hava filtresine giden boru

pasha0671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar herkese merhaba,
92 model vectra a kasa aracım var. motordan hava filtresine giden plastik boruda patlamalar meydana geldi. bi kaç sefer daha yapmıştı. o boruyu koli bantı ile bantlayıp idare etmiştim ama artık bantlar bile fayda etmiyor. usta ya götürdüm. buji kablo larının ve bujilerinin değişmesinin gerektiüğini söyledi, değiştirdik ama daha beter patlamalar oldu. bu sefer de sübaplardan olabileceğini motoru sökmenin gerektiğini söyledi. ama çok masraflı bir iş. buna benzer bir sorunla karşılaşan var mı aranızda ;?
 
motorla hava filtresi arasındaki boru mu hava filtresinin dışarıdan soğuk hava almasını sağlayan boru mu?

Bunun bujiyle alakası yok ki 21 yıllık araçtan bahsediyoruz sıcak soğuk sıcak soğuk derken plastik esnemesini kaybetmiştir artık değiştirin gitsin.
 
Lpg li olduğunu varsayıyorum ve patlamalar olur. Ustanızı değişin, hava filtresi kapağına bir adet kapak koydurun, geri tepmeleri tahliye eder oradan.
 
bahsettiğim motor ile hava filtresinin arasında ikisini birleştiren kelepçe ile bağlanan esnek boru. o plastik aksamı sıfırı ile değiştirdim. ama sıfırını da patlattı. kimisi sıralı sistem taktırman gerekli diyor. kimisi de motor ile alakalı . çıkamadım işin içinden.
 
bahsettiğim motor ile hava filtresinin arasında ikisini birleştiren kelepçe ile bağlanan esnek boru. o plastik aksamı sıfırı ile değiştirdim. ama sıfırını da patlattı. kimisi sıralı sistem taktırman gerekli diyor. kimisi de motor ile alakalı . çıkamadım işin içinden.

Lpg ile alakalı. 92 model A kasalarda kalbüratörlü değil mi? Öyle ise sıralı sistem kullanamazsınız. Dediğim şekilde bir adet kapak eklencek. Sadece dışarı açılacak. Basınç alttığında dışarı açılıp boşalcak.
 
a kasa 1.8 ler karbüratörlü. benim aracım 2.0 motor yani enjeksiyonlu. ayrıca bu söylediğiniz kapak işini motor ustası mı yoksa lpg ustası mı yapar. ben lpg ustasına götürdüğümde ateşleme ile ilgili bir problem olduğunu söylemişti.
 
O kapağa patlama kelebeği denmekte bizim lpg takan bu kapa takmadığı için hava kazanı param parça oldu... karaktersiz adam 5 TL değerinde bir parça ama işte eline tornavida alan usta bu ülkede....
 
emre ünan senin bahsettiğin kapak mevzuu hava fltresinin etrafını kapatan kapak mı ? ve tam anlayamadım açıklarsan sevinirim
 
09891EB40C874048B025018C5508AC5B.jpg


Vidalı olan parçayı hava filtre kutunuza falan sizde montaj edeceksiniz. İçeri doğru açılmaz valf, böylece pis, sıcak hava çekilmez, ama Lpg geri tepme yaptığında dışarı doğru açılıp basıncı azaltır.
 
Arkadaşlar ben sorunuma çözüm buldum. cevap yazayım dedim. eğer buna benzer bir sorunla karşılaşan olursa o da faydalanmış olur. sorun tamamen ateşleme sisteminden kaynaklanıyormuş. ateşleme sisteminde yaşanan sıkıntı giderildikten sonra o patlama da yok oldu. ayrıca arkadaşların bahsettiği hava filtresi kazanına takılan kelebeğin de etkisi var. onunda monte edilmesi gerekli , basıncın dışarı tahliyesi için önemli.
 
Geri
Üst