Işte Müşteri Memnuniyeti

selcuk_abanoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
212
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak

teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer. Müşterilerinden

gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya

sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karsılaşır.




Müşterinin şikâyeti sudur:

"Adim Danny Troatman. New Jersey'de yasıyorum. Esim ve çocuklarımla

her aksam film seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma

almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii

ki... Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma

alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman

aracım rahatlıkla çalışıyor. Bunun bir kaç kere denedim ve her

seferinde ayni sonucu aldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler"




Bu olay Türkiye'de olsa ne oldurdu? Muhtemelen mektubunuz ciddiye

alınmayıp bir kenara fırlatılırdı. Ama hayır! Porsche firmasındaki

yetkililer derhal adi gecen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve

sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını söylüyorlar. Ertesi gün

mühendis New Jersey'e varıyor ve Bay Troatman'la hemen temasa geçiyor.

Ayni aksamdan başlamak üzere her aksam üstü mühendisimiz ve Bay

Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar.




Gerçekten de çikolatalı ve

meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı

zaman ise rahatlıkla çalışıyor.

Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten

uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay

Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı

çözüyor. Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç

durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya

düsene kadar motoru kilitliyor.




Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı. Bu yüzden vanilyalı

dondurma tezgâhı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip

dondurmasını alana kadar gecen süre, motorun soğuması için yeterli

oluyor. Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra

olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise

kilitli olduğu için araç çalışmıyor. Mühendis, raporunu yönetime

sunuyor.




Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve

müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.




Buyurun size müşteri memnuniyeti...

NOT:ALINTIDIR...
 

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
way beee ilginç ama bence gitmedende sormaları lazım ne kadar sürede bekliyosunuz gibi
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
duymuştum bu hikayeyi
problem çözme teknikleri eğitimlerinde anlatılır :D
ne olduğu değil neden olduğu ile ilgilenmeyi öğtler bu sistemler :D
 
G

ghost ship

Bilgi Girilmemiş
helal olsun adamlara....
 

elze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
443
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ya Porsche alamıyacagıma göre, bizim müşteri memnuniyeti yaşamamız zor
 

Kurtbeyi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
gerçekten müşteri memnuniyeti, bizde olsa abi ne diyon, ne saçmalıyorsun, kullanıcı hatası diyerek yallah ederler adamı helal olsun:)
 

dnz35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bizde olsa ciddiye almayıp bide üstüne mektubu internette yayınlayıp dalga gecerlerdi..
 
Üst