Hava Filtresi Hakkında Sorun ve Yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hasali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hasali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
216
Tepkime puanı
0
Puanları
0
  1. Açık filtreler sayesinde motora soğuk hava geliyor, ancak alınan verim (azda olsa güç artışıda diyebiliriz) soğuk havanın verimimidir?
  2. yoksa soğuk havadan etkilenen sensörün yakıt oranını artırması ile oluşan verimmidir?
Açık filtreyi kit halinde takmayı düşünüyorum pişman olmakla olmamak arasındayım şayet sensörle ilgili ise sensöre etki eden basit cihp lerden alsam daha ucuz ve verimli olurdu sanki...
 
1.si daha doğru.Soğuk havada daha fazla oksijen molekülü (veya daha sıkışık nizamda, kimyager arkadaşlar daha iyi bilir) bulunmasından kaynaklanan bir faydadır.
 
Sağolasın, gördüğüm kadarıyla sendede flitre var aldığın verimden memnunmusun...
Yada verim farkettiriyormu
 
Bendeki filtre açık değil, intake kit şeklinde yani açık filtrenin kabuklusu. :)
İlla ki faydası vardır da ne kadar faydası olduğunun tespiti için montaj öncesi ve sonrası bir takım aletlerle ölçüm yapmak lazım.Araç turbo olduğu için tonla hava giriyor zaten ne kadar etkisi vardır bilemiyorum.

Yalnız bir konuyu düzeltmek lazım, açık fitreler yanlış uygulandığında motora soğuk değil sıcak hava verir.Standard filtreye hava genelde ön ızgaradan gittiği için hava sınırlı fakat soğuktur.Açık filtre ise çevresinde ne kadar hava varsa çeker, dolayısı ile hava daha rahat emilir.Fakat soğuk hava alan bir bölgede konumlandırılmamışsa yarardan çok zararı olur.
 
ben orj. flitre kutusunu sökmeden içine yarleştirip kutununda altından delip boru ile dışardan soğuk hava temesı yapmayı düşünüyorum Daha verimli olacağı kanaatindeyim senin kabuklu sistemin, kabuğu daha kalın olanı gibi :)...(elimdeki filtre kutu içi olanlardan değil yanlış anlaşılmasın)
 
benzinliyse işe yarar dizelde pek bi faydası yok
 
peki Erman abi, bu intake kit'in çalışmasını anlatırmısın bide?

havayı nasıl alıyor? dışındaki karbon "kabuk:)" ne işe yarıyor?

açık hava filtresiyle kıyaslarmısın yani?
 
peki Erman abi, bu intake kit'in çalışmasını anlatırmısın bide?

havayı nasıl alıyor? dışındaki karbon "kabuk:)" ne işe yarıyor?

açık hava filtresiyle kıyaslarmısın yani?

İçi açık filtre ile aynı, ancak etrafında filtrenin sıcak hava almasını engelleyen bir muhafaza var.Bu muhafazanın iki ucuna takılan borulardan biri emme manifolduna (turbo araçlarda turboya), diğeri de soğuk hava alabilecek bir noktaya gidiyor (bazı araçların tamponunda yuvarlak bir delik görürsünüz, ta kendisi).Aslında açık ve kutu içi fitre karışımı diyebiliriz.Açık filtreye göre avantajı sıcak hava çekmemesi, kutu içi filtreye göre avantajı düzlemsel değil de konik olduğu için havayla temas eden noktasının daha fazla ve daha geçirgen olması.
 
açık hava filtreleri ile ilgili bir sabit başlık var o başlığı okumanızı öneririm. onun dışında naçizane mühendislik bilgilerimle şunları söyleyebilirim,

adım adım gidersen olayın neye bağımlı olduğunu daha iyi kavrarız ki durum şu,
1- motorun hareketi yanma odasındaki yakıt hava karışımının patlamasıyla elde edilen basıncın kranka verdiği momentumla sağlanır.
2- pistonların bu itme hareketini kranka iletmesi için yanma odasındaki patlama ne kadar mükemmel olursa itme de o kadar mükemmel olur.
3- bu yanma esnasında ki bu olay gayet kimyasal bir tepkimedir. yakıt ve hava nın karışımı sıkışırken belirli bir basınca geldigi anda yanmak icin en uygun hale gelir ve o anda bujilerden gelen kıvılcım patlamanın olmasını sağlar.
4- şimdi bu yanma nasıl olur ki daha iyi olur. yakıtın kalitesin aynı olduğunu kabul edersek demekki içeri alınan havanın kalitesi önemlidir. o da içeri giren havanın ne kadar çok oksijen olduğu ile ilgilidir.
5- e hani soğuk havada bitiyordu olay chatin bu ne şimdi dediğinizi duyar gibiyim ki dogru diyorsunuz soğuk havada bitiyor olay. cunku soğuk olan havanın yoğunluğu sıcak olan havadan daha fazladır. havanın içinde %78 Azot, %21 Oksijen, %0,03 oranında karbondioksit, su buharı ve diğer gazlar mevcuttur. tabi bu oksijen değeri soğuk havada daha fazladır çünkü oksijen azottan daha ağırdır ve soğuk hava bu yüzden daha yoğundur.

işte yakıt hep belirli bir debi ile yanma odasına girerken ne kadar çok oksijen sokabilirsek o kadar iyidir. bu durmda içeri giren soğuk hava ne kadar fazla ise o kadar iyi bir oksijen molaritesi fazla olacaktır ve yanma mükemmele yakın yanacaktır. nos un mantığı da içeri daha çok oksijen sokmaktır mesela. o nos gazında 2 nitrojene baglı 1 oksijen molekulu vardır ve gelen havanın icindeki oksijen e ek olarak bu oksijen yuksek sıcaklıkta(ısıda degil) nitrojenlerden ayrılır ve gelen nos gazı zaten ortamın sıcaklıgını duşurur ve gelen havadaki oksijen miktarı ne kadar soğursa o kadar cok olacaktır yine.
olay bu ya bak ne kadar kısa anlattım :)
 
Yav beni yanlış anlamayın ama bilmediğim için soruyorum açık hava filtresi motorun sesini arttırıp daha hızlı gittiğimizimi hissettiriyor birde tozlu yollarda falan daha çabuk tıkanmazmı? Performans için kapalı hava filtresi motor sesi için açık hava filtresi deseler inanmam artık.Gördüğüm kadarıyla açıkhava filtresi kaputun altında kalıyor ama kapalının ucu ön panjurda falan.yanılıyorda olabilirim benimki sadece bir fikir arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst