Hız sınırı arttı!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lapsetur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
olan bana oldu. 2 hafta önce %30 dan cok hız aşımı ile radara girdim. indirimli 200 tl ceza ödedim. 110km/h sınırla indirimli 97 tl falan olurdu. :)
 
Dikkat edin daha artmadı :) cumartesi ceza yedim 112 ile. . .
 
geçen öyle bi yola 50 tabelası koymuslar varya direksiyonu bıraktım kafamı tuttum tabiri caizse... dümdüz yol bomboş ve 50 tabela... 110 sınırı bence gayet iyi...
 
bu durumda otoyollarida bari 130-140 lara cikarsalar iyi olur :D
 
100-120 iyidir bencede ama uyan yok!
 
ıyı olmuş bence de. yol bıtmıyordu dıger turlu. bolunmuş yol ne demek birde. 90 km hız lımıtı olan butun yollar mı 110 a cıktı. yoksa sadece bolunmuş yol olan yerlerdekı 90 km hız sınırı mı 110 a cıktı?
 
valla benim araba 90 la 5.viteste giderken boğuyordu 4.viteste bağırıyordu 110 iyi oldu ama şuda bir gerçekki 90 la 110 arasındaki fark ölümle yaşma arasındaki farktır
 
Resmi gazetede yayınlanması lazım.Mevzu bahis yasa duble yollar için geçerli ancak şehir içi geçişlerinde dikkat edin buralarda şehir içi hızlara tabidir yine kanun.Yani Duble yol şehir içi veya bir yerleşim yerinden geçiyorsa baralarda 110 ile falan gidemezsiniz..


110km/h (+) %10 toleras 11km/h = 121 km/h en son yasal sınır budur.
122 km/h ile 143 km/h arası 130.00 TL
144 km/h dan sonrası 270.00 TL
 
Avrupadaki bölünmüş yollardaki hız limitleri:

Avusturya : 100 km/h
Belçika : 90
Bulgaristan : 90
Çek Cumh : 90
Danimarka : 80
Finlandiya : 100 - yağışta : 80
Fransa : 90 - yağışta : 80
Almanya : 100
Macaristan : 90
İtalya : 90
Hollanda : 80
Norveç : 80 / 90
İsviçre : 80/100
İsveç : 70 / 100 ( 110 km sınıra geçilmiş ve bir süre sonra tekrar 90-
100 km sınırına indirilmiştir.

Ukrayna : 90
Litvanya : 70-90
Luxemburg : 90
BosnaHersek : 80
Slovak :90-130


genelde avrupadaki limitler bu şekilde.
110 ve üzeri olan birkaç ülke var ve bunların da "2 den fazla şeriti olan bölünmüş yol" - "araç genişliği" - "yol şeritlerinin genişliği" gibi bazı şartları var.
Yağış durumunuda gözönüne alımış olan mantıklı uygulamalar bence Fransa ve Finlandiya da.
Bölünmüş yol bile olsa o viraj tasarımları - yol tabelandırmaları gibi altyapılar bile mevcut limitler için zayıfken 110 km limit bence hiç gerekli değil.
Ömrümde 1 milyon km ye yaklaşmışımdır.Ama tüm samimiyetimle söylüyorum ki 90 km limit hız-kontrol-frenaj gibi her faktörün optimal birleştiği bir rakam.110 la giderken sadece bir köpeğin önüne çıkmasıyla panikleyen bir sürücünün arkasında seyreden size ne gibi tehlike açabileceğini bir düşünün.Birde 90 la giderken aynı olayı ve arkadan sizin 90 km hız ile gelirken olduğunu düşünün. 2.ci senaryoda fren+iyi bir direksiyon kontrolü ile sonucun başarı oranı % olarak çok daha fazla.Evet doğru , 90 la giderken yol zor bitiyor.Ama "yolun bitmemesi daha kötü olabilir."
 
cumartesi aksamleyin haberlerde izledim yasa henüz onaylanmadı görüşülcek resmi gazetede yaynalınack diyordu

ertesi gün yani pazar günü habertürk te onaylandı dedi, cumartesi gecesimi görüşüp onayladılar bu durum bana biraaz sacma geldi

110 la geçicem ceza yersem habertürk bitmiştir benim için:)
 
Geri
Üst