henry ford ve başa bela olan sözleri

onur_arslan_59

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
2,226
Tepkime puanı
0
Puanları
36
"Her müşteri istediği renkte bir araba sat[FONT=PELEPF+TimesNewRoman]ı[/FONT]n alabilir, siyah olmak kayd[FONT=PELEPF+TimesNewRoman]ı[/FONT]yla"
arkadaslar pazarlama dersi için bu soz hakkında yorum yapmam gerekiyo da
bu sözü bilen yada hakkında fikri olanlar yardımcı olabilirse sevinirim...



önce kendi fikrimi yazıyım. bence artık gecerliliği olmayan bi söz. tek model araba üretip tüketiciyi bunu almaya mecbur bırakmayı planladı ve bu sayede seri üretimi hızlandırdı..
 
esprili yaklaşmış bence ama işin özü herkez seçme hakkına sahiptir ama konu ford ise seçme şansın yok :) s.. s.. siyah alıcaksın diyo amcam
 
istediğin rengi satın alabileceğini düşünebilirsin.... ama sadece siyah alabilirsin...
 
önemli olan, büyük olan firmalar, insanlara fazlaca seçim hakkı sunmadan sadece verdikleriyle yetinmelerini öngörüyorlar...yani ford istiyorsan sadece siyah var...

şimdilerde VW de de aynı şeyi yapıyorlar, mesela yeni polo tek donanım seviyesinde, opsiyonel donanım yok...araç budur, alıyorsan bunu al, almıyorsan sen bilirsin mantığı...
 
işine gelirse ister al ister alma tok satıcı tarzı
 
Kafası iyiyken söylemiş. ayılınca saçmaladığını farkedip başka laflarda etmiş sonradan.
 
Toyota Üretim Sistemi (TPS) i okuyun derim arkadaşlar.
Kısaca TPS ile bilgi vereyim, Just in Time yani tam zamanında üretim önemli konudan bir tanesi. Yani sıfır stok [ütopyadır,doğrusu minimum stoktur] ve talep geldiği anda üretip depolama maliyetinden ayrıca zamandan kazanmak esas amaçtır. Ve sürekli gelişim felsefesi demek olan Kaizen noktasından hareketle defolar minimize edilir.

Bir diğer kritik konuda çekme sistemidir, yani talep üzerine üretimdir. Müşteriyi, ihtiyaçlarını ve zevklerini ön planda tutar. Yani Ford daki gibi üretime dayalı bir felsefe değil, tamamen talep ve müşteri odaklı bir sistemdir. Bu sistemde müşteri tatmini,otomasyon,müşteri isteklerine tam ve çabuk cevap verme,maliyet düşürme,işte uzmanlaşmayı sağlar. Bunun sonucundada artan bir pazar payı oluşur.

Devir artık kitlesel üretim devri değil, bireysel kişiselleştirme devridir. Devir artık pazarlama devri. Pazarda nasıl yer edinirsiniz, müşteriyi tatmin ederek, aradığını vererek. Uluslararası arenada olay artık pazarlama savaşları. Bu savaşta kazanan hep bir taraftır,o da müşteri.Savaşı verenler müşteriye kendilerini diğer rakiplerinden farklı kılacak özelliklerini ön plana çıkartmak için çabalayan üreticilerdir. Müşteri aradığından fazlasını bulursa, o zamanda işte markaya bağlılığı,sadakati o kadar artar.Satın alımını sürekli sadık kalarak aynı markadan yapmaya başlar. Yani müşterinin neye ihtiyacı yada isteği varsa onu verirseniz müşteri tatmin olur. Ana nokta müşteri odaklı olmak. Ford mantığı ile üretirim nasıl olsa satarım mantığı geçmiş yüzyılda kaldı malesef. Müşteriye yakınlığı olan firmalar, CRM i düzgün yapan firmalar bu devirde ayakta kalır. Artık amaç 5000 dolarlık müşteriyi 5000000 dolarlık müşteri yapmak arkadaşlar,mantık bu.

İki kere iki dört.
 
acaba siyahi lere karşı ilgisimi vardı. siyah olmak kaydıyla demiş. belki kişinin ten renginden bahsediyor. ama henry ford beyaz adam. anlamadım gitti.
 
Geri
Üst