- Katılım
- 3 Şub 2010
- Mesajlar
- 3,625
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Oto İnceleme: Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel’in yeni nesil tasarım anlayışını yollara taşıyan Insignia, kendisinden beklendiği gibi, markasının amiral gemisi olduğunu yolda ilerlerken size hissettirmeyi başarıyor. Gerek üzerinize odaklanan bakışlarla gerekse sizi saran heybetli tasarımıyla Insignia, Opel’in en çok talep gören modellerinden biri olacağını hemen hissettiriyor.
Opel Insignia ‘nın farları, ön tampondaki havalandırma ızgarasının çizgileri, Insignia’nın yan hatlarını hareketlendiren yeni karoser çizgileri görünümü özel kılıyor. Autobest tarafından 2009 yılı tasarımı ödülünü alan Insignia’nın bir avantajı da düşük sürtünme katsayısı oluyor.
Insignia’nın modern tasarım çizgileri sadece aracın dışına değil, iç mekanına da oldukça hakim. Ön konsolun tasarımı da sürücü ve yolcu bölümlerindeki bumerang biçimindeki çizgilerin birleşmesinden oluşuyor. İç mekanda yapılan alışılmadık bir yenilik de aracın ön ve orta konsolunda kendini gösteriyor. 3 boyutlu olarak yerleştirilen tuşlar aracın kokpitinin hareketli bir görünüm kazanmasını sağlamış.
Ön konsolun ortasına toplanan kontrol tuşları, konsola yapışık gibi değil, sanki onun üzerindeymiş gibi tasarlanmış. Aynı tasarım anlayışı orta konsoldaki vites çerçevesinde de kendini gösteriyor. Tasarım, Insignia’nın yenilikçi olduğu konular hanesine bir puan daha eklemeyi başarıyor.
İşçilik sorunları ise Opel’in amiral gemisinden beklenmeyen detaylar. Bu noktalara sık sık dokunulduğundan, parçalar arasındaki çıtırtılar rahatsız edici olabiliyor.
Kapı içlerinde ve kapı açma kollarında kullanılan alüminyum ve krom malzeme, iç mekandaki kalite hissini güçlendiriyor. Yine aynı şekilde ön konsoldaki krom çerçevelere sahip havalandırma ve multimedya kumandaları da kaliteli malzemeden seçilmiş. Krom halkalarla süslenen bu tuşlar derin ve sportif bir tasarımı olan dört parçalı gösterge grubuyla bütünlük sağlıyor.
Ön konsolda dikkat çeken bir diğer yenilik de renkli LCD ekran oluyor. Bu ekran çoğu modelde olduğu gibi sadece müzik sistemi ve araç bilgilerini takip etmek için kullanılmıyor. Bu ekranın asıl görevi; Türkiye haritasının yüklü olduğu navigasyon sisteminin takip edilmesini sağlamak. Navigasyon sistemi ön konsolun ortasından kontrol edilebildiği gibi orta konsola konumlandırılan çok fonksiyonlu “turn-push” tuşuyla da pratik olarak kontrol edilebiliyor. Sürücü ve yolcularını başarılı bir şekilde saran koltuklar, Insignia içindeki yolculukları keyifli hale getiriyor.
Konfor ve sürüş dinamiğini destekleme konusunda, Adaptif Denge Teknolojisine sahip FlexRide mekatronik şasi sistemi geliştirilmiş. Sürücünün tercihine göre tek bir tuşla sportif ya da konfor odaklı ayarlara bürünen şasi sistemi istenildiğinde daha detaylı bir şekilde kişiselleştirilebiliyor. Bu sayede süspansiyon, direksiyon, şanzıman ve motorun tepkilerine müdahale edilerek istenilen sürüş tarzı yakalanabiliyor. Ayrıca siz hangi ayarı seçerseniz seçin sürüş güvenliği tehlike sınırına girdiğinde sistem ideal ayara otomatik olarak geçiyor.
Motor kaputu altındaki 160 HP gücünde 2.0 lt’lik dizel ünite 350 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. Bu da Insignia’nın ani hızlanma ihtiyaçlarına net cevap verebilmesini sağlıyor. Bunda 6 kademeli otomatik şanzımanın da payı büyük. Manuel geçişlere de izin veren otomatik şanzıman sarsıntısız ve yerinde vites tercihleriyle sürüş kalitesini arttırıyor. Ortalama 7.8 lt/100 km’lik yakıt tüketimi sunan Insignia 2.0 CDTI, 1538 kg’lık ağırlığı ve sunduğu tatminkar performans göz önünde bulundurulduğunda oldukça ekonomik kalıyor.
Opel Insignia 2.0 CDTI Active Select




Motor Hacmi : 1956 cc
Maksimum güç : 160 HP 4000 d/d
Maksimum tork : 350 Nm 1750-2500 d/d
Son hız : 215 km/s
0-100 km/s : 9.6 sn
Fren mesafesi : 100-0 km/s 40 m
Yakıt : 7.9 lt/100 km (100 km’de 6.8 lt)
Fiyat : 88.100 YTL

Opel’in yeni nesil tasarım anlayışını yollara taşıyan Insignia, kendisinden beklendiği gibi, markasının amiral gemisi olduğunu yolda ilerlerken size hissettirmeyi başarıyor. Gerek üzerinize odaklanan bakışlarla gerekse sizi saran heybetli tasarımıyla Insignia, Opel’in en çok talep gören modellerinden biri olacağını hemen hissettiriyor.
Opel Insignia ‘nın farları, ön tampondaki havalandırma ızgarasının çizgileri, Insignia’nın yan hatlarını hareketlendiren yeni karoser çizgileri görünümü özel kılıyor. Autobest tarafından 2009 yılı tasarımı ödülünü alan Insignia’nın bir avantajı da düşük sürtünme katsayısı oluyor.
Insignia’nın modern tasarım çizgileri sadece aracın dışına değil, iç mekanına da oldukça hakim. Ön konsolun tasarımı da sürücü ve yolcu bölümlerindeki bumerang biçimindeki çizgilerin birleşmesinden oluşuyor. İç mekanda yapılan alışılmadık bir yenilik de aracın ön ve orta konsolunda kendini gösteriyor. 3 boyutlu olarak yerleştirilen tuşlar aracın kokpitinin hareketli bir görünüm kazanmasını sağlamış.
Ön konsolun ortasına toplanan kontrol tuşları, konsola yapışık gibi değil, sanki onun üzerindeymiş gibi tasarlanmış. Aynı tasarım anlayışı orta konsoldaki vites çerçevesinde de kendini gösteriyor. Tasarım, Insignia’nın yenilikçi olduğu konular hanesine bir puan daha eklemeyi başarıyor.
İşçilik sorunları ise Opel’in amiral gemisinden beklenmeyen detaylar. Bu noktalara sık sık dokunulduğundan, parçalar arasındaki çıtırtılar rahatsız edici olabiliyor.
Kapı içlerinde ve kapı açma kollarında kullanılan alüminyum ve krom malzeme, iç mekandaki kalite hissini güçlendiriyor. Yine aynı şekilde ön konsoldaki krom çerçevelere sahip havalandırma ve multimedya kumandaları da kaliteli malzemeden seçilmiş. Krom halkalarla süslenen bu tuşlar derin ve sportif bir tasarımı olan dört parçalı gösterge grubuyla bütünlük sağlıyor.
Ön konsolda dikkat çeken bir diğer yenilik de renkli LCD ekran oluyor. Bu ekran çoğu modelde olduğu gibi sadece müzik sistemi ve araç bilgilerini takip etmek için kullanılmıyor. Bu ekranın asıl görevi; Türkiye haritasının yüklü olduğu navigasyon sisteminin takip edilmesini sağlamak. Navigasyon sistemi ön konsolun ortasından kontrol edilebildiği gibi orta konsola konumlandırılan çok fonksiyonlu “turn-push” tuşuyla da pratik olarak kontrol edilebiliyor. Sürücü ve yolcularını başarılı bir şekilde saran koltuklar, Insignia içindeki yolculukları keyifli hale getiriyor.
Konfor ve sürüş dinamiğini destekleme konusunda, Adaptif Denge Teknolojisine sahip FlexRide mekatronik şasi sistemi geliştirilmiş. Sürücünün tercihine göre tek bir tuşla sportif ya da konfor odaklı ayarlara bürünen şasi sistemi istenildiğinde daha detaylı bir şekilde kişiselleştirilebiliyor. Bu sayede süspansiyon, direksiyon, şanzıman ve motorun tepkilerine müdahale edilerek istenilen sürüş tarzı yakalanabiliyor. Ayrıca siz hangi ayarı seçerseniz seçin sürüş güvenliği tehlike sınırına girdiğinde sistem ideal ayara otomatik olarak geçiyor.
Motor kaputu altındaki 160 HP gücünde 2.0 lt’lik dizel ünite 350 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. Bu da Insignia’nın ani hızlanma ihtiyaçlarına net cevap verebilmesini sağlıyor. Bunda 6 kademeli otomatik şanzımanın da payı büyük. Manuel geçişlere de izin veren otomatik şanzıman sarsıntısız ve yerinde vites tercihleriyle sürüş kalitesini arttırıyor. Ortalama 7.8 lt/100 km’lik yakıt tüketimi sunan Insignia 2.0 CDTI, 1538 kg’lık ağırlığı ve sunduğu tatminkar performans göz önünde bulundurulduğunda oldukça ekonomik kalıyor.
Opel Insignia 2.0 CDTI Active Select

















Motor Hacmi : 1956 cc
Maksimum güç : 160 HP 4000 d/d
Maksimum tork : 350 Nm 1750-2500 d/d
Son hız : 215 km/s
0-100 km/s : 9.6 sn
Fren mesafesi : 100-0 km/s 40 m
Yakıt : 7.9 lt/100 km (100 km’de 6.8 lt)
Fiyat : 88.100 YTL