hız kontrolun devre dısı kalması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tonyhawk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
T

tonyhawk

Bilgi Girilmemiş
arkadaslar gecen uzun yolda hız kontrolu actım fakat sunu gozlemledım hanı bazı arkadaslar kendılıgınden devre dısı kalıyor felan dıye forma yazmıslardı yokus yukarı 5. vıteste hız kontrol acık gıderken hız 80 km yokus dıklesmeye basladıkca devır dusuk oldugu ıcın arabanın cekısı dustugunde hız kontrol kendılıgınden devre dısı kalıyor ıkı kere denedım ıkısındede aynı sonuc bılmıyorum acaba hız kontrolumu bozdum  :D
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

Motor devri belli bir sayının altına düştüğünde ya da vites eğim tırmanmak için büyük olduğunda sistem devreden çıkıyor.
Ben de aynı şeyi 6. viteste 90 kmh ile giderken yaşadım.

Zaten cruise control düz ve hafif eğimli yollarda kullanılır.Eğer eğim ve viraj varsa gerekli vites ayarlamalarını yapmak gerektiğinden zaten cruise control sürekli aktif kalamayacaktır.Virajlı yollarda ise gaz kontrolünü gene kendiniz alın.Virajın sonunda ne olacağı belli olmaz.Önünüzde ani bir engel çıkabilir.

O yüzden en iyisi düz ve hafif eğim virajlı yollarda cruise controlü kullanmak.
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

sn tonyhawk bende bu nedenle servise gittigimde debriyaj müşürü degişimi (kampanya dahilinde) ve yazılımı atılması gerektigini sık karşılaşılan bir sorun oldugunu bildirmişlerdi. bu işlemlerden sonra hiç başıma gelmedi. ama ciddi bir yokuşta tekrar deneyecegim. eger bir problem olursa paylaşırım.
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

debriyajda bırsey oldugunu sanmıyorum cunku yolun gerı kalanındada cc yı kullandım fakat hıc sorun cıkarmadı sadece deneme amaclı ıkı yokusta kendılıgınden devreden cıktı ınsallah oyle bırsey yoktur  steering
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

motor gücü o yokuşta  vites için yeterli olmamıştır, vites düşürmek gerekmiştir ondan olmuştur.
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

dediklerinizde haklılık payı var. ancak bana bununla ilgili gm nin bir bülten yayınladıkları ve debriyaj sensöründen kaynaklandıgı için kampanya kapsamında degişimin oldugunu belirttiler 6 ay önce. bir çok arkadaş debriyaj ve fren ile ilgili bir yazılım ve müşür degişimi ile servislerde bir muameleye maruz kalmışlardı.
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

Aynı problem için servise gittiğimde, eğer debriyaj ya da fren sensörlerinde bir arıza olsaydı bu mesaj şeklinde kendini gösterirdi dendi.

Düz yolda sorun olmadığı düşünülürse, bu devreden çıkma olayı sistemini kendini korumak için aldığı bir önlem bence.Tork yeterli değilken daha fazla gaz verip zorlamak istemiyor anladığım kadarıyla.
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

otomatik viteste durum nasil peki ? devir dusunce kendi bir alt vitese aliyor mu hiz sabitleyici acikken ?
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

sxn4 link' Alıntı:
otomatik viteste durum nasil peki ? devir dusunce kendi bir alt vitese aliyor mu hiz sabitleyici acikken ?
otomatik viteste araç devir kaybedince kendi vites küçültüyor,yani cc sürekli devrede kalıyor banada sadece direksiyonu tutup keyif sürmek kalıyor :)
 
Ynt: hız kontrolun devre dısı kalması

Cruise kontrolün otomatik vites ile entegre çalıştığını bilmiyordum.Güzel bir özellik.

Bu olay tork yetersizliği, devir düşüklüğü ya da yüksek vitesten dolayı cruise control ün devreden çıktığını doğruluyor.
O zaman şu sonucu çıkarıyorum, belli bir eğim gördüğünüzde illa cruise control kullanıcam diyorsanız bir alt vitese alıp cruise control ü aktive edin.
 
Geri
Üst