İlk çalıtirmanın bedeli.

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
İlk marştaki 500 ml acaba enjektörlerin geri dönüşü hariçmi yoksa bunun hepsini motor yakıyormu.yakamaz diye düşünüyorum.5. 6 marş da olur ama bu kadarmı.startstop icad edilirken hesaplamışlardır bunu.birde sıcak motorda az gönderilir motora soğukta çok vs.vs.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Niye ki bence onemli bir durum , sirf 50 sn lik isikta yakit harcamamak icin kontak kapatanlar biliyorum. Ama bilmiyorlar ki marsa bastillarinda 2 dakikada rolantide yakacagindan daha cok yakacak.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
start stop özelliği olan araçlarda özelliği kullanmadığını zaman ortalama tüketim 1-1.5 litre yükseliyor diye yorumlar okuduğumu hatırlıyorum. yani ışıklarda 50 saniye kontak kapatmak ise yarıyor :)

HUAWEI MT1-U06 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
start stop özelliği olan araçlarda özelliği kullanmadığını zaman ortalama tüketim 1-1.5 litre yükseliyor diye yorumlar okuduğumu hatırlıyorum. yani ışıklarda 50 saniye kontak kapatmak ise yarıyor :)

HUAWEI MT1-U06 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Start stop bambaska bir sistem.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
piston neyi vakumluyosa onu yakar. Tabi bi kaç missfire ile birlikte. yok iki dklık rolantiymiş yok 500 ml bunlar bi takım söylentiler :D
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
piston neyi vakumluyosa onu yakar. Tabi bi kaç missfire ile birlikte. yok iki dklık rolantiymiş yok 500 ml bunlar bi takım söylentiler :D
Bazi soylentilere inanirim , aracin ilk calistirmada ciy yakit attigini bilen biri (burunu koku alan birisi) ilk marsta fazla yaktiginida bilebilir...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bazi soylentilere inanirim , aracin ilk calistirmada ciy yakit attigini bilen biri (burunu koku alan birisi) ilk marsta fazla yaktiginida bilebilir...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

inanmayın işte onlara :D ilk marşta çiğ atar çünkü vakumladığı benzini yakmadan atar ki bu da çok az devir de meydana gelir. bi düşünün bakalım marş motorunun devrimi fazla yoksa rolantinin devrimi fazla? Acaba rolanti mi daha fazla vakum yapar marş devri mi? :D
 

admin

Yönetici
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2006
Mesajlar
244
Tepki puanı
0
Puanları
16
www.opelim.net
inanmayın işte onlara :D ilk marşta çiğ atar çünkü vakumladığı benzini yakmadan atar ki bu da çok az devir de meydana gelir. bi düşünün bakalım marş motorunun devrimi fazla yoksa rolantinin devrimi fazla? Acaba rolanti mi daha fazla vakum yapar marş devri mi? :D



Vakum yok.
Çok eskidendi o işler, benzin otomatikleri.
Şimdi enjektör var. Beyin işetirse yakıt püskürtür yoksa püskürtmez.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
dolaylı olarak da olsa havakütleölçer vs. sensörler ile hava miktarına yani vakumuna göre yakıt püskürtülür
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Vakum yok.
Çok eskidendi o işler, benzin otomatikleri.
Şimdi enjektör var. Beyin işetirse yakıt püskürtür yoksa püskürtmez.



Doğru, havayı da vantilatör üflüyo. :) Şaka bi yana enjeksiyon karbüratör farketmez devir neyse o kadar patlama o kadar yakıt.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
inanmayın işte onlara :D ilk marşta çiğ atar çünkü vakumladığı benzini yakmadan atar ki bu da çok az devir de meydana gelir. bi düşünün bakalım marş motorunun devrimi fazla yoksa rolantinin devrimi fazla? Acaba rolanti mi daha fazla vakum yapar marş devri mi? :D

Kontak çevrilip ilk marş verildiği zaman, volan 0 d/d' dan hızlanarak ortalama 100 d/d' ya çıkar. Volanın devri artarken herhangi bir ateşleme yada benzin püskürtülmesi gerçekleşmez, eğer bu süre zarfında benzin püskürtülürse motor muhtemelen boğulur çünkü egzoz supapları yukarıdadır. Volan ortalama 100 d/d' ya (yani artık çalışabileceği uygun devire) çıktığı zaman artık benzin püskürtülüp buji ateşlenirse motorun çalışacağı uygun devir sayısına erişilmiştir. Bu bilgi ECU' ya otomobilin yazılımcıları tarafından yüklenmiştir ve sensörden uygun devire çıkıldığını tespit eden ECU enjektörlere ve bujilere güç vererek ilk ateşlemeyi gerçekleştirir, sırası ile diğer silindirlerde de ateşleme yapıldıktan sonra yağlamanın ve ısınmanın en kısa sürede gerçekleşmesi için hava sıcaklığına bağlı olarak motoru bir süre rölanti devrinden yüksek çalıştırır, istediği değerleri elde ettikçe azar azar rölanti devrine indirir.

Not: Motordaki ilk ateşlemeler sırasında volan devri yükseldikçe marş dişlisi merkezkaç kuvvetinin etkisiyle volandan çekilir.

Günümüz motorlarında benzin nereden geliyor?
Yanma odasının üzerinde bulunan enjektörlerden.

Egzoz supapları nerede?
Yanma odasının üzerinde.

Peki yukarıdan bir benzin vakumlanıyor ve gene egzoz supapları da yukarıda ise yanmamış benzin bu yukarıda bulunan supaplardan yerçekimi olan bir ortamda nasıl dışarı atılır? Newtonunu mezarından kaldırırsınız, akşam akşam iyi güldüm :D
Atılamaz ve motor boğularak biyele ekstra yük bindirir.

Günümüz bilgisayar kontrollü elektronik ateşlemeli motorlarında, ve hatta karbüratörlü 4 zamanlı motorlarda bile vakum olayı yoktur. Karbüratör sadece havayı vakumlar, benzini vakumlamaz. Oradaki mekanik düzenek hakkında bilgim yok fakat araştırıp bulabilirim.

Vakum sadece 2 zamanlı motorlarda vardır ki onların da egzoz portu emme portundan yukarıda olduğu için 2 zamanlı motorlarda ilk çalıştırmadan birkaç saniye sonra, belki gerçek anlamda çiğ benzin atma durumu görebilirsiniz.
 
Üst