Hangi benzin kullanılmalı?

bekirs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
97 oktanın kesinlikle zararı olmaz. benim araçtan biliyorum. şahsen ben şehir içinde genelde 2-3km gidiş 2-3 km dönüş şeklinde kullandığım için aracı, 97 kullanıyorum. bir zararını görmedim araçta.
 

atalip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
125
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
95 oktantan şaşma bence kardes ama araban 2000cc veya üzeri ise 97 alabilirsin ama aşagisi ise tafsiye etmiyorum yine sen bilirsin
 

opc line

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
3,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
95 -98 -100 oktan hepsini daha önceki bmw de kullandim hic fark göremeyip 95 oktana geri döndüm bencede 95 oktan kullanin..
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
95 oktantan şaşma bence kardes ama araban 2000cc veya üzeri ise 97 alabilirsin ama aşagisi ise tafsiye etmiyorum yine sen bilirsin
:alkis::alkis: motor hacmi 2000 motordan aşağıysa boş yere 97 98 100 oktan yakıt almayın hiçbir işe yaramaz kimi motorlarda zarar dahi verebilir. benzinde oktan dizelde setan :)
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
97 Oktanda ayrıca arabanızda sürekli bir benzin kokusu olur. Hem kendim denedim hem de forumda daha önce konu olarak verilmişti. Opel 92*95 oktan arası tavsiye ediyor benim arabanın kitapçığında.
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Opel 92-95 tavsiye ediyor diye milleti yanıltmasak? Kitapçıkta 95 ve üzeri kullanılabilir diyor.

Ben kendi adıma 97 kullanıyorum. Belki psikolojiktir, ama 97 ok. benzin koyduğumda araba daha net tepkiler veriyor gibi geliyor.

Sarfiyatım da aynı.

Ama şu yazıda/tartışmada 98 ile 95 arasında bir fark olmayacağını iddia eden de bendim. Ama kullanınca özellikle düşük devirlerde ve sessizlik açısından daha memnunum 97'den.

Benzin dediğimiz olay çeşitli bileşenlerden oluşan bir karbon türevi fosil yakıtıdır, ortaya karışık bir hidrokarbondur. Bu hidrokarbon karışımının içinde düşük sıcaklıklarda tutuşan radikaller mevcuttur, işte bu radikaller piston içindeki sıcaklık yükselirse bujilerin ateşlemesini beklemeden yanıp vuruntu dediğimiz olaya sebep olurlar.

Eskiden bu radikallerin tutuşmasını engellemek için kurşun kullanılırdı. Sonra kurşunun zararları ortaya çıkınca çeşitli hidrokarbonlar eklenerek yakıtın tutuşma sıcaklığı arttırıldı, tıpkı suya donmasın diye eklenen antifriz dediğimiz alkoller gibi. İşte bu eklenen hidrokarbonlar, benzinin oktan sayısını belirlerler.

Yanlış bilinen birşey: "Yüksek performans benzini, yüksek performans sağlar". Hayır, yüksek performans benzini, yüksek basınç ve sıcaklıktan doğan vuruntuları engeller, ekstra performans sağlamaz, vuruntuları azaltarak yüksek performanslı aracınızın potansiyel performansına ulaşılmasını sağlar. Ancak aracınız zaten yüksek performanslı değilse, yüksek basınç ve sıcaklıklardan muzdarip değilse, yüksek performans benzini koyarsanız arabanız yüksek performans göstermez, tam aksine bu sefer de benzinin tutuşma sıcaklığı kısmen arttığı için performans kaybınız bile olabilir (farkedilmeyecek kadar küçüktür yine de)

Dolayısıyla siz 95 oktanlı benzinle vuruntusuz çalışabilecek arabanıza 98 oktan da koysanız, 100 oktan da koysanız da kayda değer birşey değişmeyecektir.

Bir de internetten ufak bir araştırmayla bulduğum yazı.

Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

98 oktan benzin hangi arabalar için gerekiyor, hangileri için gerekmiyor?

İşte cevabı: 98 oktan benzinin hangi arabalar için gerektiği, hangileri için gereksiz harcama olduğu netleşmeye başladı. İşte, 98 oktanlık araçlar.

Benzinde son moda '98 oktan'. Bileşimine katılan kimyasallarla yanma kalitesi artırılmış olan benzini ifade eden 98 oktan, 95 oktana göre daha kaliteli bir yakıt. Ama 98 oktan benzin, ancak doğru otomobil modellerinde kullanılırsa etkili oluyor. Bu modeller de motor hacmi 2 bin santimetreküpün üzerindeki yeni nesil araçlar olarak tanımlanıyor.

Milliyet Gazetesi'nin haberine göre uzmanlar, diğer modellerde 98 oktanın ekstra performans sağlamadığı uyarısında bulunuyor. Bu durumda tüketici boş yere fazla para ödemiş oluyor.

Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzine göre tek farkının motorları bu ürüne göre tasarlanmış çok özel araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğunu söyledi. Danış, "Ancak yurtdışında ve ülkemizdeki araçların yüzde 90'ının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle piyasada mevcut araçların yüzde 90'ından çoğu 95 oktan benzinle daha fazla kilometre yapabilmekte, hem de maliyeti daha düşük olmaktadır.

ARACA GÖRE BENZİN

Renault yetkilileri: "Düşük oktanlı benzin motorda 'vuruntu' adı verilen kontrolsüz ve zamansız yanma olayına sebep olur. Bu, silindir içerisindeki basıncın kontrolsüz şekilde artmasına neden olur. Enjeksiyon beyinleri ateşleme zamanını değiştirerek bunu engellemeye çalışır. Bu da silindir içindeki basıncı düşürerek vuruntuyu kaldırır. Basınç düşünce motordan alınan güç de azalacaktır. 98 oktan yakıt bu durumu azaltarak motorun potansiyel gücünü verebilmesini sağlar.

Yüksek oktanlı yakıtlar özellikle düşük devirlerde motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Düşük sıkıştırma oranlı (8 - 8.5) motorlar düşük oktan sayılı yakıta uygun üretildiklerinden 98 oktan yakıt kullanımının pek etkisi gözlemlenemez" dedi.


ÖNEMLİ BİR AVANTAJ SAĞLAMAZ

Ford yetkilisi Murat Yüce de konuyla ilgili değerlendirmesinde "Biz araçlarımızda 95 veya 98 oktan benzin kullanılabileceğini belirtiyoruz. İfademiz de tam olarak şöyle; '95 oktandan daha yüksek oktanda kurşunsuz benzin de kullanılabilir, ancak önemli bir avantaj sağlamaz'. Avantajı da çok minumum seviyelerde. Bizim araç sahiplerine tek tavsiyemiz EN 228 (Avrupa Normlarına uygun, 95 Oktan benzini de içeriyor) veya eşdeğeri yüksek kaliteli yakıt kullanmaları yönünde" diye konuştu.

Kaynak: Milliyet

benim oktanla ilgili anladığım şudur:
yüksek oktanlı benzin kullanmak için; aracınızın motorunun 2000 cc ve yukarısı olması, sıkıştırma oranının yüksek olması gerekir.
eğer aracın kullanma kılavuzunda yüksek oktanlı benzin kullanılması konusunda herhangi bir ibare yoksa, kullanılmasının bir fayda sağlamayacağını değerlendiriyorum.
 

yuxell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ben konuyu ingiliz bbc televizyonunda 5.vites programında izledim. 97 oktan benzin kullanılacak ise bunu hissedebilecek bir araca ihtiyacımız olduğu söyleniyor.Misal OPC modelleri .Yüksek motor teknolojisine sahip araçlarda gerçek anlamda 95 ile 97 oktan arasında hız ve beygir gücü farkı doğuyor.Standart motorlarda ise hiç fark yok sadece fazla para vermiş oluyoz.
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ben konuyu ingiliz bbc televizyonunda 5.vites programında izledim. 97 oktan benzin kullanılacak ise bunu hissedebilecek bir araca ihtiyacımız olduğu söyleniyor.Misal OPC modelleri .Yüksek motor teknolojisine sahip araçlarda gerçek anlamda 95 ile 97 oktan arasında hız ve beygir gücü farkı doğuyor.Standart motorlarda ise hiç fark yok sadece fazla para vermiş oluyoz.

aynı programı bende izledim vw gti da performan artışı oldu ama düz 100 hp lik araçlarda hiçbirşey farketmedi..dyno ya çıkardılar araçları
 
Üst