Hararet

Bende açık hava filtresi yok. Araç, 1.4 GL modeli olduğu için EGR de yok. Ecotech motor değil zaten. Son susturucu maalesef orijinal değil sonuçta 15 senelik araba. Hararet konusunda yetkili dahil toplam 4 servisle görüşmüştüm bundan 4 yıl önce. Tipo müşüründen de haberim vardı. Servislere bahsetmiştim. Ama hiçbiri onaylamadı. Gözlerinin önünde o sıcaklıklara gelirdi arabam test ederken falan ama onlar durumu bildikleri için gayet normal karşılarlardı. Benim ikna olmam ve alışmam uzun sürdü tabi. Ben, göstergeden biraz şüpheliyim fazla gösterdiğini falan düşünüyorum. Çünkü ilk zamanlar bu konuya çok takıldığımdan arkadaşın doğanla benim arabayı fan açtıklarında sıcaklık bakımından karşılaştırırdım. Şöyle hortumları falan elleyerek :D ne hikmetse 90'ı az biraz geçen doğan, 100 derecede fan açmış benim arabadan daha sıcak gelirdi bana :) zaten kapalı sisem olduğu için suyun kaynama derecesi yükseliyor.
 
sorunu müşürde,açık hava filitresinde aramayın.Bana kalırsa sorununuz yan sanayi,soğutma kapasitesi yeterli olmayan radyatörler.Hararet konularına hep yazmışımdır opel değil,hiç bir araç 100 derece gibi hararetleri sevmez.Bişey olmuyor izlenimi versede zamanla conta gider.
Bana kalırsa behr marka,yada kaliteli türk malı radyatörler ile hararet sorunu hallolabilir.
Yazın vectra B aracımda uzun yolda ( ANKARA_ANTALYA),şehir içi çok sıkışık trafikte bile hararet 90 ı cok az geçer.Hiç 100 dereceye gelmezdi.90 ı geçtiğinde düşük fan indirmeye yeterdi.100 derecede açan fana gerek kalmazdı.Klima açıkkende 85 i hiç geçmezdi klima fanı çalıştığı için ;)
 
Radyatörün yan sanayi olmasından kaynaklanıyor olabilir..Randımanlı soğutma yapamıyor olmalı..Ben de temiz olsun sıfır olsun diye yan sanayi radyatör almıştım fakat orj valeo kadar iyi değildi ve neredeyse ilk yarım saat içinde fan açtırıyordu..Şimdi eskisini taktım orj olanı 88-92 arası seyir ediyor...Ayrıca antifrizin kimyası da zayıflamış olabilir...Su oranı antifriz oranından fazla ise kaliteli soğutma yapamıyor olabilir..Normalde %50 su %50 antifriz maddesi konur..Bence kontrol ettirin..Dizellerde 105 derecelere zaman zaman çıkması normal, kapalı bir sistem olduğu için buharlaşan su yine yoğunlaşarak sıvıya dönşüyor...Fakat sürekli yüksek derecelerde seyir etmesi aracın motor ve motor yağı sağlığı açısından sakıncalı olabilir..
 
Sorunun sigortalardan olmasın tüm fan sigortalarını ve rolelerine bakın
92 derece üstü 3 fan devreye girmesi lazım,Fanlarınız devreye giriyormu?
 
arkadaslar gorus ve onerileriniz icin tesekkur ederim.
mert bey egr valfini iptal ettirmedim ancak degismesi gerektigini
biliyorum.ancak orjinal parca aramaktayim buldugum zaman degisterecegim..
 
serdar bey paylasiminiz icin tesekkur ederim bildiginiz uzere
diyarbakirda yetkili servis te icinde olmak kaydiyla omegaya baktira bilecegim usta yok.
bu yuzden aracimin arizasini da parca temininide kendim tespit ediip sadece
tamircimin sokup takmasini izliyorum. radyator konusunda hakli olabilirsiniz
degistirmeyi planliyordum zaten artik kesin karar verdim.
 
radyatörün (ama su radyatörü ) desenine bakarmısınız,düz yapıda mı çizikler yoksa S şeklinde dolanbaçlımı ? Düz desenli ise kesin değişin zaten ;)
 
Benim arabanın fan ve radyatör yan sanayi.Ne marka bilmiyorum ama usta taiwan malı kaliteli yan sanyi olduğunu söyledi.Klima açık dahi 90 geçmiyor sıcaklık.Yanlız şöyle bişeyde var genelde atlanır eğer su radyatörü yeniyse mutlaka diğer klima radyatörünü yıkatıp temizleyin çünkü en önde olduğundan tıkalıysa su radyatörü temiz hava almaz
 
Su Radyatörüm çizikli. Üst Kapak Çontasını,devirdaim pompasını filan Değiştirmeden önce Yıkattım. kısa bir süre değişiklik oldu. belki radyatörü değiştirmeden tamamiyle söküp tazikli suyla iyice yıkatırsam sorun düzelebilir.
 
radyatör çizikliyse değişmen gerek soğutma yapmaz malesef ;)
 
Geri
Üst