İlk bakımımda başıma gelenler..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan utkucan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

utkucan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Aracım Vectra GLS 20i 99 model ve 93bin km'de..

İkinci el aracımı geçen hafta satın aldım ve ilk kez bir bakım yaptırmak üzere gittiğim özel serviste, normal bakım işlemlerinden sonra şu şikayetlerim olduğunu da dile getirdim:

Arıza ikaz lambası arasıra yanıyor, aracım yürüken arasıra stop ediyor dedim.

Bunun üzerine servis aracıma bilgisayarla baktı ve krank mili devir sensörü (eksantirik gibi birşeyde olabilir, hatırlamıyorum acemi olduğum için ama yaklaşık 1 metre bir kabloydu) ile motor devir sensörünün değişmesi gerekiyor dedi. Ben de değiştirin diyip bu 2 parça için 40 YTL işçilik dahil 170 YTL ücret ödedim. Ve kısa bir tecrübeden sonra bu problemlerimin düzeldiğini söyleyebilirim.

Servisten çıktıktan sonra eve gelmek için 25 km yolculukta aracımın motorunun çok bağırdığı fark ettim ve sebebini araştırırken çok yavaş da gitsem veya araç çalışırken bekleme de yapsam motor devrinin normalde çok yükseklerde olduğunu fark ettim. Bekleme konumunda normalde 8-9bin olması gereken devir bende 1500-2200 seviyelerindeydi. Motoru söndürüp tekrar çalıştırdığımda bile devir bir türlü normale dönmedi. Bunun üzerine tekrar servise gitmeye karar verdim. Yolda giderken bir kırmızı ışıkta durmak için frene bastığımda devir yine 2200 seviyelerine yükseldi ve motor söndü.

Ben öncelikle rölanti ayarı gerektiğini düşündüm ama servise varıp problemimi anlattığımda bana bu durumun, yukarıda bahsettiğim değişimlerle bir alakası olmadığını, motor devir ayarlayıcının değişmesi gerektiğini söylediler. 130 YTL ödeyerek bu parçayı da değiştirdim ve rölanti ve devir sorunum çözüldü.

Ankarada yabancı olduğum ve bir çevrem olmadığı için ilk kez gittiğim özel serviste bu yaşadıklarım normalmi, yoksa sizce bir tutarsızlık var mı?

Bunlardan sonra şuan oluşan yeni bir durum var o da şu: Aracımı ilk kez çalıştırdığımda devir 1000 seviyelerinde başlıyor ve sesi normalden az da olsa fazla çıkıyor. Bir kere gazı kökleyip bıraktığımda devir normal (8000) seviyesine düşüyor. Sizce bu durum normalmi yoksa yine başka bir sorunum mu var?

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim..
 
kardeş otomatik jikle olduğu için o anlatığın durum normal araç ilk calıştığında öle olur
 
+1

birde 800 devir demek istiyosun heralde :)
 
araç soğukken bi miktar öyle çalışıyor sonra normale dönüyor.
 
O sensörler efsanedir, arada sırada değişmek isterler. Normal bir durum.
 
anlattıgın hersey normal arkadasım
 
Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkür ederim..

Birde, evet 800 demek isterken 8000 yazmışım; kusura bakmayın ;)
 
Geri
Üst