Hararet

veysel gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
MERHABA ARKADAŞLAR ;
ARABAM OPEL OMEGA 1999 MODEL V6 2.5 OTOMATİK. SORUNUM IŞIKLARDA DURDUĞUMDA veya SEYİR HALİNDEYKEN YAVAŞ GİTTİĞİMDE HARARET GÖSTERGEMİN 100 VE HATTA ÜSTÜNE ÇIKMASI.

ÜST KAPAK ÇONTASI, DEVİRDAYIM POMPASI,RADYATÖR YEDEK SU DEPOSU,
HARARET MUŞURU VE TERMOSTAT DEĞİŞTİ. ANCAK BU PARÇALAR YAN SANAYİ OLARAK DEĞİŞTİ. BU YAPILAN İŞLEMLERDEN SONRA ARAÇIM SİZCE NEDEN HARARET İBRESİNİ YÜKSELTİR ?

GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞŞKÜR EDERİM.
 
Değişmeyen bir şey kalmamış ki...
 
Termostatın derecesi yüksektir geç açar. Hararet müşirinin derecesi yüksektir fanı geç devreye sokar. Belki bir ihtimal de devirdaim sağlıklı çalışmıyordur, harareti yükseltiyordur.
 
Benim aracımda 100 yaklaşırken genelde fan çalışır... daha 100 hiç geçmedi... yüksek mi? bilemiyorum... ama sizin ki 100 üzerine çıktığına göre yüksek.
 
Astraf F'lerde meşhurdur zaten motor suyunun yüksek sıcaklığı. Benimki de havaların ısınmasıyla hep 100'e yakın ya da duruma göre 102/103 derecelerde dolaşır ama fan açtığı sürece sıkıntı yok. İlk başlarda çok tuhaf gelmişti, benim alışmam çok uzun sürdü. :)
 
Astraf F'lerde meşhurdur zaten motor suyunun yüksek sıcaklığı. Benimki de havaların ısınmasıyla hep 100'e yakın ya da duruma göre 102/103 derecelerde dolaşır ama fan açtığı sürece sıkıntı yok. İlk başlarda çok tuhaf gelmişti, benim alışmam çok uzun sürdü. :)

İnsan tırsıyor ama değil mi? :D
 
Kesinlikle öyle. Hele ben, iki yıl köy yolunda kullanmıştım. Yazın, 4/5 kişi, dolu bagajla rampaları çıkarken gözüm hep ibrede olurdu ama çok şükür hiç sıkıntı yaşatmadı. Tofaşta sabit 90'da duran ibreden sonra hem alışmak çok zor hem de tırsmak bedava :)
 
Astraf F'lerde meşhurdur zaten motor suyunun yüksek sıcaklığı. Benimki de havaların ısınmasıyla hep 100'e yakın ya da duruma göre 102/103 derecelerde dolaşır ama fan açtığı sürece sıkıntı yok. İlk başlarda çok tuhaf gelmişti, benim alışmam çok uzun sürdü. :)

O nasıl bir sıcak çalışmadır bea :D Opel sıcağı sever ama 92 dereceyi geçmemesi lazım. 102-103 çok fazla. Fan müşiri veya termostatta sorun olabilir. Belki de göstergede.
 
Hiçbirinde sıkıntı yok. Servise sorsan 105'te fan açıyor. :) F kasalarda böyle maalesef.
 
Açık hava filtresi kullanıyor musunuz? EGR valfini iptal ettiniz mi? Egzos sisteminiz, son susturucunuz orjinal mi? bunlar harareti etkileyen faktörler, herşeyin tam olduğundan eminseniz fan müşürünün Tipo SLX ile uyuştuğunu söylüyorlardı 88 derecede açıyormuş fanı, onu bir kontrol ettirin 100 derece fazlasıyla yüksek bir ısı.
 
Geri
Üst