Hararet seviyesi..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan TLGa35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Belli ki bir yerden yavaş yavaş su kaçırıyor. Kaçak yeri neresidir birşey diyemem fakat, antifriz konu başlığındaki yorumumda old gibi, kullanacağınız antifrizin

2-EHA içermeyen P-OAT (Fosfatlı Organik Asit Teknolojisi) tabanlı olmasına ve
silikat ve borat maddelerini içermemesine dikkat edin.

2-EHA kimyasal açılımı 2-ethylhexanoic acid olan madde ve "silikon yiyici" deniliyor.

Silikat ve borat ise sızdırmazlık contalarını zamanla bozuyormuş.

Antifrizle ilgili bu bilgileri yabancı forum sitelerinde daha çok Japon araçlar için tavsiye edildiğini gördüm ancak Japon için tavsiye edileni Alman için de tavsiye etmek pek yanlış olmasa gerek

Kaçağı hala bulamadık arabanın altına da baktım ama su akıtmıyor sanki yutuyor gibi
 
Benimde düşünce conta sizlere ömür...
 
Benimde düşünce conta sizlere ömür...

ama suya yağ karışma gibi bi sorunu yok daha öncede zaten böyle hararet gelmezdi ilk defa böyle bir şey oldu zaten ibre kırmızıyı gösterince hemen durdurdum arabayı
 
Yarın tekrar sanayiye gidecek araba söyledikleriniz için bir ne kadar ücret öderim bir tahmininiz var mı bende ustaya ona göre söyleyeyim.

Özel servisler/tamirhaneler conta kontrolu için yapılan basınç testine genellikle para almıyorlar.
 
İnşallah contada bir sorun yoktur,Fakat bulunduğum yer olarak özel servis bulmam biraz zor
 
Kusura bakmayın ama araç çok fazla su kaybediyorsa contadan eser kalmamış demektir. Conta nedeniyle kaybedilen su o kadar fazla olmaz.
 
Kusura bakmayın ama araç çok fazla su kaybediyorsa contadan eser kalmamış demektir. Conta nedeniyle kaybedilen su o kadar fazla olmaz.

Daha önce bu kadar yoktu bu olay aniden oldu hararet kırmızıya gelince kullanmadım hemen durdurdum soğumasını bekledim suyu ekledim sonra tekrar yoluma devam ettim bu zaman içinde hiç bir şey olmadı suyu da duruyor hararette olmadı
 
İlle de yağa su karışacak diye bir şey yok zaten contanın kavrulması dahi yeterli...
 
İnşallah contada bir sorun yoktur,Fakat bulunduğum yer olarak özel servis bulmam biraz zor

İmkanı bol olan bir tamirhanede de bu test yapılabilir. Alet aslında çok basit. Ucunda bir teker sibopu ile hava göstergesinden ibaret. Yedek su kabına bu alet takılıp bir kaç bar hava basılıp 10-15 dakika boyunca saat gözleniyor o kadar. Contada kaçak varsa ibre ağır ağır düşüyor.
 
İlle de yağa su karışacak diye bir şey yok zaten contanın kavrulması dahi yeterli...

Muhtemel bir ihtimalle usta conta yanık olmasa dahi conta yanmış diyerek değiştirecektir
 
Geri
Üst