Hararet

Eğerki 60-70km/h üzeri hızlarda hararet problemi yok ve sadece düşük hız / şehir trafiği durumunda hararet sorunu yaşıyorsanız durum devirdaim ve yapısal bir arıza değil gibi.
müşür devreye giriyor ve fan çalışmasında da sıkıntı yok ise sorun ya termostat yada radyatör verimi ile ilgili bence.
Radyatör anladığım kadarı ile klasik tip alimunyum Taiwan malı olanlardan ( hani şu dokunsan elini kesecek tipte olanlardan) :

http://www.google.com.tr/imgres?q=c...nh=168&tbnw=224&start=24&ndsp=29&tx=121&ty=82


"Breezing " çapraz örgü sistemi ile üretilen radyatörler ise :

http://www.google.com.tr/imgres?q=c...nh=188&tbnw=247&start=24&ndsp=29&tx=183&ty=13


Bu motor tipi için klasik tip radyatörün pek verimli olmadığını işi bilen radyatörcüler söyleyecektir. Eğer ki fan devresi ve termostat sağlıklı ise senin aracında orjinal kalınlığında (çok önemli) en az 2 sıralı breezing tip alimunyum radyatör kullanılması halinde fanın çalışma sıklığı bile önemli derecede azalacaktır.
 
Eğerki 60-70km/h üzeri hızlarda hararet problemi yok ve sadece düşük hız / şehir trafiği durumunda hararet sorunu yaşıyorsanız durum devirdaim ve yapısal bir arıza değil gibi.
müşür devreye giriyor ve fan çalışmasında da sıkıntı yok ise sorun ya termostat yada radyatör verimi ile ilgili bence.
Radyatör anladığım kadarı ile klasik tip alimunyum Taiwan malı olanlardan ( hani şu dokunsan elini kesecek tipte olanlardan) :

http://www.google.com.tr/imgres?q=c...nh=168&tbnw=224&start=24&ndsp=29&tx=121&ty=82


"Breezing " çapraz örgü sistemi ile üretilen radyatörler ise :

http://www.google.com.tr/imgres?q=c...nh=188&tbnw=247&start=24&ndsp=29&tx=183&ty=13


Bu motor tipi için klasik tip radyatörün pek verimli olmadığını işi bilen radyatörcüler söyleyecektir. Eğer ki fan devresi ve termostat sağlıklı ise senin aracında orjinal kalınlığında (çok önemli) en az 2 sıralı breezing tip alimunyum radyatör kullanılması halinde fanın çalışma sıklığı bile önemli derecede azalacaktır.

Benimde kafam karıştı şimdi Emre bey.1 seneyi geçti fan ve radyatör değişeli.Usta taiwan malı fan gibi bişey demişti.Acaba fanımı kastetti.Radyatörde 2.resimdeki gibi s şeklinde desenli eminim onada ama oda yan sanayi tabi.Hararet hiç 90 geçmiyor zorlasam bile.Şimdi ben fan ve özellikle radyatörden şüphe etmelimiyim.Anladığım kadarıyla kalitesiz olanlar düz şekilde oluyor ama dediğim gibi bendeki s şeklinde.Yola devammı sizce yada değişim gerekirmi
 
sede
Açık hava filtresi kullanıyor musunuz? EGR valfini iptal ettiniz mi? Egzos sisteminiz, son susturucunuz orjinal mi? bunlar harareti etkileyen faktörler, herşeyin tam olduğundan eminseniz fan müşürünün Tipo SLX ile uyuştuğunu söylüyorlardı 88 derecede açıyormuş fanı, onu bir kontrol ettirin 100 derece fazlasıyla yüksek bir ısı.

acik hava filtresi kullanmiyorum. egr yi iptal ettirmedim.
ancak 1 kez sokup temizlettim. egr yi iptal ettirmek istedim ancak otomatik
araclarda tavsiye etmediler. sizce iptal ettirmelimiyim ? egzos son susturucusu demissiniz .
bu parcanin yerini biliyor musunuz ? benzin deposuna yakin sag ve sol kosedemi ?
 
arkadaslar yorumlariniz icin tekrar tesekkur ederim.
sorunu çözdüm. egzos un degismesi lazim :-)
 
Geri
Üst