Bence Güvenlik Kişinin Kendisindedir.
Yorumların çoğunda hyundai markası kötülenmiş. Eski bir konu olmasına rağmen yazmak istedim. Kendim 2007 model Getz kullanıyorum. Araç şimdiye kadar hiçbir mekanik sorun çıkarmadı. Bir arkadaş servisi bayağı bir kötülemiş garantiden parça değişmiyor falan demiş.
**Aracımın gösterge panelinden devir saati oynadıkça tıkırtıya benzer bir ses geliyordu ve çokta rahatsız edici bir ses olmamasına rağmen servis yetkilisi garantiden değişeceğini söyledi ve 2 gün içinde parça (yeni gösterge paneli) geldi ve değiştirdiler. Onun haricinde bakım dışında servise herhangi bir şikayetle gitmedim.
**Babamda 2005 model h100 kamyonet var ve 2 sene kadar önce turbo ötmeye başlamıştı ve yine garantiden yenisiyle değiştirdiler. Demekki servisten servise fark var. Tüm servisler aynı değilmiş. genellememek lazım.
**Bunun dışında araba birazda şans işi. Eğer şansınız yoksa bazen üretimden kaynaklanan bütün hatalar bir araçta toplanıp sizin karşınıza çıkabiliyor. Örnek vermek gerekirse bir abim 2007 de sıfır km polo aldı ve 1 ay içinde rka amortisörler değişmek zorunda kaldı. Patladılar.
Aynı şekilde bir başka tanıdığımda 2006 astra calassic var ve her 3 bin km de bir yağ eklemek zorunda. Servis yağ eksiltme sorununa çare bulamadı ve aracı halen o şekilde kullanıyor. Demekki her marka ve modelde sorun çıkabiliyormuş. Bunuda genellememek lazım. Tüm astralar yağ eksiltiyor demek değil yada tüm pololar amortisör patlatıyor demek değil bu.
Asıl başlık konuma gelince. Eralar güvenli değil teneke vs diyenlere soruyorum. Saç kalınlıklarını karşılaştırdınızmı diğer araçlarla. eskiden mercedes nerdeyse demir kapı sacı gibi kalın saç kullanıyordu ama şimdi onlarda diğer markalar gibi aynı kalınlıkta saç kullanıyor. demekki tüm araçlar teneke.
Erada da hava yastığı var, ABS var, çelik barlar var, boyun yaralanmalarını önleyici kafalıklar var. Sadece ESP yok Era versiyonlarında. Eğer bu eksiklik aracı teneke yapıyorsa sözüm yok.
Bir başka sorum siz 200 km hızla bir tırın altına hangi arabayla girerseniz girin sağ çıkma olasılığınzı sıfırın altındadır. (Allah korusun) Yani asıl güvenlik aracın full güvenlik donanımlarıyla donatılmış olması değildir. Aracı sürendir asıl önemli olan.
Altında son model en lüks arabalarla yarış yaparken can verenleri haberlerde hepimiz görmüşüzdür. O arabalar çok güvenliydide noldu. Sonuçta altımızdakinin 4 teker ve 2 dingil üzerinde giden demir yığını olduğunu unutmadan sürelim. Herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum.
Bu arada Hyundai nin avukatı falan olduğumu yada ondan pay aldığımı düşünen varsa eğer
)) öyle bişey yok.
Kısacası her araç kendine göre güvenlidir yada şöyle diyelim parasına göre güvenlidir. (Güvenlikten kastım yol tutuşu, gerisi sürücüye kalmış bişey, emniyet kemerini takmadıktan sonra isterse 48 tane airbag olsun)