım ağırlıklar aynı bile olsa 17" jant zaten özellikle yerinden kalkışlarda performans negatif anlamda etkiler o yüzden tartışmaya gerek yok bence 2 nizde aynı şeyi söylüyorsunuz diğer arkadaşta 3-5% farkeder demiş zaten sende aşağı yukarı aynı şeyi yazmışsın paylaştığın değerlerle.

Sadece düz yol mantığı hesaba katıldığı için görüş ayrılıkları beliriyor. Evet,  düz yolda teknik olarak 1 kişi fazlalığı hissedilir, pedal tepkisi olarak çok belli olmaz.

Ama bahsettiğim örnekteki Palandöken gibi yüksek rakımdan dolayı oksijenin az olduğu ve yanmanın sağlıksız gerçekleştiği dik bir yerde 1 kişi fazlalık ne demek bu hesaba katılmıyor işte... Burada 1 kişi fazlalığı hem teknik veri hem de pedalda hissediliyor. Ha kaale alınmaz, o ayrı konu ama hem pedalda hem de rakamlarda hissediliyor !
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: JANT AGiRLİGİ

REC link' Alıntı:
Turbo'nun ilk yüklenmedeki soğuk performansını bile hesaba katacak kadar ince hesapladım. İlk deneme ve ikinci deneme arasındaki turbo'dan oluşacak farkları, keza emilen havanın sıcaklığını bile...

Bunu düşünmeyin, kafanızı yormayın, kısaca şöyle özetleyeyim:

Farklı zamanlarda en az 30 deneme yaptım ve her seferinde aynı noktada başlayıp belirlediğim noktaya vardığımda   dijital hız göstergesi 121 ile 125 km/h arasında değişkenlik gösterirken araca 1 kişi bindiğinde yaptığım denemelerde bu rakamın 116 ile 120 arasında seyrettiğini gözlemledim. Teknik olarak böyle ölçülüyor.

3 deneme bile çok şey ifade edebilecekken minimum 30 denemeden bahsediyorum... Lütfen dene ve sonucu yaz...

֖te yandan; ciddi manada söylüyorum tartışma yaratmak istemiyorum ama araca 1 kişi bindiğinde gaz pedalı tepkilerindeki değişimin hissedilmeyeceğini savunuyorsan lütfen tartışmayalım.

Böyle bir ölçümü ne gördüm ne duydum kusura bakmayın, yazdıklarınızdan birşey anlamadım, sizi anlayacak düzeyde bilgi sahibi değilim cevabınız için teşekkürler.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

madmax50 link' Alıntı:
Böyle bir ölçümü ne gördüm ne duydum kusura bakmayın, yazdıklarınızdan birşey anlamadım, sizi anlayacak düzeyde bilgi sahibi değilim cevabınız için teşekkürler.

Keşke baştan söyleseydiniz... Ya da ben hesaba katmış olsaydım. Önemli değil, size de teşekkürler...
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

REC link' Alıntı:
Sadece düz yol mantığı hesaba katıldığı için görüş ayrılıkları beliriyor. Evet,  düz yolda teknik olarak 1 kişi fazlalığı hissedilir, pedal tepkisi olarak çok belli olmaz.

Ama bahsettiğim örnekteki Palandöken gibi rakımdan dolayı oksijenin az olduğu ve yanmanın sağlıksız gerçekleştiği bir yerde 1 kişi fazlalık ne demek bu hesaba katılmıyor işte... Burada 1 kişi fazlalığı hem teknik veri hem de pedalda hissediliyor. Ha kaale alınmaz, o ayrı konu ama hem pedalda hem de rakamlarda hissediliyor !

ilginç aracın gücüylede alakalı tabiki bu durum. gaz pedalında fark hissetmek için aracın gücüde önemli bir ayrıntı çünkü. hissedilmez demiyorum ama hissetmek çok zor yoksa her ağırlık farkı tabiki performansta fark yaratır.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

astraowner link' Alıntı:
ilginç aracın gücüylede alakalı tabiki bu durum. gaz pedalında fark hissetmek için aracın gücüde önemli bir ayrıntı çünkü. hissedilmez demiyorum ama hissetmek çok zor yoksa her ağırlık farkı tabiki performansta fark yaratır.

Söylüyorum işte işin içine yokuş girince kesinlikle tepkiler netleşiyor. Örneğin araçta 5 kişi ile düz yolda ve yokuşta kalktığını düşün. Elbette yokuştaki fark bariz ve kaale alınır düzeyde olacaktır.

Aynı deneme 1 kişi ile yapıldığında da durum buna benziyor. Düz yolda 1 kişi fazlalığı pedalınızda hissedemeyebilirsiniz ama yokuşta (özellikle aracınızın tork bandını ve bu banttaki tepkilerini iyi tanıyorsanız) 1 kişinin ne demek olduğunu çok daha rahat anlarsınız. Tekrar söylüyorum: Kaale alır mısınız? Hayır! Ama yokuşta 1 kişiyi pedalda hissedersiniz!
 

bedri4

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

Bugün yazlık lastiklere geçiş yaptım ve ağırlıklarını da tarttım (mekanik 1 kg hassasiyetli)
Sport jant Bridgestone yaz lastiği ile birlikte - 21 kg
Yapısal saç jant Nokian kış lastiği ile birlikte - 21 kg
Daha öncesinde Sprt jant daha hafif diyordum ama yanılmışım alüminyum alaşımlı sport jant ile saç jant ağırlıkları aynı imiş.
 

oczorlutuna

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4,452
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

REC link' Alıntı:
Söylüyorum işte işin içine yokuş girince kesinlikle tepkiler netleşiyor. Örneğin araçta 5 kişi ile düz yolda ve yokuşta kalktığını düşün. Elbette yokuştaki fark bariz ve kaale alınır düzeyde olacaktır.

Aynı deneme 1 kişi ile yapıldığında da durum buna benziyor. Düz yolda 1 kişi fazlalığı pedalınızda hissedemeyebilirsiniz ama yokuşta (özellikle aracınızın tork bandını ve bu banttaki tepkilerini iyi tanıyorsanız) 1 kişinin ne demek olduğunu çok daha rahat anlarsınız. Tekrar söylüyorum: Kaale alır mısınız? Hayır! Ama yokuşta 1 kişiyi pedalda hissedersiniz!

Genelde tek başıma oluyorum arabamda. Yanımda 1 kişi bile olsa hissedebiliyorum farkı ben de. Katılıyorum size
 

Kasım Çınar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
1,453
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: JANT AGiRLİGİ

bedri4 link' Alıntı:
Bugün yazlık lastiklere geçiş yaptım ve ağırlıklarını da tarttım (mekanik 1 kg hassasiyetli)
Sport jant Bridgestone yaz lastiği ile birlikte - 21 kg
Yapısal saç jant Nokian kış lastiği ile birlikte - 21 kg
Daha öncesinde Sprt jant daha hafif diyordum ama yanılmışım alüminyum alaşımlı sport jant ile saç jant ağırlıkları aynı imiş.

Bilgi icin tesekkurler butun merakimi gidermis oldunuz,bende sport jantinin daha hafif olacagini dusunmustum
 
Üst