gösterge aydınlatması

  • Konuyu başlatan muson
  • Başlangıç tarihi

maraba

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
benim bildiğim her renk led farklı bir amper çeker. led değişikliğinde araçta herhangibi bir problem oluşmasın.

LED'lerin elektriksel özellikleri
Öncelikle bilinmesi gereken özellik LED'ler doğru akımla çalışırlar. Elektrik devrelerinde LED'ler normal diyotlar gibi davranırlar. Farklı olan yanı normal diyotlarda 0,7 Volt civarında olan birleşme gerilimi yerine, renklerine göre 1,6 V ile 4 V aralığında değişmektedir. Genellikle kırmızı ve sarı LED'ler 1,9 – 2,6 V, yeşil mavi ve beyaz LED'ler 2,5 V – 4 V arasında gerilimle çalışırlar. Devreye bağlanırken polaritelerine dikkat etmek gereklidir. Ters gerilime tahammülleri azdır ve 5 – 10 V gibi ters gerilimle tahrip olabilirler. LED akımları yapılarına göre değişmekle birlikte 10 mA ile 700 mA aralığında LED üretimleri mevcuttur. LED empedansları üzerinden geçen akımın büyüklüğüne bağlı olarak doğrusal olmayan bir eğri ile değişkenlik gösterirler.
LED'ler genellikle seri bağlanıp bir dizin oluşturularak 10, 12, 24, 48V doğru akım veren elektronik güç kaynakları ile beslenirler. Tasarım yapılırken üreticisinden temin edilecek teknik bilgiler göz önüne alınarak optimum ışık ve elektriksel değerler ile çalıştırılmalıdır. Eğer elimizdeki LED hakkında hiçbir teknik bilgiye sahip değilsek 20 mA akımla sürülmesi önerilir. Bazı üretici firmalar LED dizinlerini değişik formlarda oluşturarak çeşitli LED MODÜLLERİ üretmektedir. Profesyonel uygulamalarda bu LED modüllerinin ve onlar için tasarlanmış güç kaynaklarının kullanılması tercih edilmelidir. LED'leri sürmek için elektronik kontrollü güç kaynaklarının kullanılması, verimli çalışmaları için önemlidir. Son birkaç yıdır üreticiler tarafından 1 W ve 2 W güçlerdeki LED'ler için 350 mA ve 700 mA akım kontrollü güç kaynakları kullanıma sunulmuştur.
Birçok uygulamada LED'in verdiği ışığın şiddetinin mümkün olduğu kadar yüksek olması istenir. LED'lerden elde edilen ışık şiddeti, içinden geçen akımla orantılı olduğundan akım arttırıldıkça ışık şiddeti de artacaktır. Bu durumda LED'in iç direncinden dolayı üretilen ısı artacak ve normal hizmet ömründen önce tahrip olacaktır. Ayrıca ısının artması ışık verimliliğini de olumsuz yönde etkileyecektir. Buradan çıkan sonuç, ısı LED'in en büyük düşmanıdır. Bu bilgiler ışığında firmaların LED'leri hakkında verdiği teknik bilgilerin ne kadar güvenilir olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Örnek 20 mA lik bir LED'ten 25-30 mA akım akıtarak yüksek ışık değerleri elde edilebilir, ancak LED ömrü oldukça düşecektir.
LED'lerin ömürleri
Teorik olarak yapılan hesaplamalar ve deneyler LED'lerden 100.000 saat üzerinde bir süre istifade edebiliceğimizi ortaya çıkarmaktadır. Elektriksel, ısıl kondisyon (soğutma), çevresel etkiler, kullanılan çevre elemanları, kılıfın materyel yapısı vb. etkenler göz önüne alındığında 50.000 saat ve üzeri hizmet ömrü olduğu kabul edilebilir.
kaynak:http://www.ossoelektronik.com.tr/led_aydin2.html
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sistem aynı araçtaki led nasılsa takılanlarda aynı neden sorun çıkarsın ki benim aracımda sorun yok...
 

burakopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
172
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
metin abicim senin arabanın kadranının orjınalın de normal ampül var ama sonradan taqılanlar led problem olacagını sanmıorum sadece marsa basmadan parklarını yakma cok cok uzun omurlu olur ben kendım yaptım corsama şimdi samsun da ek iş olarak bunu da yapıorum ben 100 lıraya yapıorum burda sadece kadranın bende 2 gun kalması gerekıo torpito aydınlatması için de arabanın kalması gerekıo ben yaptıklarım dan bı kac resım eklım
21042007004nl6.jpg
foto550007yr3.jpg
abanoz057mz0.jpg
en üstteki benim kendi arabam
 
Üst