iç havalandırma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ghost ship
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
iç havalandırmaya basınca hava girişi olan polen filtrsinden hava geçiyormu? yoksa geçmiyor mu?
 
iç havalandırmaya basınca hava girişi olan polen filtrsinden hava geçiyormu? yoksa geçmiyor mu?
mantıken gecmemesi lazım herhalde di mi?..
 
iç havalandırmaya basınca hava girişi olan polen filtrsinden hava geçiyormu? yoksa geçmiyor mu?
sirkulasyon dugmesıne basınca aracın ıcındekı hava fılıtrenın ıcınden gecer dısarıdakı hava kanalı kapatılır...
 
öyleyse klimadan tasarruf için klimayı kapatıp, sirkülasyon düğmesine basmamız sayesinde içerideki soğuk hava döndürülür ve tasarruf sağlanır.
 
öyleyse klimadan tasarruf için klimayı kapatıp, sirkülasyon düğmesine basmamız sayesinde içerideki soğuk hava döndürülür ve tasarruf sağlanır.
faydası olmaz
 
nedenfaydası olmaz ki.?
 
klimayı kapattıgında 20-30 saniye sonra aracın ıcın tekrar ısınmaya başlar buna engel olamazsın


ewet hiç kapatmamak lazım:alkis: :alkis:
 
klimayı kapattıgında 20-30 saniye sonra aracın ıcın tekrar ısınmaya başlar buna engel olamazsın

doğru. aç-kapa yapmaktan da kompresörü öldürme ihtimali doğar. fakat ekonomi yapılır sirkülasyon düğmesi ile. şöyleki;
sirkülasyon düğmesini açarak içerideki havanın klimadan devirdaime girmesi sağlanır. bu arada dışardan hava alınmaz. fakat anahtar kısım şu ki, klima kapatılmaz. en düşük te (1'de) ve sirkülasyon düğmesi açık şekilde gidilir. böylece içerdeki hava ısındıkça geri soğutulur. sakıncası ise dışardan gelen havanın sürekli soğutulup içeri verilmemesinden dolayı içerdeki havada bi süre sonra karbondioksit miktarı artar. 10-15 dk da bir sirkülasyon iptal edilip yeniden dışardan hava alınır bi süre, sonra yine aynı düzene geçilir.
ben yıllardır böyle yapıyorum. ölçmedim hiç ama tasarruf sağladığını düşünüyorum.
 
Geri
Üst