Hız sabitleme mi? Manuel Kullanım mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba. Atıyorum; yaklaşık 1.000 km. lik uzun bir yola çıkacagız.
Müsait olan yerlerde, hız sabitlemeyi kullanırsak mı, yoksa manuel olarak kullanırsak mı yakıt tasarrufu sağlarız.
Manuel kullanımda rampa aşagı inerken anlık yakıt tüketimi çoğu zaman (0) oluyor. Hız sabitleyicide az da olsa bazen yakıt gösteriebiliyor.
Tecrübesi, bilgisi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.
 
Uzun yolda CC kesinlikle lazım...
 
Bir süre ayağınızı gazda sabit tutarsanız anlık tüketimin düşeceğini göreceksinizdir.

Bu nedenle,Hız sabitleyici uzun yolda süper bişey..
 
Yerine göre hız sabitleme kullanmak tüketimi düşürür. Eğer trafik ve yol şartları uygunsa kullanmakta fayda var. Ancak çok fazla rampalı (yokuş yukarı) bir yolda gidiyorsanız hız sabitleme fazla tükettirir. Bunun nedeni agırlaşan otomobili yine de aynı hızda sabit tutmak için gaza yüklenmesidir. Hatta otomatik vitesli otomobillerde vites küçültüp yüksek devirde kullanır. Ancak manuel kullanıyor olsanız, arbanın yokus yukarı hız düşümüne yüklenmeden ılımlı bir şekilde izin verebilirsiniz, sonra tekrar eski hızına getirebilirsiniz arabayı. Ancak hız sabitleme aynı hızda kalmak için yüklenecektir. Bu bazı sistemlerde daha toleranslı oluyor ve arabanın 15 km kadar sabitlenen hızdan aşağı düşmesine izin verilebiliyor. Bazı sistemlerde ise 2-3 km düşüş oldu mu beyin müdahale ediyor.
 
bence dümdüz yolda cc kullanılmalı. geçenlerde hafif rampa yollarda sabitledim 100'e araba rampada ivme kaybedince gaza yükleniyo ve benzin tüketimi artıyor. inişli çıkışlı yollarda manuel kullanım en iyisi. ama dümdüz yolda al cc'ye sol ayakta rahat etsin sizde
 
yol sartlarina göre cc yi kullanmak en mantiklisi bende uzun yolda cogunlukla kullaniyorum..
yakitta dogal olarak ekonomi sagliyor ama cok inisli yada yokuslu yollarda manuel kullanman daha avantajli..
 
eğer sabitleyeceğimiz hız 90 ile 100 arasındaysa cogu yol koşulunda kesinlikle tasarrufu arttıracaktır.hız 90 a sabitliyken, rampaya yaklaştığımızda biraz gaza yüklenip hızı 100 e cıkartırsak rampada arac hızı tekrar 90a cekileceğinden motor zorlanma ve gereksiz gaz yüklemesi yaşamaz. ancak rampalı yollarda hızı yüksek sabitlersek tüketim manuele göre artacaktır.
 
Uzun yolda CC çok konforlu,tüketim için ise yokuşlarda devreden çıkarıp biraz manuel ilerlemek tercih edilebilir
 
ben uzun yolda 1500 km de denedim.. inişler hariç (çünkü o zaman anlık 2-3 litre gösteriyor) gayet iyi oluyor.. bir de yokuşlarda normalde biz farkına varmadan gayri ihtiyari yavaşlarken hız sabitleyici hızı sabit tutuyor ve tedirginlik olabiliyor.. ama yakıt açısından yokuşta benim kullandığımdan daha az yakıyor..
 
cc iyidir.ama sadece yakıt tüketimi olarak bakmamak lazım.uzun yolda çok büyük rahatlık.gaz pedalında sürekli ayağı sabit tutmak zor ve yorucu bir iş.
 
Geri
Üst