Imobilizer çalışma prensibi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan flybird
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ellerine sağlık kardeş...
 
önemli degil arkadaşlar ama benden size bir tavsiye siz siz olun tek anahtarla gezmeyin yani şu demek istiyorum evde bir yerde kesinlikle yedek bir anahtarınız olsun anahtarı kaybetsenizde yedek anahtarla acarsınız ama tamamen kaybedersiniz eski modeller için diyorum 500 600 ytl civarı mal olmakta bu bizim yani anahtarcıların yaptıgı fiyat servislerde ise 1000 ytl civarı alıyor helede birde yeni modelse eline saglık daha kötü olur benden size tavsiye tek anahtarınız varsa muhakkak parasından kacmayıp yedek yaptırın arkadaşlar...(lütfen kayıp anahtar için yenisini işinin ehli anahtarcılara yaptırın bunuda, çünkü beyni sökülüp kodları çözülür yeni kod vererek yaparız bu işi yanlış bir lehim atarsa araba kafayı yer ışıklar sinyaller silecekler hepsi bu beyin yönetiyor çünkü):D
 
lnd' Alıntı:
İmmobilizer, sistem beyninin ve devre kesici rölelerinin bulunduğu bir ana ünite, aracın kontak anahtarı yuvasının yakınına yerleştirilmiş bir okuyucu anten ile kontak anahtarının yanına takılan bir elektronik anahtardan oluşur. Kontak anahtarındaki elektronik anahtar, okuyucu antenin gönderdiği radyo frekans dalgalarının yarattığı manyetik alanın içine girince şarj olur. Bu sayede, elektronik anahtar, içindeki telsiz vericisi vasıtasıyla, üzerine daha evvelden kaydedilmiş olan şifreyi hiç bir enerji kaynağına gereksinim duymadan, 5-10 cm.’lik uzaklıktan okuyucu antene gönderir.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Okuyucu anten, aldığı bu şifreyi sistemin bilgi bankasındaki mevcut şifrelerle karşılaştırır ve şifrenin doğruluğunu teyit ettikten sonra motorun hayati önem taşıyan kontak, marş motoru ve yakıt pompası devrelerini serbest bırakır, dolayısıyla motorun çalışmasına izin verir. Bu işlemlerin hepsi sürücünün haberi bile olmadan saniyenin onda biri gibi kısa bir sürede gerçekleşir. Anahtar kontaktan çıkarıldıktan 20 saniye sonra da, motorun bu üç devresi sistem tarafından otomatik olarak tekrar devre dışı bırakılır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İmmobilizer,in otomobil hırsızlığına karşı kullanılan benzeri sistemlerden daha güvenilir, daha emniyetli, daha kullanışlı, daha dayanıklı, daha küçük, ve daha ucuz olması, bu sistemin bütün dünyada çok çabuk benimsenmesini sağladı. Ayrıca elektronik kimlik kartının kopyalanamama özelliği, uzaktan okunma kabiliyeti, elektromanyetik enterferansdan veya X- ışınlarından etkilenmemesi dayanıklılığı pil veya başka bir dahili güç kaynağı,dolayısıyla da bakım onarım gerektirmemesi de bu sistemin bu denli başarılı olmasındaki diğer etkenlerdir.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hiçbir güvenlik sisteminin % 100 başarılı olamayacağı hemen herkes tarafından Bilinmektedir.Asıl amaç hırsızın işini zorlaştırmak, onu caydırmak ve immobilizer olmayan bir arabaya yönelmesini sağlamaktır. Nitekim immobilizer takılan modellerde, hırsızlık oranı % 90 düşüş göstermiştir. Ayrıca hiçbiri immobilizeri saf dışı bırakılarak çalınmamıştır. Çalınan arabalar ya çekilip götürülmüşler ya da hırsız, sürücünün elektronik kimlik kartlı kontak anahtarını çalıp arabayı çalıştırmıştır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Avrupa’daki bir çok güvenlik kuruluşu tarafından tasdik edilmiş ve onaylanmış olan Philips, Megamos, Temic immobilizer sistemi araba hırsızlığına karşı bu denli başarılı olduğunu gören yabancı sigorta şirketleri, bu sistemin takılı olduğu arabalara kasko primlerinde indirim uygulamaya ve hatta bazıları dahada ileri giderek müşterilerine bedava immobilizerli oto güvenlik sistemi bile vermeye başlamışlardır. 2 ci El Aldıgınız Otomobilinizin İmmobilizerli Anahtarlarını Firmamıza gelerek Elinizdeki Anahtarlarınızı Beyine tanıştırarak Elinizde Olmayan veyaTeslim Edilmeyen Kumandalı Kumandasız Otomobilinize Ait Eski Anahtarlarını Beyinden Sildirerek Aracınızın Anahtar Yoluyla çalınmasını Kesinlikle engelemiş Olursunuz.[/FONT][/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]bir meslektaşımın sitesinden aldıgım kaynak bilgilerinize:) [/FONT]

bilgin için tşk'ler...:good:
 
Walla 2 sene önce geri zekalı hırsızlar benim arabaya girmişler. Orjinal teybi söküp almışlar. Bakmışlar kimse yok piyasada. Demişler arabayı da çalalım ama bu adamlar gerizekalı. immobilizerli bir arabanın çalışmayacağını kavrayamamışlar. Direksiyon altında ne kadar kablo varsa hepsini çıkarmışlar. O filimlerdeki gibi kabloları birbirine deyirerek arabaya marş bastırmışar. Daha sonra bende o kabloları birbirine deyirdim.. Arba marşa basıyor ancak çaılışmıyor. Tabi birde direksiyonda kilitlenmiş(çalışssa araba yine gitmeyecek). Hal böyle olunca gerizekalı embesiller, teybi alıp gitmişler. Olay bundan ibaret.
 
valla klişe ama hırsıza kilit olmaz, adamlar son model araçları çalıyolar immobilizer falan hikaye, ancak acemi hırsızların geçemeyeceği bi önlem sadece
 
X18XE' Alıntı:
valla klişe ama hırsıza kilit olmaz, adamlar son model araçları çalıyolar immobilizer falan hikaye, ancak acemi hırsızların geçemeyeceği bi önlem sadece
ben hıc duymadım nevsehır kucuk yer fazla olmaz hırsızlık.. dırek beyınden kesıyor ceyranı sanmam ki çalsınlar
 
valla en son şöle bi method duymuştum televizyonda, senin arabanın aynı modelinden bi immobilizer beyni ve çipi buluyolar seninkinin yerine bağlıyolar ve vınnnn geçmiş olsun :) ama kafama takılan konu yeni immobilizer beynini arabaya nasıl tanıtıyolar tech2le falan gliyolar galiba
 
yok öyle birşey. nasıl bir şekilde çaldıklarını sıkıştıgımızda da beynin şifresini kıramadıgımızda da aynı methodu cok nadirde bizde uyguluyoruz ama yanlış anlamayın bu sır söylenmez meslek sırrıdır.:D

eğer söylersemde beni meslekten ihrac ederler kovarlar mesleğimi yaptırmazlar bana TÜRKİYE de
 
demek ki immobilizer yalan bi sistem :D arabalar Allah a emanet :D
 
Geri
Üst