herşey bozuluyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sefauner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sefauner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
111
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
selam arkadaslar daha önce bahsetmıştım aracım trıger kopardı subaplar yamuldu bunlar yapıldı ama aracda yukses seslı çalışma oldu rektefıyecıye sordum ust fıncanlardan dedı baska bı ustaya sordum daha dogrusu trıger koptu dedıkten sonrakı ılk sorusu pıston yükseklığı ölçuldumu dedı hayır ölçulmedı daha önce aynı sorunla gelen bı aracın pıstonunu gosterdı kol yamulmuş muhtemelen aynı sorun var dedı acaba bole bı sey varmı ve arac kalkısda kuturdeme yapıyor motor sallanıyor ve arac rolantıda çalışırkın bıle gıcır gıcır bı ses vardı buloana kadar canımız cıktı motor sol tarafdakı takozlar çurumuş.ve fren dısk kampanalarını tornaladık on frenlerı degıstık bu sefer frene basılı ıken dıreksıyonu cevırdıgımde gacırrrrrrttttt sesıs gelıyor fren basmıyoken ses yok bunu durdugum yerde denedım gıderken yok velhasıl bana bunları acıklarsanız sevınırım
 
Triger koptuğunda, piston,kolun zarar gördüğü oluyor. Rektifiyeci yaptı ise kesin ölçer zaten. Sizinki ahmet, mehmet ustalık olmuş. Motor takozu yaşına göre normal. Fren balatalarının markası nedir? Original veya trw kalitesinde yan sanayiide bu tür sorunlar olmaz.
 
Yazan olmamış ben yazayım. Opel'ler çok sorunlu... :)

Sefa Bey, aslında bütün olay triger kopması sonrasında. Tam olarak hasar tespit edilmeden üstünkörü yapılmış. İyi bir usta ve servis işin çaresi.
 
Triger koptuğunda, piston,kolun zarar gördüğü oluyor. Rektifiyeci yaptı ise kesin ölçer zaten. Sizinki ahmet, mehmet ustalık olmuş. Motor takozu yaşına göre normal. Fren balatalarının markası nedir? Original veya trw kalitesinde yan sanayiide bu tür sorunlar olmaz.
balataların markası bosh bende beklemıyordum bole bı sorun ama neden oldu çözemedım.ayrıca mıllet bakım yaptırıyor aylarca sorun cıkmıyor ben bakım yaptırıyorum aylarca sorun bıtmıyor bırı bana nazar okusun yahu...
 
abi sen bana sat o arabayı :)
opeli bilen ustaya göstermek lazım. eline tornavida alan ustasına kızan adam dükkan açıyor. sonuçlar böyle...
 
değiştirilen motor takozu tek mi değişti,eğer tek değişti ve diğerlerine sağlam dendi ise takoz oturup diğerlerine ayak uydurana kadarda bu sesi yaptırabiliyor,benimden başımdan yeni geçti o ses ve titreşim olayı,bu arada orjinal takoz yerine yan sanayi kullandıysa usta daha uygun fiyatlı diye,bilmeni isterimki yine sıkıntı çıkarabilir aynı takoz,orjinalinin yerini tutmuyor maalesef,titreşim ve sesi bi süre sonra tekrarlatıyor.
 
değiştirilen motor takozu tek mi değişti,eğer tek değişti ve diğerlerine sağlam dendi ise takoz oturup diğerlerine ayak uydurana kadarda bu sesi yaptırabiliyor,benimden başımdan yeni geçti o ses ve titreşim olayı,bu arada orjinal takoz yerine yan sanayi kullandıysa usta daha uygun fiyatlı diye,bilmeni isterimki yine sıkıntı çıkarabilir aynı takoz,orjinalinin yerini tutmuyor maalesef,titreşim ve sesi bi süre sonra tekrarlatıyor.
evet aynen öyle oldu sag ust tarafdakı takozu yan sanayı ıle degıstı ancaak takoz degısmeden öncede ses vardı ve kalkısda kuturduyordu takozu yenıledık bır sure kalkısda ses yamadı sonra yenıden ;aracı lıfte kaldırdıgımızda takozların hemen hepsı yarıya kadar yırdık dı lastık kısımları bu takozları degısmek zormu ya ben yapamazmıyım kı
 
Siz yapamazsınız biraz meşakatli bir işlem,aracı lifte kaldırmanız lazım motor kulağı değişimi için altına şu tamircilerdeki uzun krikolardan sürüp şanzımanı tutmanız yeterli olur ama şanzıman kulakları için mecburen lift lazım,yan dönebilen lokma takımı ve uçları falan lazım,birde altta ki kısmı sökmek bi hayli zor iş,tek başına zorlanırsınız tabi el beceriniz varsa o ayrı bir konu ama alttaki şanzıman takozunu sökmek için takozun milinin içine giren değişik bir alet var ondan lazım falan yani biraz karışık,sesin takoz değişiminden sonra kesilip sonradan başlaması yan sanayilerin çok sağlıklı olmamasından kaynaklı,şuan bende mecburen yan sanayi kullanıyorum hemde 4 takozun 3 ünde,orjinal olan 1 tanesinin gelmesini 1 ay bekledim almanyadan,şimdi oraya gidip gelen bir abimiz var onun bi sonraki gidişinde rica edip 4 ünüde getirtmeyi düşünüyorum,350 tl burada tanesi :( bu haftasonu değiştirdik daha,vibrasyon ve gürültü şuan yeni oldukları için kayboldu ama 2 bin devrin hemen altında sarsıntı var şimdide,o da yan sanayi olmalarından kaynaklı,orjinal olmayınca dikiş tutmuyor maalesef bu motor ve şanzıman kulakları,belirli bir süre sonra yine başlıyor,hatta ben orjinalini beklediğim kısmı ilk seferde ustanın yan sanayi taktığını bilmeden 10 gün kadar rahat kullanmıştım ve 2.haftadan sonra ufak ufak yine başladı,1 ay sonra artınca gittim tekrar servise ve bir baktık onuda yırtmış,şuan aynı yerde yaklaşık 5 aydır orjinal kulak var ve sıkıntı yok.
 
Son düzenleme:
balataların markası bosh bende beklemıyordum bole bı sorun ama neden oldu çözemedım.ayrıca mıllet bakım yaptırıyor aylarca sorun cıkmıyor ben bakım yaptırıyorum aylarca sorun bıtmıyor bırı bana nazar okusun yahu...


Abi sen ustanı değiştir bence takoz değişimide alet varsa kolay aslında ama uzun kriko şart


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Geri
Üst