Hibrid Arabalar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Melisss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hiç Honda'nın hibrid modelini görenle karşılaşmadım :confused:
Ben yaklaşık 6ay önce görmüş vede biraz incelemiştim,yurtdışında çalışan bir vatandaşın(hollandaydı yanılmıyorsam)arabasıydı biraz sohbet etmiştik ve aracından gayette memnundu.Avrupada bu Hybrıd araçlar tasarufundan çok çevreci olması nedeniyle %20 teşvik indirimiyle alınıyormuş yani bizdeki gibi 49.900ytlye almıyorlar.Ayrıca 1.4 motor90hp(büyük ihtimalle Cityin motorunu koymuşlar) ve20hp elektirikli motor ve arka yolcu koltuğunun arkasında batarya(akü) bulunuyor.İlk hareket benzinli motorla ve tekerleklerin orda bulunan dinamolar ürettikleri elektirikle araç içerisindeki bataryayı dolduruyormuş falan,araç belirli bir devirin altında çalışırken (düzgün bir yol bulduğunda)sadece elektirikli motoru kullanıyormuş.Benim pek içime sinmedi açıkçası malum yollarımız,servis olayı vede fiyatı.....
honda-civic-hybrid-2009-208823-buyuk.jpg

2008-honda-civic-hybrid-badgejpg.jpg
 
Son düzenleme:
Ayrıca zaten GMnin Saturn Aura Hybrıd'ı var Amerikada

2007 Saturn Aura Green Line Hybrid: Fuel Economy
gm2007-aura-hybrid.jpg

Saturn Aura Hybrid Car
Last April we wrote about the 2007 Saturn Aura hybrid. Most of the technical details about the hybrid drivetrain were available, but we ended the post with: "GM has not yet announced performance or fuel economy numbers for the Saturn Aura Greenline Hybrid sedan". Well, now we know.

gm2007-aura-hybrid2.jpg

the Aura Green Line sedan will deliver at least a 25% fuel economy improvement over the non-hybrid Aura XE for a premium of less than $2,500, according to GM. The non-hybrid 2007 Aura XE, fitted with a 3.5-liter V-6 engine, carries a fuel economy rating of 20 mpg city, 30 mpg highway.
The GM Hybrid Belt Alternator Starter (BAS) system in the Aura Green Line combines an electric motor/generator with a 2.4L Ecotec VVT four-cylinder engine, Hydra-Matic 4T45 four-speed transmission and Cobasys 36V NiMH battery pack.
 
Son düzenleme:
saturn_aura_green_line_hybrid_spedo_08.jpg

saturn_aurahybrid_sedan_2009_other_9_346x270.jpg

saturn_aurahybrid_sedan_2009_other_7_346x270.jpg

saturn_aurahybrid_sedan_2009_dashboard_10_346x270.jpg
 
en kortuğum şey dünyadaki petrolün tükenmesi ve gazı köklediğinde motor sesi olarak blendır gibi bir sesin gelmesi.egsoz sesi olmadan araç kullanmak bana çok sıkıcı gelirdi heralde.HYBRID MOTORDA DEVİR KESİCİ KAÇTA DEVREYE GİRİYO.:) :)
 
en kortuğum şey dünyadaki petrolün tükenmesi ve gazı köklediğinde motor sesi olarak blendır gibi bir sesin gelmesi.egsoz sesi olmadan araç kullanmak bana çok sıkıcı gelirdi heralde.HYBRID MOTORDA DEVİR KESİCİ KAÇTA DEVREYE GİRİYO.:) :)

merak etme onuda düşünürler. gaz pedalı ile doğru orantılı egzos sesi veren bi alet üreirler olur biter:D
 
Bir depo ile 1150 km

Dünyanın en çok satan hibrid otomobili Toyota Prius'un üçüncü nesli Türkiye'ye geliyor. Yakıt ekonomisi ile dikkat çeken araç bir depo benzinle 1150 km gidebiliyor.

link: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12877473.asp?gid=229

Fiyatları da dudak çuklatacak cinsten...
 
prius zaten vardı türkiyede
inceledim baya ayrıca hareket halindeykende dinledim cidden sesin s si yok :)
 
Hibrid araclar üzerinde opelden tutun bmw mercedes hepisinin araci avrupada caddelerde görmek mümkün...bu araclar pahali oldugundandir herhalde birde bizde biraz yesilcilik yani cevre bilinci yerlesmediginden herhalde bu araclar revac görmüyor... yoksa yani iste opel niye yapmiyor felan dogru degil...opel daha cok hidrojen üzerine calismasi var

Opel-HydroGen-7.jpg





Opel-HydroGen-6.jpg
 
Son düzenleme:
Bir depo ile 1.150 kilometre
Dünyanın en çok satan hibrit otomobili Toyota Prius'un üçüncü nesli Türkiye'ye geliyor
07 Kasım 2009 Cumartesi, 09:21
manset_ic_184762.jpg


Yakıt ekonomisi ile dikkat çeken araç bir depo benzinle 1150 km gidebiliyor.
Kasım ortasından itibaren Toyota Plazalar'da yerini alacak Prius'un Elegant versiyonu 41.800 Euro ve Premium versiyonu 49.300 Euro anahtar teslim fiyatıyla satışa sunulacak. 7 farklı renk seçeneği ile pazara sunulacak Prius'un ileri teknoloji ve donanım özellikleri ile fark oluşturduğu vurgulandı
 
opelin hybrid teknolojisini belgeselde izledim hidrojenden elektrik üreten araba yapma yolundalar bu iyi ama amerikalılar hidrojenle direk içden yanmalı motoru çalıştırıcak araba yapma yolundalarki bu çok daha iyi ve verimli sonuçda içden yanmalı araçları dünya literatüründen bir kalemde silip her kezin sıfırdan para verip elektrikli araba almasını bekleyemessiniz.. heleki bu teknoloji çok çok yeniyken..

arrtık kesin olsan bir şey varsa öyle yada böyle geleceğin yakıt tipi hidrojen o bellli ama biri gider elektrik üretir hidrojenden biri direk arabayı çalıştırır bu şimdiki lpg dizel benzinli farkına benzer..

şu yukardaki Prius a gelince araba berbat bütün testlerde yerden yere vuruluyor 5.vitesde Prius daihatsu nun konserve kutusu gibi bir aracı var o birde suzuki swifti yola çıkardılar 90 ı geçmeden yol gittiler en az düşünüldüğü gibi pyrius değil daihtasu yakdı çünkü pyriusun motorları belli bir süratten sonra normal benzinliye geçiyor ve testte adam biraz pyriusla basıncaki araba zaten 140 yi geçemiyor çok ağır çünkü üstünde 2 motor barındırıyor hem benzinli hem elektrikli araba benzini iyi iyi yakmaya başlıyor..
 
Geri
Üst