Avrupadaki bölünmüş yollardaki hız limitleri:
Avusturya : 100 km/h
Belçika : 90
Bulgaristan : 90
Çek Cumh : 90
Danimarka : 80
Finlandiya : 100 - yağışta : 80
Fransa : 90 - yağışta : 80
Almanya : 100
Macaristan : 90
İtalya : 90
Hollanda : 80
Norveç : 80 / 90
İsviçre : 80/100
İsveç : 70 / 100 ( 110 km sınıra geçilmiş ve bir süre sonra tekrar 90-
100 km sınırına indirilmiştir.
Ukrayna : 90
Litvanya : 70-90
Luxemburg : 90
BosnaHersek : 80
Slovak :90-130
genelde avrupadaki limitler bu şekilde.
110 ve üzeri olan birkaç ülke var ve bunların da "2 den fazla şeriti olan bölünmüş yol" - "araç genişliği" - "yol şeritlerinin genişliği" gibi bazı şartları var.
Yağış durumunuda gözönüne alımış olan mantıklı uygulamalar bence Fransa ve Finlandiya da.
Bölünmüş yol bile olsa o viraj tasarımları - yol tabelandırmaları gibi altyapılar bile mevcut limitler için zayıfken 110 km limit bence hiç gerekli değil.
Ömrümde 1 milyon km ye yaklaşmışımdır.Ama tüm samimiyetimle söylüyorum ki 90 km limit hız-kontrol-frenaj gibi her faktörün optimal birleştiği bir rakam.110 la giderken sadece bir köpeğin önüne çıkmasıyla panikleyen bir sürücünün arkasında seyreden size ne gibi tehlike açabileceğini bir düşünün.Birde 90 la giderken aynı olayı ve arkadan sizin 90 km hız ile gelirken olduğunu düşünün. 2.ci senaryoda fren+iyi bir direksiyon kontrolü ile sonucun başarı oranı % olarak çok daha fazla.Evet doğru , 90 la giderken yol zor bitiyor.Ama "yolun bitmemesi daha kötü olabilir."