Hararet seviyesi..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan TLGa35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

TLGa35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2013
Mesajlar
113
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Benim arabanın sorunu bitmiyor
Bu seferde hararet ile ilgili bir sorunum var.Bugün pikniğe gitmiştik giderken bir sorun yoktu hatta bi ara evde bir şey unutmuştuk onu almaya geldik arabayla hiç bir sorun yok ama piknik bittikten sonra eve dönüşe geçtik 10 dakikalık yol gideceğiz ama giderken farkettim ki hararet yükseliyor hararet 100 geçti hemen durduk radyatöre baktım su normal üzerine biraz daha su ekledik ne olmasını beklersiniz su yavaş yavaş yok oldu,biraz daha ekledim yine yavaş yavaş yok oldu bende suyu sonuna kadar doldurdum bu sefer olmadı ama suyu bir çekip bir geri veriyordu sonra yola devam ettik hararet normale döndü normalde böyle bir şey olmuyordu ama suyu çok çabuk bitiyordu hergün kontrol ederim o yüzden ne olacak benim bu halim ne yapmam lazım
 
devirdaymde bi sorun olabilir bence suyu tam olarak devirdaym yapamayıp suyu soğutamıyordur belki :(
 
Forumda bazı konuları okudum conta yanmış olabilr falan diyolar acaba conta mı yandı ama daha önce bu kdar çabuk olmuyordu bide uzun yola çıkacağım halletmem lazım bu sorunu yoksa yolculuk haram olacak
 
önce su neden eksiliyor ona bakın su eksidiği içinde hararet yapmıştır
 
Tolga öncelikle motora basınç testi yaptır, basınç testi sağlam çıkarsa o zaman detaylı bir su kaçağı araştırması yaptırman gerekecek. Kaçak az olunca bulmak biraz zor oluyor, su hortumlarını, kalorifer sistemini ve radyatör kazanını iyice kontrol ettir (araçta LPG varsa o sistemin de kontrol edilmesi gerekir), ilk anda kaçak bulunmazsa termostat açana kadar aracı çalıştırıp bir de öyle kontrol etsinler, gerekirse aracı lifte alıp altına da baktır. Bende de çok az bir su kaybı oluyordu, kaçağı ancak bu şekilde bulabildik.
 
Conta yanığı için tüm belirtiler var(Su eksiltme,egzozdan su çıkma,hararet)
 
Basınç testini her yer yapabiliyor mu?
 
Bugün hararet geldiğinde içinde hala su vardı ilave yapınca su yok olmaya başladı
 
Yarın tekrar sanayiye gidecek araba söyledikleriniz için bir ne kadar ücret öderim bir tahmininiz var mı bende ustaya ona göre söyleyeyim.
 
Belli ki bir yerden yavaş yavaş su kaçırıyor. Kaçak yeri neresidir birşey diyemem fakat, antifriz konu başlığındaki yorumumda old gibi, kullanacağınız antifrizin

2-EHA içermeyen P-OAT (Fosfatlı Organik Asit Teknolojisi) tabanlı olmasına ve
silikat ve borat maddelerini içermemesine dikkat edin.

2-EHA kimyasal açılımı 2-ethylhexanoic acid olan madde ve "silikon yiyici" deniliyor.

Silikat ve borat ise sızdırmazlık contalarını zamanla bozuyormuş.

Antifrizle ilgili bu bilgileri yabancı forum sitelerinde daha çok Japon araçlar için tavsiye edildiğini gördüm ancak Japon için tavsiye edileni Alman için de tavsiye etmek pek yanlış olmasa gerek
 
Geri
Üst