Toyota Üretim Sistemi (TPS) i okuyun derim arkadaşlar.
Kısaca TPS ile bilgi vereyim, Just in Time yani tam zamanında üretim önemli konudan bir tanesi. Yani sıfır stok [ütopyadır,doğrusu minimum stoktur] ve talep geldiği anda üretip depolama maliyetinden ayrıca zamandan kazanmak esas amaçtır. Ve sürekli gelişim felsefesi demek olan Kaizen noktasından hareketle defolar minimize edilir.
Bir diğer kritik konuda çekme sistemidir, yani talep üzerine üretimdir. Müşteriyi, ihtiyaçlarını ve zevklerini ön planda tutar. Yani Ford daki gibi üretime dayalı bir felsefe değil, tamamen talep ve müşteri odaklı bir sistemdir. Bu sistemde müşteri tatmini,otomasyon,müşteri isteklerine tam ve çabuk cevap verme,maliyet düşürme,işte uzmanlaşmayı sağlar. Bunun sonucundada artan bir pazar payı oluşur.
Devir artık kitlesel üretim devri değil, bireysel kişiselleştirme devridir. Devir artık pazarlama devri. Pazarda nasıl yer edinirsiniz, müşteriyi tatmin ederek, aradığını vererek. Uluslararası arenada olay artık pazarlama savaşları. Bu savaşta kazanan hep bir taraftır,o da müşteri.Savaşı verenler müşteriye kendilerini diğer rakiplerinden farklı kılacak özelliklerini ön plana çıkartmak için çabalayan üreticilerdir. Müşteri aradığından fazlasını bulursa, o zamanda işte markaya bağlılığı,sadakati o kadar artar.Satın alımını sürekli sadık kalarak aynı markadan yapmaya başlar. Yani müşterinin neye ihtiyacı yada isteği varsa onu verirseniz müşteri tatmin olur. Ana nokta müşteri odaklı olmak. Ford mantığı ile üretirim nasıl olsa satarım mantığı geçmiş yüzyılda kaldı malesef. Müşteriye yakınlığı olan firmalar, CRM i düzgün yapan firmalar bu devirde ayakta kalır. Artık amaç 5000 dolarlık müşteriyi 5000000 dolarlık müşteri yapmak arkadaşlar,mantık bu.
İki kere iki dört.